Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-07, 13:37
  #1
Medlem
DesolateWastess avatar
Har fått en märklig sak i högerarmen. När jag anstränger armen i vissa övningar så får jag en smal, skarp och skärande smärta på utsidan av överarmen men också delvis kring armbågen. Det känns ungefär som ichias fast i armen. beror detta på tidigare utförande eller vad? Hade inte tränat på 3 veckor sedan nyår och sen när jag satte igång så märkte jag av det cirka 30 minuter in i träningen. Hur ska jag bli av med det? Så länge smärtan sitter i så måste jag använda väldigt lätta vikter.
Citera
2008-02-09, 14:47
  #2
Medlem
DesolateWastess avatar
Ingen som vet hur jag ska åtgärda detta? Jag misstänker att det kommer från en övning jag körde där man lyfter hantlarna som i bicepscurl fast med handflatorna utåt. Jag får i vilket fall som helst jävligt ont i axel/överarm och armbåge vid en viss typ av belastning.
Citera
2008-02-09, 15:12
  #3
Medlem
Låter som någon muskleinflammation. Lindrig eller svår kan inte jag svara på. Drog själv på mig en liknande skada på utsida överarm/biceps efter dåliga lyft på jobbet/olika axelövningar(hantellyft framåt, åt sidan)

Skulle idag köra bröst efter en veckas uppehåll med självbendling av vila + zon-kräm. Men likt förbannat gjorde det lika ont. Så får fortsätta behandlingen en vecka till tillsammans med ben/mag/triceps-övningar. Den enda jag känner att jag kan göra nu.

Så om jag vore dig skulle jag ta det lugnt och prova på zon(eller något liknande) i 1-2veckor och om det inte blir bättre uppsöka någon doktor, så är i alla fall min plan.

Inte roligt att ha så ont att man inte kan träna! Fast är ju inte fel att köra lite extra ben!
Citera
2008-02-09, 15:15
  #4
Medlem
DesolateWastess avatar
Anti-inflammatorisk medicin kanske hjälper? Har mest försökt stretcha bort det.
Citera
2008-02-09, 15:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Anti-inflammatorisk medicin kanske hjälper? Har mest försökt stretcha bort det.

Ja den kan nog vara bra att prova! På min zon-tub står det "smärtstillande och inflammationsdämpande"
Citera
2008-02-10, 05:09
  #6
Medlem
Aaaah

Har samma problem. En ilande känsla runt armbågen som gör det svårt att träna.

Har haft ett uppehåll nu i en vecka från att belasta armara överhuvudtaget, så ska jag träna imorgon igen - ska bli oerhört skönt!

Har/hade problemet i vänsterarmen, så ska ta det lite lugnt imorrn men ska bli intressant och se om det var något kortvarigt eller om det kommer att blossa upp igen..
Citera
2008-02-10, 11:51
  #7
Medlem
jan-es avatar
VoltarenT.
Citera
2008-02-10, 12:01
  #8
Medlem
Plastbunkers avatar
Om det är från bicepsträning kan det vara samma som jag. Jag greppade helt enkelt stången för hårt. Prova att försöka att inte nypa sönder stången totalt
Citera
2008-02-10, 17:40
  #9
Medlem
skallepaer_s avatar
Jag tror du ska dra ner på heilandet DesolateW. ;D
Citera
2008-02-10, 19:08
  #10
Medlem
Axons avatar
Det är väldigt sällan det bildas en inflamation i just det området utan de blir mer än generell överansträngning och voltaren osv som folk tror är något mirakel hjälper sällan.

/Axon
Citera
2008-02-10, 19:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Det är väldigt sällan det bildas en inflamation i just det området utan de blir mer än generell överansträngning och voltaren osv som folk tror är något mirakel hjälper sällan.

/Axon

Det lät ju bra att det inte behöver vara någon muskelinflamation. Får man ju lite hopp i alla fall att det ska bli bättre. Bör man röra på armen t.ex med en handcykel eller låta det vara helt och hållet för att det ska bli bättre snabbare?
Citera
2008-02-10, 19:31
  #12
Medlem
TS har inte lyckats förmedla smärtans duration.
Har du bara ont när du utför övningen så lär ju inte Voltaren hjälpa iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback