Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 10:20
  #1
Medlem
Hey, börja lira Half life 2-ep 2 här igår och allt gick bra, fram tills slutet av andra delen, heter typ vortar coil eller ngt sånt. Men iaf så är det på ett ställe, samma ställe hela tiden, som det tar slut. 2 gånger har datorn krashat, 2 gånger har spelet krashat, 1 gång har de bara gått ur spelet men för det mesta har det kommit upp en ruta med typ half life 2 programfel så har denna text stått;

"Instruktionen på "0x13ad8f3f" refererade till minnet på "0x0e6ef3c0".
Det gick inte att utföra en minnesåtgärd.
Följande fel returnerades: The memory could not be "read"."

så "Klicka okej för att stägna av programmet"

Har absolut ingen aning om vad som orsakar felet då jag inte är speciellt duktig på datorer. Men försökt ominstallera spelet och ändra grafikinställningar, vet ej riktigt varför men det var de enda jag kom på.

Vore riktigt nice om ngn kunde skriva in förslag llr om ngn råkat ur för detta problem och klara det, vad ska man göra?

Cheers på förhand
Citera
2008-02-01, 11:35
  #2
Medlem
lordos avatar
Har du bara fått upp det här problemet EN gång?

EDIT: Förresten, jag har skolats i den ort du bor i.
Citera
2008-02-01, 11:39
  #3
Medlem
med "Instruktionen på "0x13ad8f3f".........."?
Näh, kommit typ 4-5 gånger..
så ingen aning om vad jag ska försöka med för att få bort de/komma vidare i spelet. Ngt förslag?

nice btw, svärdsjöskolan högstadie?;P
Citera
2008-02-01, 11:44
  #4
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormul
med "Instruktionen på "0x13ad8f3f".........."?
Näh, kommit typ 4-5 gånger..
så ingen aning om vad jag ska försöka med för att få bort de/komma vidare i spelet. Ngt förslag?

nice btw, svärdsjöskolan högstadie?;P

Jag fick upp det problemet ganska ofta med Sourcespel, det brukar vara relaterat till att du har alldeles för lite RAM-minne. Det kan också vara något annat som stjäl hela din datorkraft, som ett antivirus-program.

Svärdsjöskolans högstadie för länge sedan, ja.
Citera
2008-02-01, 18:27
  #5
Medlem
Hrm, ska ha tillräckligt med minne, 4 gb pc 5300 ddr, så borde funka. Prövade oavsett att stänga av Panda (mitt antivirus). Men fortfarande samma problem, ngt annat förslag på hur man skulle kunna pröva vidare?
Citera
2008-02-01, 18:40
  #6
Medlem
Hypnososs avatar
Testa att andvända noclip och rulla förbi problemområdet genom att ta en tur genom väggarna.

Ta ner konsolen och skriv in sv_cheats 1 följt av noclip.
Citera
2008-02-01, 21:41
  #7
Medlem
menar du att ta fram konsolen och skriva i ett "sv_cheats 1 noclip"?
prövat skriva på ngra olika sätt men får det inte till att funka, uppskattar iden dock, skulle kunna funka då det verkar vara vissa speciella platser man fastnar på. som man ibland inte kommer runt.

edit: fick till det med noclip och det funkar ibland, vissa saker jag lyckats komma förbi nu iaf. cheers man
__________________
Senast redigerad av Ormul 2008-02-01 kl. 22:04.
Citera
2008-02-01, 22:32
  #8
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormul
menar du att ta fram konsolen och skriva i ett "sv_cheats 1 noclip"?
prövat skriva på ngra olika sätt men får det inte till att funka, uppskattar iden dock, skulle kunna funka då det verkar vara vissa speciella platser man fastnar på. som man ibland inte kommer runt.

edit: fick till det med noclip och det funkar ibland, vissa saker jag lyckats komma förbi nu iaf. cheers man
Varsågod. Kul att det hjälpte något i alla fall.

Jag skulle nog ha varit mer nogrann i att förklara att det ska vara en ny rad efter sv_cheats 1 men jag kan vara slarvig ibland.
__________________
Senast redigerad av Hypnosos 2008-02-01 kl. 22:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback