Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-02, 22:50
  #1
Medlem
joxxes avatar
Vad finns det för fler spel liknande Guitarr Hero serien?
Helt såld på spelen, sjukt med tanke på hur simpelt gjorda dem är.
Har hört talats om Rock band.
Ska tydligen finnas något till dator också.
Citera
2008-02-02, 22:51
  #2
Medlem
Frets On Fire - Open source.

Finns även någon metal-version av Guitar Hero. Annars lirar jag Console Hero, kanske släpps snart
Citera
2008-02-02, 22:53
  #3
Medlem
judaass avatar
Själva konceptet med att tajma knapptryck när ett mönster fyller i ett annat är ju inget nytt direkt. Återfinns i dansspel, gamla retro spel och om inte jag har helt fel för mig var det den grenen jag fick mest poäng till i Athens 2004 (OS spel till ps2).

Rockband är exakt samma som guitar hero, samma utvecklare som 1an och 2an till och med. Skillnaden är att det finns gitarr, bas, sång och trummor.

Search and you shall find.
Citera
2008-02-02, 23:43
  #4
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judaas
Själva konceptet med att tajma knapptryck när ett mönster fyller i ett annat är ju inget nytt direkt. Återfinns i dansspel, gamla retro spel och om inte jag har helt fel för mig var det den grenen jag fick mest poäng till i Athens 2004 (OS spel till ps2).

Rockband är exakt samma som guitar hero, samma utvecklare som 1an och 2an till och med. Skillnaden är att det finns gitarr, bas, sång och trummor.

Search and you shall find.
Nej precis mena ju det att de är rätt sjukt att de kan vara så kul samtidigt som det är så simpelt.
Ska kolla upp de andra liren ni tipsa om då.
Citera
2008-02-02, 23:45
  #5
Medlem
samuzmds avatar
Hört att Heroine Hero ska vara jävligt bra, inte haft möjlighet att kolla upp den själv men kan nog vara värt att lägga sin tid på någon gång.
Citera
2008-02-02, 23:49
  #6
Medlem
Degen013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Hört att Heroine Hero ska vara jävligt bra, inte haft möjlighet att kolla upp den själv men kan nog vara värt att lägga sin tid på någon gång.


Haha south park Hoppas man fångar den rosa draken

ONT
Enda jag vet är Frets on Fire.. Fett kul
Citera
2008-02-02, 23:54
  #7
Medlem
temp0s avatar
Guitar Zero till dator men du måste dock ha en riktig GH controller
Citera
2008-02-03, 01:02
  #8
Medlem
Tja Stepmania kan väl räknas som liknande.
Citera
2008-02-03, 01:05
  #9
Medlem
frets on fire och modda om ett gamalt tangentbord!!!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback