• 2
  • 3
2008-02-10, 00:11
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Ja, men om man lätt blir stött av olika saker så kanske flashback är ett dåligt val? Tänkte mest för trådskaparens skull, tycker hon ett sånt PM är så jobbigt så väntar ju betydligt värre grejer känns de som.
Nej, är det så att man skickar PM med förslag om sälja droger så är FB inte rätt forum för DEN personen. Handel med narkotika är förbjudet på FB och ska inte förkomma, så här är du ute och cyklar.

/mvh ikh
Citera
2008-02-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Nej, är det så att man skickar PM med förslag om sälja droger så är FB inte rätt forum för DEN personen. Handel med narkotika är förbjudet på FB och ska inte förkomma, så här är du ute och cyklar.

/mvh ikh
Fast blir man stött när någon försöker sälja opiater till en så lär man ju få en hjärtattack när du berättar vilka organisationer du har varit med i, vilket innebär att FB inte är en plats för lättstötta.
Citera
2008-02-10, 00:29
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Fast blir man stött när någon försöker sälja opiater till en så lär man ju få en hjärtattack när du berättar vilka organisationer du har varit med i, vilket innebär att FB inte är en plats för lättstötta.
Det löser man väldigt lätt som användare genom att man kan VÄLJA vilka forum man läser, ett PM som skickas till dig kan du inte VÄLJA bort.

/mvh ikh
Citera
2008-02-10, 01:01
Bannlyst
Det verkar ju lite skumt att någon skickar ett PM bara så där och vill köpa opiater, man (eller i alla fall jag) tycker ju att personen som får ett sådant PM borde ha skrivit något som antyder att h*n har sådant och är villig att sälja. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2008-02-10, 01:35
Medlem
micaeles avatar
Lite får man tåla när man skaffar bo på FB. Jag har fått dussintals PM med förfrågningar om att sälja sömnmedel, narkotika, mediciner och lika många frågor om träffar, orgier och hur visst sex fungerar. Roande, minst sagt - och precis så ska man ta alltihop.

PM är privat, och således kan ingen (inte ens ledningen!) ha koll på vad som skickas mellan användare. Om nu inte något lustigt tillägg är installerat (fruktansvärt enkelt och osynligt), men vi får ju helt enkelt anta att så inte är fallet. Varför? Vi måste. Kospirationer och misstänksamhet är kul, men förödande i längden.

Det enda som är säkert, är att om man ens andas i trådar som har med begärliga eller lustfyllda saker att göra - så får man trevliga PM.
Citera
2008-02-10, 04:13
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katmanja
Känner ingen moderator. Har bara varit medlem en kortare tid.

Som ikh redan påpekat är droghandel givetvis förbjudet på FB, och om du vill gå vidare med detta ärende finns ingen annan väg än att du ber någon moderator titta på PM:en genom att lämna ditt lösenord till honom eller henne. Det är enda sättet för oss att kunna veta att dessa PM verkligen existerar.

Kolla på denna sida, så har du en fin sammanställning över FB:s samtliga mods (vi är ca. 70 stycken!) med möjlighet att enkelt PM:a någon av dem.
Om du inte vill gå vidare med saken återstår nog bara att bita ihop.

Mvh
/D_M, mod. (fast inte i just detta delforum)
Citera
2008-02-11, 06:42
Medlem
Evolution!s avatar
Jag säljer alltid till dom som frågar mig, iaf när det kommer till droger i pillerform!
Dock så får köparen alltid koffeintabletter, oavsett om det är uppåt eller neråt dom vill ha!
Lite trist att jag bara behåller köparen under ett köp, men det är tur att det finns gott om idioter där ute som man kan "hjälpa"!
Men vaddå? Det är inte alla som kan hitta "superschyssta E för 80:- eller "Sveriges fetaste valium" för 20:- stycket, eller hur?

Edit: Så är det någon som vill skicka liknande PM till mig så är ni jättevälkomna att maila, alternativt kan TrådSkaparen hänvisa de oönskade kunderna till mig!
Senast redigerad av Evolution! 2008-02-11 kl. 06:50.
Citera
2008-02-15, 17:11
Medlem
blackwid0ws avatar
Jag instämmer på alla ovanstående punkter. Den där personen borde bli avstängd med hjälp av att en admin får bevittna den hemska köpanbudet som var sänt till målsägande.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in