Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-12, 22:46
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brietling
Tja!
Läst igenom tråden o det mesta tyder ju på att man bara borde ljuga på esta/planet när man reser!

Men jag har gjort d's-160 ansökan med en del prickar i registret någon seriös här inne som kan svara på om det är helt kört?

Jag tänker att om man varit rak o ärlig med allt så borde ju det kännas säkrare för amerikanarna en om man gått dit o blå ljugit!

Dom främjar ju bara falska idéntiteter etc med den där mentaliteten!

Tacksam om någon seriös kan svara ska dit i september!

Jag har läst mycket på UK sidor och olika forums om folk med prick i register som sökt B2 visum och kan säga att rätt många fått avslag och behövde söka Waiver of inadmissibility, och som jag förstår det tar upp till 6 mån att få sådan undantag. Då jag själv har sökt B2 visum och var orolig då vi redan bokat resa och det går inte avboka. Enligt de engelska personer i olika forums det behöver inte äns vara allvarliga brott som "Moral Turpitude" att de fick avslag ändå. Samt om man är dömd nyligen nämligen spelar stor roll än om man är dömd för många år sedan. Brott som hänt nyligen är lättare att få avslag, då de vill se om personen har förbättrats med åren och det kan de inte om det hänt nyligen. Så jag blev dömd för 6 mån sedan, jag tror jag har inga chanser alls i intervju, så jag känner mig rätt ledsen. Då vi förlorar så mycket pengar. Men jag ska snart söka intervju tid och vi får väl se. Har du redan fått intrevju tid? Du får gärna berätta sedan om du fick avslag eller visa.
Folk är så sega här och skriver inte så mycket om sina ambassad intervjuer. Verkar att de flesta med prick luras och åker med ESTA. Då ingen skriver sina erfarenheter om B2 visum ansökninga och intervju. Jag har startat någon tråd om frågat att folk ska berätta lite sina erfarenheter men ingen har svarat. Inte en enda.
Citera
2016-11-09, 07:28
  #650
Avstängd
LevLivet999s avatar
Jag undrar bara om jag kommer in i USA med våldsamt upplopp i mitt belastningsregister.
Har det fram till typ 2022.

Har aldrig varit i USA men skulle kanske vilja åka dit någon gång inom 2-3 år.
Citera
2016-11-27, 06:07
  #651
Medlem
Ville bara berätta att jag har varit på interview och fick turist visum för 10 år!!!!!! I vanliga fall får man bara visum för 6 mån. Jag blev överlycklig. Så var Inter ödda och chansa, de verkar döma varje fall individuell.
Citera
2016-12-27, 17:09
  #652
Medlem
Nån med prick för narkotikabrott som förekommer i Lexbase men ändå besökt USA under de senaste två åren?

Nojig över ESTA-ansökan, och att de knappar på antingen Lexbase eller deras läckta databas när dom kollar.
Citera
2016-12-30, 00:53
  #653
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivira
Jag har läst mycket på UK sidor och olika forums om folk med prick i register som sökt B2 visum och kan säga att rätt många fått avslag och behövde söka Waiver of inadmissibility, och som jag förstår det tar upp till 6 mån att få sådan undantag. Då jag själv har sökt B2 visum och var orolig då vi redan bokat resa och det går inte avboka. Enligt de engelska personer i olika forums det behöver inte äns vara allvarliga brott som "Moral Turpitude" att de fick avslag ändå. Samt om man är dömd nyligen nämligen spelar stor roll än om man är dömd för många år sedan. Brott som hänt nyligen är lättare att få avslag, då de vill se om personen har förbättrats med åren och det kan de inte om det hänt nyligen. Så jag blev dömd för 6 mån sedan, jag tror jag har inga chanser alls i intervju, så jag känner mig rätt ledsen. Då vi förlorar så mycket pengar. Men jag ska snart söka intervju tid och vi får väl se. Har du redan fått intrevju tid? Du får gärna berätta sedan om du fick avslag eller visa.
USA, UK, AU, och NZ har ett omfattande samarbete och delar sina brottsregister med varandra. Därför kan man som tex britt inte ljuga sig in i USA. För svenskar är det annorlunda. I och med att Sverige numer delar sitt fingeravtrycksregister med USA så är det väl bara en tidsfråga innan USA även får tillgång till det svenska brottsregistret. Det ska dock sägas att USAs tillgång till det svenska fingeravtrycksregistret inte används vid gränskontrollen. Ännu. (De som finns i svenska fingeravtrycksregistret är de som dömts för brott och daktyloskoperats, dvs man tagit fingeravtryck på personen.)
__________________
Senast redigerad av Fnissturken 2016-12-30 kl. 00:56.
Citera
2017-01-02, 17:35
  #654
Medlem
Jag har precis gått igenom en lång, kostsam och knepig process efter att mitt ESTA vart nekat pga en ladd torsk för 6 år sen.

Kan ju gå igenom allt punkt för punkt.

Trodde att en ladd torsk för 6 år sen inte skulle synas, så jag klickade i Ja på ESTA frågan om droger.
Meeeen det vart kört, nekat.

Så då är det enda chansen att få VISUM. Så jag fyllde in DS 160 application på ambassadens hemsida, pröjsade 1400 som det kostar och bokade möte på ambassaden i Stockholm.

Då ska man ha med sig utskrift från snuten som man beställer, med personbevis 120, nya 5x5 foto etc. Så jag kommer dit, och dom öppnar låsta brevet med snutpappret med 7 domar som jag har, och jag blir nekad när jag står där i fönstret på mötet efter lite velande...

MEN det inte min ladd torsk som nekade det, det var en bil grej från 2001, när jag va 16 freaking år, misshandelsdom från 2007 och rattfylla från 2009 som fick han Officer snubben att neka mitt visum. Alla mina domar där jag hade fått bestämt straff/erkänt var "ok" typ som laddet (för dom tog mig på bar gärning), men där det hade varit rättegång ville han läsa mer om.

Han sa att det KANSKE går att ordna, om jag fixar papprena från 4 domar som han ville kolla mer på, men skiten kostar också upp till 300 beroende på domstol för varje dom, och då måste man rodda allt med varje domstol för sig där man blivit dömd, så fuck det jag tror jag ger upp.

TLRD; Neka inte ESTA och chansa, det kostar fett med tid o pengar att göra VISUM ansökning, och grejer du torskat för fett längesen, påverkar beslutet- så ljug på ESTA men räkna med att det finns en liten chans att dom kollar dig när du kommer till staterna, men så länge du inte ser ut som en psyko eller har gaddningar i ansiktet så är det ganska lugnt.
Citera
2017-01-02, 20:27
  #655
Medlem
DEt är dyrt att göra visum, ja det stämmer. Jag fick betala mycket, dessutom domen måste vara auktoriserad översätt som kostar runt 6000 sek, beroende på hur många ord har man i sitt dom.
Citera
2017-01-03, 04:18
  #656
Medlem
Surrade med ambassaden och dom sa iaf på mejl att det var nog OK att skicka domarna på svenska också
Citera
2017-01-03, 04:47
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LWL
Jag har precis gått igenom en lång, kostsam och knepig process efter att mitt ESTA vart nekat pga en ladd torsk för 6 år sen.

Kan ju gå igenom allt punkt för punkt.

Trodde att en ladd torsk för 6 år sen inte skulle synas, så jag klickade i Ja på ESTA frågan om droger för jag trodde dom hajjar att folk kan ändra sig.
Meeeen det vart kört, nekat.

Så då är det enda chansen att få VISUM. Så jag fyllde in DS 160 application på ambassadens hemsida, pröjsade 1400 som det kostar och bokade möte på ambassaden i Stockholm.

Då ska man ha med sig utskrift från snuten som man beställer, med personbevis 120, nya 5x5 foto etc. Så jag kommer dit, och dom öppnar låsta brevet med snutpappret med 7 domar som jag har, och jag blir nekad när jag står där i fönstret på mötet efter lite velande...

MEN det var inte min ladd torsk som nekade det, det var en bil grej från 2001, när jag va 16 freaking år, misshandelsdom från 2007 och rattfylla från 2009 som fick han Officer snubben att neka mitt visum. Alla mina domar där jag hade fått bestämt straff/erkänt var "ok" typ som laddet (för dom tog mig på bar gärning), men där det hade varit rättegång ville han läsa mer om.

Han sa att det KANSKE går att ordna, om jag fixar papprena från 4 domar som han ville kolla mer på, men skiten kostar också upp till 300 beroende på domstol för varje dom, och då måste man rodda allt med varje domstol för sig där man blivit dömd, så fuck det jag tror jag ger upp.

TLRD; Ljug på ESTA och chansa, det kostar fett med tid o pengar att göra VISUM ansökning, och grejer du torskat för fett längesen, påverkar beslutet- så ljug på ESTA men räkna med att det finns en liten chans att dom kollar dig när du kommer till staterna, men så länge du inte ser ut som en psyko eller har gaddningar i ansiktet så är det ganska lugnt.

Updated
__________________
Senast redigerad av LWL 2017-01-03 kl. 04:50.
Citera
2017-01-03, 07:15
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivira
dessutom domen måste vara auktoriserad översätt som kostar runt 6000 sek, beroende på hur många ord har man i sitt dom.
Nej, söker man via ambassaden i Stockholm kan man skicka handlingar paa svenska. Regeln är: antingen engelska eller det officiella spraaket i det land där intervjun äger rum.
Citera
2017-01-04, 23:14
  #659
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LWL
Trodde att en ladd torsk för 6 år sen inte skulle synas, så jag klickade i Ja på ESTA frågan om droger.
Meeeen det vart kört, nekat.

...

Då ska man ha med sig utskrift från snuten som man beställer, med personbevis 120, nya 5x5 foto etc. Så jag kommer dit, och dom öppnar låsta brevet med snutpappret med 7 domar som jag har, och jag blir nekad när jag står där i fönstret på mötet efter lite velande...

MEN det inte min ladd torsk som nekade det, det var en bil grej från 2001, när jag va 16 freaking år, misshandelsdom från 2007 och rattfylla från 2009 som fick han Officer snubben att neka mitt visum. Alla mina domar där jag hade fått bestämt straff/erkänt var "ok" typ som laddet (för dom tog mig på bar gärning), men där det hade varit rättegång ville han läsa mer om.


Det ar val efter 7 ar som brott rensats ut, savida du inte begatt nya brott, da borjar det om fran den tidpunkten. Men det ar val inte konstigt att de inte vill ha in folk som stulit bilar, misshandlat, kort pa fyllan och anvander droger?
Citera
2017-02-26, 23:57
  #660
Medlem
klimathotets avatar
Brandao Jönsson skrev

Citat:
På passkontrollens ovanvåning fick jag fylla i ett formulär och svara på om jag deltagit i Förintelsen eller ”tänkt, utfört eller planerar något terrordåd”.

Vad händer om man är en lustigkurre och skriver ja på terrordåd?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f618801

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback