Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-07, 22:23
  #1
Medlem
mmas avatar
Shit! fick just hem promon

Cavalera_Conspiracy-Inflikted-PROPER-Promo-2008-QTXMp3

Dra ballen i gruset! Det är med värme i kroppen jag kan konstatera att bröderna är tillbaka och låter som dom ska! Inget jävla tjaffsande i ett döende sepultura eller ett soulfly som inte alls håller samma standard!

Tacka vet jag perioden mellan schitzophrenia och chaos AD då bandet dominerade!

CAvalera conspiracy tar tillbaka oss till det tidig thrashmetal / hardcore.. detta är som balsam för öronen!

Enkelt, simpelt, rakt-på... och.. bara... så.... underbart!

Välkommen tillbaka!
Citera
2008-02-07, 22:24
  #2
Medlem
Åfan, måste kollas in!
Citera
2008-02-08, 08:47
  #3
Medlem
Mashtars avatar
Totalt missat att de börjat lira ihop igen. Ska kolla upp!
Citera
2008-02-08, 13:55
  #4
Medlem
rumalapsis avatar
Ja, det verkar sannerligen lovande! Jag har bara hört en låt från skivan ännu, får hoppas att resten lever upp till den.

Soulfly tycker jag är helt bra, men Sepultura efter att Max lämnade är ju bara tragiskt.
Citera
2008-02-08, 16:02
  #5
Medlem
KSEs avatar
Har bara hört 2 låtar änsålänge, Sanctuary jävligt nice !
Ska väl ta mig i kragen & fixa promon också, kul att de spelar tillsammans igen
Citera
2008-02-08, 17:34
  #6
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
Har bara hört 2 låtar änsålänge, Sanctuary jävligt nice !

Att den är! Det är jordens "inner self" eller "desperate cry"-vibbar över den låten!
Citera
2008-02-08, 17:36
  #7
Medlem
toxicitys avatar
hm

Ja jävlar vilken fart.
Har bara lyssnat ett par gånger på skivan.
Låter riktigt bra, låten terrorize bästa sedan dead embryonic cells?
Citera
2008-02-08, 17:52
  #8
Medlem
fire it ups avatar
Läste i close-up någon gång innan jul att de båda bröderna börjat spela ihop igen. Tänkte inte så mycket mer på det tills idag då jag såg den här tråden.

Lyssnade på Sanctuary och Bloodbrawl tidigare idag och blev positivt överraskad. Visst, det når ju inte upp till Sepultura's tidigare dagar, men det var riktigt bra måste jag säga. Ska lyssna igenom resterande låtar och hoppas på att dom är lika bra.
Citera
2008-02-08, 18:13
  #9
Medlem
MeatAbstracts avatar
Sweet, detta har man missat totalt.
Nu laddas det för fullt.
Citera
2008-02-08, 21:54
  #10
Medlem
TheInsanes avatar
Jag har hört en hel del negativa recentioner från fans än så länge men plattan har gått på repeat i flera dagar nu faktiskt. Visst den håller inte rakt igenom. Ett apr låtar tycker jag inte håller måttet men så kommer ett härligt mellanspel eller outro som räddar låten trots allt. En angenäm överraskning helt klart. Jag köper skivan när den släpps utan tvekan.
Citera
2008-02-08, 22:33
  #11
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane
Jag har hört en hel del negativa recentioner från fans än så länge

Vad för fans? såna som lyssnar på nuvarande sepultura?

Detta tycker jag VERKLIGEN uppfyller alla förväningar och önskningar när det gäller brödernas samarbete igen, det låter verkligen sepultura, på den goda tiden.

Jag tycker skivan blir bättre och bättre.
Citera
2008-02-09, 11:02
  #12
Medlem
Det är alltså rätt likt Beneath the Remains och Arise? I sådana fall kommer jag nog rentav köpa den här plattan, vilket annars hör till ovanligheterna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback