Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-06, 18:08
  #1
Medlem
Hej!
Nu är det så att jag har installerat cs på min dator efter att ha formaterat den, men mitt problem är att jag har sjuukt fps dropp. Tidigare innan formaten så flöt det väl på så det gick att spela, (Har ingen värsting dator). MEN nu är de sjukt fps drop!!! Fps:en ligger och pendlar mellan 50-70 i cs själva start meny, ibland droppar den ner till 5-6 fps, sen går den upp.

Jag testade andra min fps_max till t.ex 30, då tänkte jag att "det måste den ju palla" men inte, då går den ner till 20-25. Jag testade senare he på fps_max 10. Då tycker man ju som att fpsen ska hålla sig runt 9-10, men inte, den går ner tll 3-5fps istället. Så, de är ju verkligen något fel. (OCH DÅ ÄR JAG INTE ENS INNE PÅ NGN SErver)

Jag har då testat det mesta för att få till detta; -heapsize , rates, max hertz, lite fps config, har inga onödiga processer igång max 30, har också kollat om service pack brandväggen blockerar cs, men det gör den inte, har också "windows klockat" min dator lite .

Har lirat cs förut med datorn så det är inge fel på prestandan.
Har lirat WoW också på den.

AMD 2000+
512RAM
RADEON 9600
Pandaantiviryskydd 2007, ngn som blockerar där?
TFT skärm

Någon som har liknande problem, någon som vet hur jag fixar det? (Orkar inte formatera om den, + att den är nyforamterad för några veckor sedan.)

help!!!!1
2008-02-06, 18:20
  #2
Medlem
OFMG OMGOMGOMGOMGOMG POST I RÄTT TRÅD?!?!?!?!111!111!!!! OMG

2008-02-06, 18:22
  #3
Medlem
Tekoppars avatar
Posta i rätt tråd, men om du nu bara prövat i menyn kan jag säga dig att jag får 20-30 FPS där, men när jag spelar har jag konstant 99 FPS. Så har du prövat ingame?

Men skriv i steamtråden istället.
2008-02-06, 18:31
  #4
Medlem
klart jag har provat ingame också lika illa där om inte värre
2008-02-06, 18:35
  #5
Medlem
öööhh säker på att du har rätta rates? annars har jag ingen aning. Formatera kanske the only way out?
2008-02-06, 18:45
  #6
Medlem
askers avatar
Rates har inget, eller extremt lite, med FPS att göra. Det är variabler som påverkar hur nätkoden arbetar. Det enda problemet med rates skulle vara att datorn får mer information att bearbeta och därför tappar någon FPS.

Som redan staterat, ta inte FPS:en i menyerna på för stort allvar; starta istället en egen server. Se till att aktivera Triple buffering under inställningarna för ditt grafikkort, om det finns. Du har långt ifrån världens bästa dator och spelet kräver mycket mer än på den tiden den där datorn var modern. Spelet belastar CPUn mer än grafikkortet så jag är inte förvånad att du har vissa frameratebekymmer med en sådan CPU.
2008-02-06, 19:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Rates har inget, eller extremt lite, med FPS att göra. Det är variabler som påverkar hur nätkoden arbetar. Det enda problemet med rates skulle vara att datorn får mer information att bearbeta och därför tappar någon FPS.

Som redan staterat, ta inte FPS:en i menyerna på för stort allvar; starta istället en egen server. Se till att aktivera Triple buffering under inställningarna för ditt grafikkort, om det finns. Du har långt ifrån världens bästa dator och spelet kräver mycket mer än på den tiden den där datorn var modern. Spelet belastar CPUn mer än grafikkortet så jag är inte förvånad att du har vissa frameratebekymmer med en sådan CPU.

Provade nyss lägga upp egen server, de kändes som att de flöt, men fpsen låg inte som den skulle. Den droppa till 5 ngn gång, då och då. Har ju som sagt spelat med denna dator förut, + att jag har radiat i WoW så nog ska jag kunna ha hyffsat stabil fps. Iaf på sin egen server med mig själv inne.

Men en sak jag märkte när var inne i cs; när jag står still och inte kör ngt, t.ex i mörka på d2 stod jag still och då märker jag att fpsen droppar ner till cirka 5 :S Jag testade avfyra några skott och då steg fpsen och började pendla igen mellan 60-75fps, sen stof jag till ett tag och då sjönk den igen till 5 fps. Börjar bli riktigt irriterad nu
2008-02-06, 19:12
  #8
Medlem
askers avatar
Då har du ju någon process som antingen använder din hårddisk eller processor till något med jämna mellanrum. Jag brukar alltid hålla Panda Antivirus huvudmisstänkt för allt som går åt helvete, och nu ser jag faktiskt att även du har din dator infekterat med det. Testa inaktivera / avsluta / avinstallera och försök igen. Samma fel? Testa då stänga av några andra processer tills det fungerar.
2008-02-06, 19:19
  #9
Medlem
ojns avatar
Det finns både en stor CS-tråd och en klistrad tråd för spelproblem.
/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback