Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 15:36
  #757
Medlem
fetischhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr33
Det stämmer att du kan åka dit på ESTA om du bara kryssar nej på allt. Däremot om du vill få en chans att flytta dit sedan bör du vänta tills prickarna gått ut. Min gissning är att du får ett nej om du är ärlig.

går det att komma in om man kryssar nej på allt nekar till alla brott om dom ej finns i mitt belastnings registret på ett ESTA eller dom kan få reda på detta?
Citera
2018-05-29, 16:37
  #758
Medlem
Om du kryssar nej kommer dom inte fråga om det och inte heller titta eftersom dom har tillgång. Däremot finns det alltid en risk att du blir påkommen på annat sätt och då kan du glömma USA under många år.
Citera
2018-05-29, 23:52
  #759
Medlem
Ljug inte på ESTA! Ifall du ljuger & kryssar i att du inte begått ngt brott, så kommer du antagligen att komma in i Usa denna gången. Men tänk ett steg längre. Iom att du ljög så begår du ett nytt brott.
Kommer det fram i efterhand att du ljugit på ESTA så har du för all framtid förbrukat din rätt att resa enbart med Esta & kommer att behöva söka visum. Du kanske vill åka över & träffa kärleken längre än 90 dagar, då räcker inte Esta, du måste söka visum.
Där kommer nästa problem, för att få ett visum så begär de utdrag ur brottsregistret & kommer då se de brotten du begått & även upptäcka att du ljög i din ESTAansökan = begick nytt brott. Att ljuga & komma in i landet på falska grunder är ngt se ser väldigt allvarligt på! Du kan bli portad från landet under en lång tid.
Tänk om det blir allvar med kärleken & du vill stanna längre än de 90 dagarna du får på ESTA, då måste du söka visum & blir garanterat nekad. Du vill flytta till kärleken, nekad visum.
Chansa inte!
Citera
2018-09-04, 17:00
  #760
Medlem
Jacobellis avatar
Blev tagen med 0.7 gram koks en blöt utekväll för 2.5 år sedan, blev dömd för narkotika brott och fick straffet villkorlig dom.

Nu till min fråga.
Jag hade tänkt ta med tjejen till New York när hon fyller 30, det var dit vår första resa gick för 3 år sedan. Men, är jag rökt att komma in eller hur bra koll har dom?

Spontant tänker jag att man inte nämner set på estan..?
Citera
2018-09-04, 23:40
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Blev tagen med 0.7 gram koks en blöt utekväll för 2.5 år sedan, blev dömd för narkotika brott och fick straffet villkorlig dom.

Nu till min fråga.
Jag hade tänkt ta med tjejen till New York när hon fyller 30, det var dit vår första resa gick för 3 år sedan. Men, är jag rökt att komma in eller hur bra koll har dom?

Spontant tänker jag att man inte nämner set på estan..?

Det är chill, åkt till USA flera gånger med en ringa dom, dom har inte tillgång till svenska registret.. Nämn inget bara och var lugn så är det ingen fara.
Citera
2018-09-05, 01:59
  #762
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr33
Det är chill, åkt till USA flera gånger med en ringa dom, dom har inte tillgång till svenska registret.. Nämn inget bara och var lugn så är det ingen fara.

Så länge du inte träffar kärleken i USA (du studerar väl här?) och vill påbörja greencard processen. Då är det kört, de upptäcker att du ljugit på ESTA och åker dit för misrep. Då kan du glömma allt vad USA heter.
Citera
2018-09-05, 03:37
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braves

Så länge du inte träffar kärleken i USA (du studerar väl här?) och vill påbörja greencard processen. Då är det kört, de upptäcker att du ljugit på ESTA och åker dit för misrep. Då kan du glömma allt vad USA heter.

Ja jag studerar. Och jag har tjej här men min prick går ut om mindre än ett år, så om jag skulle börja greencard processen när pricken är gallrad är det ju lugnt?
Citera
2018-09-05, 13:07
  #764
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Blev tagen med 0.7 gram koks en blöt utekväll för 2.5 år sedan, blev dömd för narkotika brott och fick straffet villkorlig dom.

Nu till min fråga.
Jag hade tänkt ta med tjejen till New York när hon fyller 30, det var dit vår första resa gick för 3 år sedan. Men, är jag rökt att komma in eller hur bra koll har dom?

Spontant tänker jag att man inte nämner set på estan..?

Det går ju nästan alltid att ta sig in illegalt i ett land men det är ett ganska allvarligt brott som länder ser olika på, T.ex. USA tar det på allvar medan Sverige snarare belönar tilltaget. Alla brott kan så klart få konsekvenser, direkt eller i framtiden men var och en väljer själv om man vill begå brott eller inte.
Citera
2018-09-05, 17:49
  #765
Medlem
Jacobellis avatar
Någon annan som kan svara på om dom tror att jag kommer in?
Extremt luddigt svar av ”floridasidan”.
Citera
2018-09-05, 19:27
  #766
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Någon annan som kan svara på om dom tror att jag kommer in?
Extremt luddigt svar av ”floridasidan”.

Svara nej på allt på ESTA så klarar du dig.

Jag gjorde det (trots min dom för liknande saker) och i gränskontrollen fick jag basic frågor som vart jag skulle bo och vilka turistattraktioner jag skulle besöka.

Sen stämplade han och välkomnade mig.

Du kan vara lugn. Bete dig inte mysko på flygplatsen och var som vanligt så går det bra.
Citera
2018-09-06, 03:13
  #767
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Svara nej på allt på ESTA så klarar du dig.

Jag gjorde det (trots min dom för liknande saker) och i gränskontrollen fick jag basic frågor som vart jag skulle bo och vilka turistattraktioner jag skulle besöka.

Sen stämplade han och välkomnade mig.

Du kan vara lugn. Bete dig inte mysko på flygplatsen och var som vanligt så går det bra.

Snyggt, tackar!
Citera
2018-09-17, 13:58
  #768
Medlem
Zevs1337s avatar
Hej,

För tre år sedan blev jag dömd till böter för ringa narkotikabrott. Det gällde inget innehav utan endast bruk av narkotika en kväll (som jag självklart ångrar djupt). Jag har pratat med min handledare som sa att hon varit med om att folk har fått sitt visum (F-1) till USA nekat på grund av detta men att även många klarar sig fint.

Jag har för övrigt inga andra domar i mitt namn. Jag känner mig och beter mig inte heller som en kriminell människa. Vad tror ni, kan jag klara mig och få mitt visum godkänt?

Tacksam för svar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f618801

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback