2008-02-08, 11:26
Medlem
Sitter som "andra" dator här hemma i nätverk och har börjat få problem med internet. Vet ej om det är datorn som är knäpp eller om det är anslutningen. Internet fungerar för mig i kanske en timma...sen när jag t,ex ska gå in på en sida då kan det bli någon typ av "sidan kan inte visas" står något om problem iallafall. Så startar jag om datorn och då fungerar det igen. Men jag blir så ursinning varje gång så jag har lust att kasta ut datorn.

Jag uppgraderade explorer igår, men verkar inte som det hjälpte. Har försökt pilla lite med säkerhetsinställningarna, det utan resultat med tydligen.

Hjälp mig, vad kan det vara för problem??
Citera
2008-02-08, 14:21
Medlem
Samma nedrans problem här med, blev så när jag installerade drivrutinerna till den trådlösa nätadaptern för Windows Vista. Och det gjorde jag för att jag hade något annat problem med det när jag körde med de gamla XP-drivisarna.
Jag ska ladda hem och installera drivrutinerna på nytt nu och se om det blir någon skillnad, testa det du med.
Citera
2008-02-08, 14:32
Medlem
okej! men vad är det för drivrutiner man ska installera? jag är inte så duktig på datorer så :P är det bara xp-drivrutiner eller för näradaptern? vet inte riktigt vart jag kan hitta det isåfall..

alltså när det blir sidan kan inte visas och jag ibland trycker bakåt. då kommer jag till den handligen som det blev "sidan kan inte visas" på.. t,ex att mailet har skickats eller att jag kom till denna rutan för att skriva svar. helknäppt...
Citera
2008-02-08, 14:49
Medlem
köpte denna datorn begagnad och hade väl bara ett hum om att den var ok för min del.. men gällande vad den exakt innehåller och drivrutiner o sånt så har jag nog noll koll, inte är det mycket iallafall. det jag kan se är att det är detta i datorn. så om någon förstår detta och kan säga vart jag kan hitta drivrutiner?

AMD athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 3800+
Citera
2008-02-08, 19:08
Medlem
vill verkligen få detta fixat nu, börjar bli enerverande....hjälp mig vad kan vara för fel?
Senast redigerad av Trollet85 2008-02-08 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in