Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-09, 08:26
  #13
Avstängd
Konfuciuss avatar
Du har såvitt jag förstår ett integrerat gkort (Krets).
Dessa går med få undantag knappt att spela något nyare spel.

Manual hittar du hos (moderbordets) tillverkare, brukar finnas Pdf filer till sånt.

Tror tyvärr att du behöver köpa ett riktigt Gkort.
(Kolla så du har slot/port för Gkort, är det en laptop så är du nog fuckad)
__________________
Senast redigerad av Konfucius 2008-02-09 kl. 08:28.
Citera
2008-02-09, 12:39
  #14
Medlem
Herakleitoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Kan du inte skriva ned exakt vad felmeddelandet säger?

"Unfortunately Your video card does not support shader model 1.1. Installation will abort"

Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Du har såvitt jag förstår ett integrerat gkort (Krets).
Dessa går med få undantag knappt att spela något nyare spel.

Manual hittar du hos (moderbordets) tillverkare, brukar finnas Pdf filer till sånt.

Tror tyvärr att du behöver köpa ett riktigt Gkort.
(Kolla så du har slot/port för Gkort, är det en laptop så är du nog fuckad)

Jag förstår men jag har spelat t.ex. farcry och s.t.a.l.k.e.r på denna burken och dom sägs väl vara rätt krävande grafiskt? Det är ingen laptop men själva lådan är rätt liten, har aldrig kollat i den eftersom jag är lite nojjig för att pajja något. Men grafikkort, det sätter man la i samma slots som man sätter nätverkskort och allt sådant? Kan ju kolla om det finns några lediga platser iofs.
Citera
2008-02-09, 13:08
  #15
Medlem
SparTyres avatar
Kollade lite snabbt på Google och Company of Heroes verkar ha en del problem med inbyggda grafikkort. Se till att du har de senaste uppdateringarna till ditt kort och att senaste directX är installerat, funkar inte det så rekommenderar jag att du köper ett nytt kort.

http://www.viaarena.com/images/artic...PCIe%20028.jpg
Grafikkort kan sättas in i tre olika portar på datorn:
AGP: Den svarta jämte de vita.
PCI: De vita portarna.
PCI-Express: Den minsta svarta till höger.

PCI-Express och AGP är bättre än att vanligt PCI-kort (vilket du borde undvika, då ditt egna kort troligtvis är bättre än vanliga PCI)
Citera
2008-02-09, 13:36
  #16
Medlem
Herakleitoss avatar
Ursäkta mig, jag är efterbliven, har letat en dryg timme nu och hittar inte några drivrutiner till mitt kort, kan någon hjälpa mig med en länk?

EDIT: Jag hittade en drivrutin föresten, men den var för vista, det är väl inte helt bra att installera i och med att jag har xp?
__________________
Senast redigerad av Herakleitos 2008-02-09 kl. 13:50.
Citera
2008-02-09, 13:49
  #17
Medlem
SparTyres avatar
http://totallydrivers.com/device.php?id=132580 Borde ha något, vet inte om det är de senaste dock
Citera
2008-02-09, 13:55
  #18
Medlem
Herakleitoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparTyre
http://totallydrivers.com/device.php?id=132580 Borde ha något, vet inte om det är de senaste dock

Ja, scannen tyckte att bland annat grafikkortets drivrutiner borde uppdateras men när jag skall ladda ner måste jag bli medlem på sidan vilket kostar 30$. Det är jag sådär sugen på. Några andra alternativ?
Citera
2008-02-09, 16:00
  #19
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleitos
Ja, scannen tyckte att bland annat grafikkortets drivrutiner borde uppdateras men när jag skall ladda ner måste jag bli medlem på sidan vilket kostar 30$. Det är jag sådär sugen på. Några andra alternativ?
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-022768.htm kanske
Citera
2008-02-09, 16:30
  #20
Medlem
Herakleitoss avatar
Testade alla på länken och den ville inte installera någon av dom. Laddade ner något program från intel som kollade vilket chipset jag hade och det programmet länkade mig också till den sidan.

Installationen av spelet menar föresten att jag har 256 Mb video memory, så på den fronten verkar det vara lugnt.

Jag uppskattar verkligen alla tips, vore väldigt kul om man kunde få det att funka.
Citera
2008-02-09, 16:39
  #21
Medlem
nuhjs avatar
om det är en färdigbyggd burk från typ dell eller hp eller nåt sånt så brukar ju de ha egna specialversioner på drivisar. Gå in på deras hemsida och kolla på drivisar för just din modell. brukar funka.
Citera
2008-02-09, 16:54
  #22
Medlem
Herakleitoss avatar
Installerade drivrutiner från dells hemsida men det bet inte på spelet.
Fan också. Det kanske är dags att ge upp?
Citera
2008-02-09, 17:15
  #23
Avstängd
Konfuciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleitos
Installerade drivrutiner från dells hemsida men det bet inte på spelet.
Fan också. Det kanske är dags att ge upp?
Tanka manual ifrån Dell om det är en dell...där står det vad ditt moderkort har för möjligheter.

Annat alternativ är du snokar reda på ett progg som heter Everest Ultimate, som du kan hitta lite varstans, det är dock ett betalprogg om du går till deras hemsida.

Det progget kan ge dig exakta uppgifter om din hårdvara och vad sakerna heter så du kan söka på dessa.

Nej du skall icke behöva betala för drivers, det skall du hitta hos tillverkaren...endera dell eller Intel eller vem som nu tillverkat ditt modersbord.
Rätt version, inga Vista grejjor till XP och det kan även diffa med eller utan 64 bits sys.

Öppna ett chassi skall väl inte vara så svårt.


Hm...detta stället brukar ha gott om grafikdrivers...snoka får du göra själv.
http://downloads.guru3d.com/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback