2008-02-11, 14:14
Medlem
basserts avatar
Sagt länge...

Dom har sagt länge att polisen ska komma och hämta skolkare men de händer aldrig...
Citera
2008-02-11, 14:39
Medlem
Fettogubbens avatar
Varför kommer dom ens med sådanahär ogenomtänkta förslag? Låter jävligt dumt.
Citera
2008-02-11, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Men när dessa "ungdomar" om 10 år är fullfjädrade brottslingar utan hjärna, utbildning och moraliska gränser och bränner ner din stadsdel, typ, så kanske du önskar att de hade gjort sina år i skolan och lärt sig ta hänsyn och visa förståelse?

Det är föräldrarnas ansvar och hålla reda på sina barn, inte polisen, jag hoppas du håller med mig!!!
Citera
2008-02-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, det finns absolut en mängd olika preventiva åtgärder, m m, men det ena behöver inte förta den andra och det var mer detta jag reagerade på:
Aa det e sant iofs, men jag tror att om inte folk vill plugga så borde man kunna erbjuda praktik som standard, sen så skulle jag nog gissa på att dem flesta som skolkar e mobboffer.. kanske polisen ska åka till skolan och ta bort vissa folk?
Citera
2008-02-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Jaaa o sen lite galler runt fönstren och svart-vita randiga kläder obligatoriskt sen lite taggtråd o stängsel för vi måste ju kunna rasta dessa djur som vägrar plugga!!!!1

Tja, är det skolplikt så är det skolplikt!
Citera
2008-02-11, 23:12
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Det är föräldrarnas ansvar och hålla reda på sina barn, inte polisen, jag hoppas du håller med mig!!!
Alltså borde polisen hämta föräldrarna och sätta dom i förvar tillsvidare.
Men kan det vara så, även om det inte låter så dumt.
Citera
2008-02-12, 01:01
Medlem
Dum resurs, fan låt dom skolka, dock så borde snuten lägga resurserna på att hämta mobbare, och låsa in dom med nåt jävla drägg i häktet en natt, helt seriöst,.
MVH
Citera
2008-02-12, 10:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Ja för f**, håller med till hundra procent men alla de vilsna ungar som föräldrar inte rår på och som det snart är för sent för och som kommer att göra livet surt för oss skötsamma de kommande åren, innan de åker in, då?

Kolla allt ungdomsvåld de senaste veckorna (!!?? ) och inse att man kanske måste stämma i bäcken på alla sätt man kan. Detta är ETT förslag och jag vet inte om det kan funka eller om det är jättebra men det är NÅGOT!
Senast redigerad av Marmoth 2008-02-12 kl. 10:20.
Citera
2008-02-12, 10:19
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Aa det e sant iofs, men jag tror att om inte folk vill plugga så borde man kunna erbjuda praktik som standard, sen så skulle jag nog gissa på att dem flesta som skolkar e mobboffer.. kanske polisen ska åka till skolan och ta bort vissa folk?
Praktik och gamla hederliga lärlingsvarianten tycker jag vore bra alternativ och visst ska man börja med att jaga "buset" och sätta in åtgärder där, helt klart!
Citera
2008-02-12, 10:29
Medlem
Pelicans avatar
Folk kommer bara tycka det är häftigt att få åka snutbil till skolan...
Citera
2008-02-12, 10:51
Medlem
Seatims avatar
Har inte läst alla inlägg. Men jag säger att om polisen hämtar elever som skolkar så sätter de sig säkert och pluggar direkt. Vakna!!!
Citera
2008-02-12, 10:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seatim
Har inte läst alla inlägg. Men jag säger att om polisen hämtar elever som skolkar så sätter de sig säkert och pluggar direkt. Vakna!!!
Nej, troligtvis inte men har du ett bättre förslag så kontakta mydigheter och jobba lite för det då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in