2008-02-06, 07:17
Medlem
Tjena,

Behöver tips på små bärbara datorer, MacAir är uteslutet eftersom den endast har en USB port samt att man måste koppla in en massa mini DV manicker för att få en fullvärdig dator.

Datorn ska i första hand endast användas till internet/texthantering men självklart så ska man ju kunna spela några vettiga spel utan att den dör helt om man säger så

Så, en dator som är hyfsad snabb, väldigt liten/kompakt till ett vettigt pris?

Mvh Me
Citera
2008-02-06, 12:46
Medlem
Nippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Tjena,

Behöver tips på små bärbara datorer, MacAir är uteslutet eftersom den endast har en USB port samt att man måste koppla in en massa mini DV manicker för att få en fullvärdig dator.

Datorn ska i första hand endast användas till internet/texthantering men självklart så ska man ju kunna spela några vettiga spel utan att den dör helt om man säger så

Så, en dator som är hyfsad snabb, väldigt liten/kompakt till ett vettigt pris?

Mvh Me

Lite tips du bör tänka på innan du postar en sådan här tråd.

*Skriv lite hur stor plånbok du har. Exempel: Jag har tänkt att lägga mellan 7000 och 10000 kr på mitt inköp.
* Pc, Mac, psp ? (Psp har mhz också.)
* Vad är vettiga spel ? Är det grafiken du tänker på eller spelglädje ? Skriv gärna ner några exempel. Halo2, Supermario, Crysis på högsta grafik ?
* Hyffsat snabb? Min 3ghz är snabb men min dualcore @3.9ghz är hyffsat snabb. Vad menar du med snabb ?

Testa även sökfunktionen då det finns mängder med dessa trådar.

/N
Citera
2008-02-06, 17:43
Medlem
Du har inte hittat info om detta genom att söka i hårdvarutråden?

skulle rekomendera zepto. dock kanske lite stora för dina krav. kolla annars efter lenovo thinkpad
Citera
2008-02-06, 17:45
Medlem
plles avatar
Varför inte en vanlig MacBook, eller en MacBook Pro?

Om du inte redan är van vid Mac OS kan du passa på att göra det nu. Enklare, bättre och snabbare än windows.
Citera
2008-02-06, 20:54
Medlem
hajkuus avatar
Om inte priset betyder allt för mycket kolla Lenovo X61.
Jag vill ha en liten dator med mycket batteritid och HSDPA, står nu och väger mellan Protegé R500 och X61.
Vill du spela så är inga av dom något bra alternativ.
Citera
2008-02-07, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Lite tips du bör tänka på innan du postar en sådan här tråd.

*Skriv lite hur stor plånbok du har. Exempel: Jag har tänkt att lägga mellan 7000 och 10000 kr på mitt inköp.
* Pc, Mac, psp ? (Psp har mhz också.)
* Vad är vettiga spel ? Är det grafiken du tänker på eller spelglädje ? Skriv gärna ner några exempel. Halo2, Supermario, Crysis på högsta grafik ?
* Hyffsat snabb? Min 3ghz är snabb men min dualcore @3.9ghz är hyffsat snabb. Vad menar du med snabb ?

Testa även sökfunktionen då det finns mängder med dessa trådar.

/N

1) Jag frågade efter små bärbara datorer..förväntade mig därav tips. Sen får jag se vad min plånbok säger....
2) Små bärbara datorer gäller väl både Mac/PC...varför ens dra in PSP i den här diskusen då jag skrev bärbara datorer..och ja om man skulle fråga en svensson på stan skulle han ju knappast säga PSP(som jag dock redan har..).

Däremot tog du upp en relevent punkt när det gällde speltyp. Ska ha den på jobbet, så det blir väl högst..mmjadu..vi kan väl säga WOW-nivå..inte för att jag spelar det men rena strategi spel...
Med snabbhet menar jag att det helt enkelt ska flyta på även om jag kanske har 5 applikationer öppna(och nej då menar jag inte tunga grafikprogg)

Sökfunktionen fungerar ok ibland, men går lättare att skapa ny tråd
Citera
2008-02-07, 04:41
Medlem
Flärps avatar
En Lenovo x61 med 12"-skärm. Lite pricy och ingen spelmaskin, men liten är den
Citera
2008-02-07, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plle
Varför inte en vanlig MacBook, eller en MacBook Pro?

Om du inte redan är van vid Mac OS kan du passa på att göra det nu. Enklare, bättre och snabbare än windows.

Mjo sneglat lite på MacBook, har själv IMac så det är man väl hyfsat van vid..
Den kostar väl ca 10k.. Har du själv erfarenhet av en sådan? MacBook Pro är mer än vad jag behöver..
Citera
2008-02-08, 00:36
Medlem
plles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Mjo sneglat lite på MacBook, har själv IMac så det är man väl hyfsat van vid..
Den kostar väl ca 10k.. Har du själv erfarenhet av en sådan? MacBook Pro är mer än vad jag behöver..

Jag har en MacBook, förvisso den gamla. Med Core Duo processorn på 1,83GHz.
Men jag är jäkla nöjd med den. Har förvisso i lite mera minne. Men den har fungerat felfritt och snabbt under dessa två år jag haft den.

Men visst. En Pro är alltid mkt bättre. Har du pengarna till en sådan tycker jag du ska satsa på det.
I synnerhet när du redan är van vid Mac Os.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in