Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 14:35
  #1
Avstängd
Bolvags avatar
I krig gäller inga regler... Så på ett par fester som nödåtgärd har jag kopplat in min ipod till förstärkaren genom hörlur-uttaget. Det funkade finfint tills nu. Efter en några gånger för mycket kopplade jag in mp3n i samma förstärkare och det lät åt helvete. Misstänker att jag förstörd förstärkaren, men de andra inputsen som cdspelare och så låter normalt. Sen när jag använder mina vanliga hörlurar i mp3 låter vissa låtar jävligt skumma. Kan jag ha gjort sönder min mp3 på detta sättet?
Citera
2008-02-01, 14:39
  #2
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
I krig gäller inga regler... Så på ett par fester som nödåtgärd har jag kopplat in min ipod till förstärkaren genom hörlur-uttaget. Det funkade finfint tills nu. Efter en några gånger för mycket kopplade jag in mp3n i samma förstärkare och det lät åt helvete. Misstänker att jag förstörd förstärkaren, men de andra inputsen som cdspelare och så låter normalt. Sen när jag använder mina vanliga hörlurar i mp3 låter vissa låtar jävligt skumma. Kan jag ha gjort sönder min mp3 på detta sättet?

Vad är Mp3?
Alltså jag vet vad Mp3 är, men jag tror inte att det är filformatet du pratar om.. antagligen en spelare.. och är inte Ipod en mp3-spelare? vad skiljer dom åt?

Blir det så med din Ipod?
Citera
2008-02-01, 14:46
  #3
Avstängd
Bolvags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooper
Vad är Mp3?
Alltså jag vet vad Mp3 är, men jag tror inte att det är filformatet du pratar om.. antagligen en spelare.. och är inte Ipod en mp3-spelare? vad skiljer dom åt?

Blir det så med din Ipod?

mp3-ipod-mp3an vad jag brukar kalla min mp3spelare, men nu är det förtydligat i rubriken. Ja min mp3spelare, en ipod nano, har fått försämrat ljud.
Citera
2008-02-01, 15:05
  #4
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
mp3-ipod-mp3an vad jag brukar kalla min mp3spelare, men nu är det förtydligat i rubriken. Ja min mp3spelare, en ipod nano, har fått försämrat ljud.

skumt om den tar stryk av det.. hmm hoppas inte att det är så för jag kör min Ipod Classic i både förstärkaren hemma och i bilstereon med minitele ut från hörlursutgången..
har inte märkt någon försämring än iaf..
Citera
2008-02-01, 15:10
  #5
Medlem
526s avatar
Hur har du kopplat?
Citera
2008-02-01, 15:38
  #6
Avstängd
Bolvags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur har du kopplat?

Vanligt singelljuduttag(hörluruttag) i mp3n, till höger- och vänsterkanal.
Citera
2008-02-01, 15:50
  #7
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Vanligt singelljuduttag(hörluruttag) i mp3n, till höger- och vänsterkanal.
Till AUX ingången?

Kanske det funkar om du återställer podden till fabriksinställningar, och importerar om allt från iTunes.
Citera
2008-02-01, 15:54
  #8
Avstängd
Bolvags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Till AUX ingången?

Kanske det funkar om du återställer podden till fabriksinställningar, och importerar om allt från iTunes.
Ja exakt. Ska kolla lite närmare på förstärkaren om nån vecka också. Tänkte göra det när jag kommer hem och se hur det går. Med tanke på att det bara är output på Ipoden borde ju inte den bli fuckad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback