• 1
  • 2
2008-02-04, 18:53
Medlem
Hejsan!

Tänkte kolla med er här om det är någon som äger v50:n. Är riktigt sugen på den, tycker den är fin att köra. Men jag bara undrar mo man kommer ångra sig eftersom den inte är så stor. Vi är bara två personer nu och det är ju inga problem. Men hur blir det när man behöver få in en barnvagn i bagaget. Går gör det ju men jag skulle gärna vilja ha åsikter från er som har v50. Om det är någon som har v50 och barnvagn får ni gärna ta en bild på hur det ser ut när barnvagnen är lastad. Har sökt men inte hittat någon bild.

/Andreas
Citera
2008-02-04, 19:19
Medlem
El_muchachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas1981
Hejsan!

Tänkte kolla med er här om det är någon som äger v50:n. Är riktigt sugen på den, tycker den är fin att köra. Men jag bara undrar mo man kommer ångra sig eftersom den inte är så stor. Vi är bara två personer nu och det är ju inga problem. Men hur blir det när man behöver få in en barnvagn i bagaget. Går gör det ju men jag skulle gärna vilja ha åsikter från er som har v50. Om det är någon som har v50 och barnvagn får ni gärna ta en bild på hur det ser ut när barnvagnen är lastad. Har sökt men inte hittat någon bild.

/Andreas

Inga problem . ni får in barvagnen tillsammans med matkassarna.
Citera
2008-02-04, 19:51
Medlem
Fuzzs avatar
Om man funderar på att skaffa barn. Så är V50 inte en direkt lämplig bil.
Litet bagageutrymme och trångt baksäte. Specielt mellan ben och stolsrygg.
V40 är större invändigt.

Men till två pers duger den. Men som jag sa till en barnfamilj är den tveksam.
Citera
2008-02-04, 20:43
Medlem
Blir ju inte lättare. Två svar om skiljer sig helt åt. Vet att det inte är en stor bil. Men vi är inte så långa heller, jag är ca 180 cm så jag tror man får plats bakom mig utan större problem.

Ingen som har bilder på bagagerum och barnvagn.
Citera
2008-02-04, 20:46
Medlem
core_s avatar
Det är ju absolut läge att åka ner till valfri volvohandlare och kolla? Sånt här brukar ju vara högst individuellt, och folk köper ju barnvagnar som går från små praktiska saker till pansarkryssare som tar upp en trottoar i bredd.

Frågar du snällt kan du säkert få låna en över en helg också, då kan du prova på alla möjliga vis. Inga råd vad gäller utrymme är bättre än de man upplever själv.
Citera
2008-02-04, 20:48
Medlem
Morsan har en V50 som jag lånat några gånger, en normal liggvagn gick fan inte in i den utan att montera loss hjulen. Ingen bil jag skulle rekomendera till nån som tänker skaffa barn.
Citera
2008-02-04, 20:50
Medlem
core_s avatar
Men nog måste det gå att få in en normalstor liggvagn i bagaget på en V50? Lycakdes jag knöla ner just en normalstor dylik i bagaget på en 460 (med lite pill skall medges, men utan att ta bort ett enda hjul) så ska det väl gå i en V50 på någe vänster?
Citera
2008-02-04, 22:19
Medlem
Fuzzs avatar
Tror nog 460 är lite bredare än V50:n det var därför barnvagnen gick in där.
Citera
2008-02-04, 22:22
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Tror nog 460 är lite bredare än V50:n det var därför barnvagnen gick in där.

Faktum är att V50 är 8cm bredare än 460, men det visar å andra sidan inte hur bredden i bagaget skiljer sig.
Citera
2008-02-04, 22:25
Medlem
Antrims avatar
Har inte v50 haft en massa problem och blivit utsedd till typ sämsta bilen av motormännen?

Men de kanske mest handlade om barnsjukdomar?
Citera
2008-02-04, 22:32
Medlem
Raouls avatar
V50 och barnvagn är inga problem.
Citera
2008-02-04, 23:32
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
V50 och barnvagn är inga problem.

Beror lite på vagn också och om man skall ha mer bagage med sig. Men är man bara två + ett barn så är det inga problem.

Har själv haft volvo 745 tidigare, men den var ändå för trång. Nu har vi en riktigt stor bil där man kan ställa in barnvagnen utan att fälla ihop den först.. Mycket bekvämt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in