2008-02-23, 13:51
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Problemet är väl att om slipsen har samma färg som skjortan så syns den ju inte. Har den samma färg som kavajen är ju bakgrunden mot slipsen fortfarande annorlunda.

Visst är det så. Menade dock inte att det skulle vara ngt slags kamouflageslips, utan exempelvis en enfärgad blå slips till en skjorta med inte alltför markerade blåa rutor.
Citera
2008-02-23, 15:07
Medlem
tapirs avatar
På syntklubben är det helt okej
Citera
2008-02-23, 16:14
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
På syntklubben är det helt okej

Följdfrågan är då varför någon skulle få för sig att gå dit?
Citera
2008-02-23, 17:37
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Eller ton i ton med skjortan.

Det är en markant skillnad på att fånga upp någon nyans eller färg man har på sig och ton i ton.
Citera
2008-02-23, 18:56
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Det är en markant skillnad på att fånga upp någon nyans eller färg man har på sig och ton i ton.

Jo, jag insåg det.
Citera
2008-02-23, 21:53
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jo, jag insåg det.

Hehe, förstod nästan det men jag var lite bitter pga lite torr hud i kukroten och det är ju inte så skönt.

Har pga senaste tidens jakt på en kostym kommit fram till att ljusblå skjorta kan många gånger vara det snyggaste skjortalternativet då slips nalkas. Vad sägs?
Citera
2008-02-24, 10:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Hehe, förstod nästan det men jag var lite bitter pga lite torr hud i kukroten och det är ju inte så skönt.

Har pga senaste tidens jakt på en kostym kommit fram till att ljusblå skjorta kan många gånger vara det snyggaste skjortalternativet då slips nalkas. Vad sägs?

Kör bara med vita eller ljusblåa skjortor när jag kör slips. Går enligt mig till allt, svart, grå, mörkblå eller brun kostym. Sedan har jag blåa ögon, vilka blir betydligt blåare och man fångar upp färgen i skjortan...
Citera
2008-02-24, 11:50
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Följdfrågan är då varför någon skulle få för sig att gå dit?

Men tycker om synthmusik och stilen?

Men det kunde du väl inte lista ut själv
Citera
2008-02-24, 12:18
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Men tycker om synthmusik och stilen?

Ännu en följdfråga, vem fan gör det?
Citera
2008-02-27, 22:42
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Ännu en följdfråga, vem fan gör det?

Slipsen har ju stått för en uniformsenlig klädsel bland de närvarande. Syntharna är ju ett packe uniformsnissar i för korta byxor/för lång lugg. Därav slipsbruket no matter what resten av klädseln är.
Citera
2008-02-28, 07:24
Medlem
Reardens avatar
slips som går ton-i-ton med skjortan tycker jag kan vara väldigt snyggt, diskret.
Citera
2008-02-28, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Tycker slips absolut fungerar på krogen. En smal trendig slips med välsittande skjorta är hett. Att det skulle vara "bonnigt" eller "Borås-stekare" över det stämmer inte alltid. Gäller att man bär upp det bara. Att Anders Svensson ser ut som en Boråstönt i slips beror på att han är en Boråstönt, inte på att han har slips utan att ha kostym...

oft
Taco bor i Göteborg......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in