Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-09, 16:23
  #1
Medlem
Hallå!

Jag laddade ner och installerade Counter-Strike igår och har fått ett bestående problem i OpenGL.

När jag startar upp CS ser allt ut som vanligt fram tills "meny-knapparna" dyker upp, då förvandlas hela skärmen till ett enda stort disco. Massor av färger överallt. Det ser ut som om grafikkortet har pajjat.

En bild på eländet: http://data.fuskbugg.se/skalman01/varf%F6r.JPG

Men detta problem uppstår inte i några andra spel, varken i Warcraft III, World of Warcraft, Hitman: Contracts eller Counter-Strike: Source.

Jag har försökt sökt på google, samt några forum, efter någon som har liknande problem, men jag hittar inget.

Jag har provat dammsuga hela datorn, samt ta ut grafikkortet och blåsa rent det från allt damm etc. Men det hjälpte inte ett dugg. Har även provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet och installera om spelet, men det ser lika förjävligt ut fortfarande. Jag har helt slut på idéer om vad felet kan vara, har aldrig varit med om något liknande.

Värt att tilläggas är att CS alltid har fungerat tidigare, har inte ändrat på något förutom att koppla in min TV till grafikkortet. Jag provade att koppla ur TVn och se om det var problemet, men icke.

Datorn:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
NVIDIA GeForce 6600
768 MB RAM

Finns det någon här som kan ge sig på en gissning om vad problemet kan vara? Eller kanske till och med vet...?

Tack på förhand
Citera
2008-02-09, 20:09
  #2
Medlem
Fel Fel åter Fel

förlåt, läste inte allt.
__________________
Senast redigerad av srAz 2008-02-09 kl. 20:13.
Citera
2008-02-09, 20:11
  #3
Medlem
kolla fragbite...

eller den BEFINTLIGA cs tråden?
eller spelproblem och lösningar?
Att folk inte lär sig att söka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback