Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-10, 22:25
  #181
Medlem
Oj, här har det inte varit någon aktivitet på ett tag. Använder ni fortfarande GnuCash?

Jag har precis laddat ner GnuCash och börjat föra in nuvarande konton (ingen historik). Än så länge endast de enkla delarna, sparkonton och utgifter, men skippar alla aktier och fonder och så - på gart's inrådan att börja smått.

Jag har problem att bokföra en utgift där jag lade ut pengar (tänk drinkar för kompisar) och sen fått pengar tillbaka på swish. Hur hanterar jag det?

I övrigt, bokför ni pensionssparande? Och i så fall hurdå?
Citera
2016-08-13, 03:52
  #182
Medlem
Finns det någon som kan tänka sig att översätta det som är kvar av gnucash till svenska? Idag är bara halva programmet översatt, ser rätt fult ut. Man tar bara hem språkfilen härifrån, översätter och skickar sedan upp den igen till ansvarig person. https://translationproject.org/team/sv.html
Det står att en person håller på och översätter, men det har inte något där på flera år.
Citera
2017-08-07, 06:27
  #183
Medlem
Jag använder och gillar Gnucash,

Tänkte höra om det finns någon som känner till en funktion för att analysera flöden mellan konton? Jag har några olika tillgångskonton och jag skulle vilja titta på hur flödena ser ut mellan dem, något förslag?
Citera
2017-08-25, 20:34
  #184
Medlem
Jag är en van översättare och har tänkt mig att översätta resten av GnuCash. Tyvärr är mina domänkunskaper mycket dåliga inom bokföringsområdet. Finns det någon som är bra på termer och tillvägagångssätt och vill hjälpa mig med detta, t.ex. genom att korr-läsa, komma med översättningsförslag på termer och liknande?
Citera
2017-10-09, 12:16
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Jag är en van översättare och har tänkt mig att översätta resten av GnuCash. Tyvärr är mina domänkunskaper mycket dåliga inom bokföringsområdet. Finns det någon som är bra på termer och tillvägagångssätt och vill hjälpa mig med detta, t.ex. genom att korr-läsa, komma med översättningsförslag på termer och liknande?

Hej tranflatek! Jag är en ekonom / redovisningskonsult som även brinner för Open Source - skulle gärna hjälpa till! Använder just nu andra lösningar för min bokföring, men då jag alldeles nyss lämnat OSX till fördel för en Linux DE istället måste jag såsmåningom lära mig GnuCash . Skicka PM!
Citera
2020-03-22, 10:57
  #186
Medlem
Prayuths avatar
Jag har letat efter ett enkelt program för att bokföra och hålla koll på min privatekonomi och GnuCash ser ganska lovande ut.

Däremot undrar jag hur man importerar kontotransaktioner från externa filer. Jag har hämtat hem mina kontoutdrag från min bank som xlsx-filer och vill läsa in dem i GnuCash. Det borde väl gå?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback