Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-08, 21:04
  #1
Medlem
Tänkte att jag skulle starta en tråd om Avenged Sevenfold som jag tycker om så oerhört mycket, skulle gärna se att någon delade med sig med lite information och favoritlåt/-album. Gärna lite info om bandmedlemmarna, personligen är M Shadows min stora idol, även Syn är helgrym med guran.

Jag vet inte om så många FB-medlemmar tycker om A7X, men jag hoppas på några få anhängare åtminstone, som sagt så krävdes det bara en man för att starta en religion, Jesus gick bara upp och snackade en massa rappakalja om att han var guds son etc. Nu kanske jag spårar ur men iaf så får ni gärna dela med er om era åsikter.
Citera
2008-02-08, 22:01
  #2
Medlem
Avenged Sevenfold är skräp. Det är min åsikt. Har du uppfattat mig rätt?

Citera
2008-02-08, 23:28
  #3
Medlem
Ralledenfetes avatar
Jag tycker att dom är helt okej. Seize the day (stavfel?) videon är ju svinbra. Den låten med. Annars har jag inte hört så mycket med dom.
Citera
2008-02-09, 12:30
  #4
Medlem
Tycker första plattan och senaste är bra. Däremellan kan man ju undra lite...
De lär få sig ett stort uppsving i Europa nu med tanke på hur melodisk nya plattan e + att de får turnera med Maiden.
Citera
2008-02-09, 19:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst
Avenged Sevenfold är skräp. Det är min åsikt. Har du uppfattat mig rätt?


Ja, alla kan ju inte tycka likadant. Min är raka motsatsen som du kanske förstår, jag ryser av vissa låtar. Men tack för kommentaren hur som helst.
Citera
2008-02-09, 19:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikArdak
Tycker första plattan och senaste är bra. Däremellan kan man ju undra lite...
De lär få sig ett stort uppsving i Europa nu med tanke på hur melodisk nya plattan e + att de får turnera med Maiden.


Där måste jag nog hålla med starkt, City Of Evil är ganska medioker jämfört med Waking The Fallen och Avenged Sevenfold(albumet). Jag hörde också att de var förband till Iron Maiden, de lär nog få lite mer lyssnare tror jag på den turnén.
Citera
2008-02-17, 04:26
  #7
Medlem
Adde_87s avatar
Började lyssna på dom för ett tag sen efter att jag hört låten Lost från deras senaste platta. nu har de 3 första plattorna gått i princip konstant i mina öron sen dess å jag får inte nog riktigt grymt att de blandar in så många musikstilar (t.ex punk i låten streets och country i dear god)

gillar helt klart waking the fallen och city of evil mest, favoritlåt är nog chapter four och m.i.a.
Citera
2008-02-17, 18:20
  #8
Medlem
jonte777s avatar
Gillar city of evil o nya "avenged sevenfold" mest. Nån som hört nåt om dom kommer till sverige mer än som förband till iron maiden?

Måste bara rekommendera den här videon =) Låten är ju lite udda men sjukt grym video A Little Piece Of Heaven (avenged sevenfold)http://www.youtube.com/watch?v=qvLjZLWdTeU

Almost easy live 2007 (avenged sevenfold) http://www.youtube.com/watch?v=RcgeqDJKY14

Seize the day (City of evil)
http://www.youtube.com/watch?v=HZqxl57PeL8
__________________
Senast redigerad av jonte777 2008-02-17 kl. 18:23.
Citera
2008-02-18, 09:02
  #9
Medlem
Jag måste då verkligen rekommendera en låt med A7X: The River. Det är egentligen Good Charlottes låt men M Shadows och Synyster Gates medverkar i den och höjer låtens nivå nåt så djävulskt.

Sedan har jag funderat på att tatuera in deras logga på ryggen, döskallen med fladdermusvingarna. Inte för att jag tycker om bandet, utan för att den är så grymt snygg. Mellan skuldrorna tänkte jag.

Är det någon som vet en svenska sida med massor av posters? gärna någon med a7x, men går bra om det inte skulle finnas också..
Citera
2008-02-18, 11:42
  #10
Medlem
bozze4evigts avatar
Inte min typ av musik men jag såg dom när dom var förband till GNR, och det enda jag minns är att trummisen verkade rätt duktig
Citera
2008-02-18, 12:16
  #11
Medlem
Papa Hets avatar
jag diggar dem som fan. Kul att se liveklippet på "Almost easy". Lät ju jävligt tajt....och vilken pipa han har!

F.ö är "A little piece of heaven" 2000-talets hittills mest intressanta och originella låt.
Citera
2008-02-18, 12:22
  #12
Medlem
ElTipos avatar
Kan bara säga att jag håller med trådskaparen på alla punkter. Avenged Sevenfold är ett mycket mycket bra band, en av dem bästa just nu.

en av deras många bra låtar:
http://www.youtube.com/watch?v=IXSV4WRfqvg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback