Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-05, 21:26
  #1
Medlem
Hej!
Tänkte höra med er om ni vet något bra bilspel som man kan lira multiplayer på?
Te.x splittscreen.

Plattform: PC

Jag har min dator kopplad till min 40" lcd tv och så kör jag med 2st handkontroller.
Det lär ju slå alla konsoller.
Men frågan är om det finns många spel som man kan köra splittscreen på?
Te.x NHL2008 kan man köra det med min uppygnad?
Citera
2008-02-05, 21:31
  #2
Medlem
Bourbons avatar
Nej, Köp ett xbox.
Citera
2008-02-05, 21:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bourbon
Nej, Köp ett xbox.

Då köper jag ett ps2
Citera
2008-02-05, 21:57
  #4
Medlem
Farbror Fazers avatar
ofta du köper ett ps2 6 år efter releasen, ok att det hållet måttet men det är ju som o köpa en dator i nuläget o ta den utan Vista...

O försök inte börja predika om att Vista suger, ja e trött på alla snorungar som inte vet va de talar om
Citera
2008-02-06, 00:19
  #5
Medlem
Hehe, nej förfan, vista är ass bra med Direct x10, dock är det många spel som inte stödjer vista och man får börja krångla lite smått, men sedan när det är klart går vista som en dans, skyst upplägg med vista på dator skärmen. Åter till ämnet, Jag är ganska säker på att det inte finns så många Split screen spel till datorn, men dock kan ni väl köra 2 tangent bord? då kan ni köra 2, men köra på samma skärm, du sa att du 40'' LCD Tv och det duger nog alldeles utmärkt.
Citera
2008-02-06, 00:28
  #6
Avstängd
Zacays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Hej!
Tänkte höra med er om ni vet något bra bilspel som man kan lira multiplayer på?
Te.x splittscreen.

Plattform: PC

Jag har min dator kopplad till min 40" lcd tv och så kör jag med 2st handkontroller.
Det lär ju slå alla konsoller.
Men frågan är om det finns många spel som man kan köra splittscreen på?
Te.x NHL2008 kan man köra det med min uppygnad?

BUBBLE TROUBLE!!!
Citera
2008-02-06, 01:07
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Split screen är ju irriterande... Jag har knappt spelat split screen en enda gång sen jag var 15 och fick mitt första nätverk...

Köp en till billig dator och spela Quake, Doom, Aliens Versus Predator, StarCraft, Unreal Tournament och alla andra klassiker i nätverk!

Om du absolut måste spela split screen så kan jag rekommendera Wacky Wheels (kräver tyärr DOS) och Jazz Jackrabbit 2... Men det finns ju också spel man kan spela på samma dator som inte är split screen... Fightingspel t.ex... Världens bästa fightingspel, One Must Fall 2097, är ju faktiskt till PC... Men det är också i DOS... Worms-serien är dock i Windows, från 2:an och framåt så där finns det mycket att välja mellan...
Citera
2008-02-06, 03:21
  #8
Medlem
Josks avatar
Det borde ju finnas en hel uppsjö av konsollemulatorer. Dock behövs det en del datorkraft. Frågan är om det finns emus som stöder handkontroller. Hur som helst, helt klart värt att kolla upp. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback