2010-12-17, 18:33
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Jo, gårdagens plusavsnitt med intimrakningstestet, diktbokspubliceringen och pocketböker reportaget dör den kvinnliga reportern lekte uppdrag granksning var nog säsongens sämsta hittills. Fyfan vilket skitprogram. Jag är jävligt glad att jag inte betalar tvlicensen.

Tidningen Råd och rön hade i senaste numret ett test av rakhyvlar för fan. Snacka om kaka på kaka. Visst när de spelade in skiten visste de kanske inte att det skulle komma i tidningen men det är ju bara ytterligare en nackdel med detta format. De kan inte agera snabbt. Skiten spelas in och sänds om ett halvår.

Fyfan va hon tramsar den där kvinnliga reportern. Att de lägger programtid på å larva runt med tröjan.

Varumärket Plus går i graven. När en journalist ringer och säger de e från plus så kommer företagen å skratta.
Citera
2010-12-17, 18:42
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
hehe, kritiken är inte nådig på deras facebooksida:
http://www.facebook.com/svtplus
Citera
2010-12-18, 17:01
Medlem
irrblosss avatar
Nä usch jag gillar inte nya Plus alls. Liksom många andra såg jag det pga Sverker och hans tester. Känns som ett barnprogram och det som irriterar mig mest är alla dessa hopp hit och dit. Vi får följa ett ämne i 3-4 minuter, sedan hoppar de till ett annat ämne i 3-4 minuter, sedan ytterligare ett ämne och åter tillbaka till ämne 1 osv osv osv. Hatar sådan tv.
Citera
2010-12-18, 17:06
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Varför jämför damhyveln med herrhyveln? Vad var poängen? Är damvarianten billigare? Har varit tvungen att använda en sån där damhyvel, venus, någon gång och visst den rakar kanske lika bra men vad hjälper det när det sitter ett stort plaststycke både över och under bladen så att man inte kan raka under näsan utan att en massa blir kvar?

Vad var testet? Vad några fotbollskillar rent subjektivt tycker? Sverker hade haft något labb som hade mätt hur skarpa bladen är, hur många drag de håller för o.s.v.
Citera
2010-12-18, 17:07
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nä usch jag gillar inte nya Plus alls. Liksom många andra såg jag det pga Sverker och hans tester. Känns som ett barnprogram och det som irriterar mig mest är alla dessa hopp hit och dit. Vi får följa ett ämne i 3-4 minuter, sedan hoppar de till ett annat ämne i 3-4 minuter, sedan ytterligare ett ämne och åter tillbaka till ämne 1 osv osv osv. Hatar sådan tv.

Framför allt så är det väl Lyxfällan lite budget ungefär. Tar inte upp något intressant alls, eler visst, nån jävla bokklubb och rakhyvlar med intimrakning...så obefintliga tester och bara massa trams, vem som helst begriper väl att en hyvel för 200 är bättre än en för 10kr? Saken med Plus förut var ju att Sverker bjöd in dom och ställde dom mot väggen direkt i programmet, och var dessutom stenhård.
Citera
2010-12-18, 17:11
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Varför jämför damhyveln med herrhyveln? Vad var poängen? Är damvarianten billigare? Har varit tvungen att använda en sån där damhyvel, venus, någon gång och visst den rakar kanske lika bra men vad hjälper det när det sitter ett stort plaststycke både över och under bladen så att man inte kan raka under näsan utan att en massa blir kvar?

Vad var testet? Vad några fotbollskillar rent subjektivt tycker? Sverker hade haft något labb som hade mätt hur skarpa bladen är, hur många drag de håller för o.s.v.

Sjukt patetiskt test, helt töntigt, kändes mer som att de va ute efter att ta reda på hur många som intimrakar sig och inte vilken hyvel som är bäst. Att sedan jämföra engångshyvlar med en riktigt bra hyvel är patetiskt. Hade varit mer intressant att ställa dom Mach Power mot en rakapparat tycker jag.
Citera
2010-12-19, 00:23
Medlem
wonderlands avatar
Det som tas upp i programmet är inte större skillnad mot vad gamla Plus skulle ta upp, men skillnaden är ju sättet det tas upp på, vilket är mycket klappa på huvudet och sen snabba klipp. Nej de kunde lika gärna kört en halvtimme istället.

Och sen går det inte att ersätta en sån som Sverker som var likt en obstinat terrier i sina utfrågningar, men stör mig faktiskt mer på att deras enkla tester får 10-15 min.
Inte ett dugg intressant att se hur testerna går till i praktiken, iaf inte i en kvart.
Citera
2010-12-19, 01:25
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det som tas upp i programmet är inte större skillnad mot vad gamla Plus skulle ta upp, men skillnaden är ju sättet det tas upp på, vilket är mycket klappa på huvudet och sen snabba klipp. Nej de kunde lika gärna kört en halvtimme istället.

Och sen går det inte att ersätta en sån som Sverker som var likt en obstinat terrier i sina utfrågningar, men stör mig faktiskt mer på att deras enkla tester får 10-15 min.
Inte ett dugg intressant att se hur testerna går till i praktiken, iaf inte i en kvart.

De här spara pengar för å gå teckningskurs eller ge ut bok eller whatever, lyxfälleripoffarna, är nya för plus.
Citera
2011-01-20, 21:05
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Nytt plusavsnitts sänds nu, verkar fortfarande vara lika crappigt.
Citera
2011-01-20, 21:05
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Nytt plusavsnitts sänds nu, verkar fortfarande vara lika crapigt.
Citera
2011-01-20, 21:11
Medlem
enoutarns avatar
Nån som kollar på avsnittet?

Hon tjockisen med massa metalskrot i ansiktet, fan vad hon kändes WT.

Hänger man på sajter som mr.svensson vet man väl att det är lite av ett "Lotteri"??...

edit: Ja, "konsumenterna" man har med i detta program tillhör uppenbarligen inte begåvningsreserven.
Senast redigerad av enoutarn 2011-01-20 kl. 21:19.
Citera
2011-01-20, 21:22
Medlem
Kan hon köra bil med dom halvslutna ögonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in