Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 02:17
  #37
Avstängd
Fireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Det ar vara beniga arslen som tar smallen och pa den punkten ar jag avundsjuk pa tjejer som har inbyggd dampning i sina runda rumpor.

Vad galler kuk och pung sa blir dessa ju lite ihoptryckta men inte sa att det gor direkt ont.
Men jag känner flera killar som skaffat smala sadlar. Jag fattar inte.
Visst. Inbyggd dämpning, men ingen fjädring.
Helst skulle jag vilja ha en stooor sadel, tänk 90-tals ciaomoppe-sadel.
2008-02-01, 02:22
  #38
Medlem
Sinsisters avatar
lite värk i blygdbenet om man cyklar länge... typ.
2008-02-01, 04:41
  #39
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Har du missat resten av tråden där riktiga kvinnor svarat och inte män som gissar? ;P
Nejdå, jag försökte bara påtala komiken i inlägget, en kille som får råbonge av att åka moppe i en tråd om hur det känns för tjejer att cykla... Jaja, jag har väl dålig humor på kvällskvisten kanske.
2008-02-01, 11:57
  #40
Medlem
fy fan för små hårda sadlar, det värsta som finns... en riktigt bred o mjuk sadel är de bästa, både för min ändalyckta o pung o snopp...

ska man cykla riktigt långt, så finns de ingenting som går upp mot att cykla på en riktigt kärringcykel

däremot kanske en mountainbike, där man sitter ganska så framåtlutad, med mjuk sadel, o grusväg vore någe att prova för våra kvinnliga cyklister? eller kanske blir för mycket gaffeltruck ändå?
2008-02-01, 14:24
  #41
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag skulle verkligen vilja veta hur det känns för killar att cykla med såna där cykelsadlar. Det måste vara über-obekvämt.


Pratade med en tävlingscyklist o han sa att tävlingscyklister ofta får prostataproblem o potensproblem pga det myckna cyklandet.
2008-02-01, 15:27
  #42
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag skulle verkligen vilja veta hur det känns för killar att cykla med såna där cykelsadlar. Det måste vara über-obekvämt.
På en s.k. tävlingssadel sitter man ju inte på pungen, man sitter på vad som populärt brukar benämnas mellangården eller nåt. Dessutom har man stoppning i byxorna.

Men visst, så jävla skönt är det ju inte efter ett par, tre timmar. Efter riktigt lång tid på sadeln domnar också kuken av att blodtillförseln stryps. Rätt intressant när man ska pissa sedan......

Det kan förtjänas att noteras att andra typer av sadlar (bredare) skapar betydligt mer smärta än en tävlingssadel om man cyklar i flera timmar. Tro det eller ej, men dessa sadlar har tagits fram av bekvämlighetsskäl. De förutsätter dock att man använder cykelbyxor av god kvalitet.
2008-02-01, 15:32
  #43
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Pratade med en tävlingscyklist o han sa att tävlingscyklister ofta får prostataproblem o potensproblem pga det myckna cyklandet.
Njaaa. Det händer kanske, men ofta tror jag knappast. Om det beror på cyklingen kan man nog också ifrågasätta. Jag tror det är mer en skröna än vetenskapligt vederlagda fakta.
2008-02-01, 15:53
  #44
Avstängd
Fireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
På en s.k. tävlingssadel sitter man ju inte på pungen, man sitter på vad som populärt brukar benämnas mellangården eller nåt. Dessutom har man stoppning i byxorna.

Men visst, så jävla skönt är det ju inte efter ett par, tre timmar. Efter riktigt lång tid på sadeln domnar också kuken av att blodtillförseln stryps. Rätt intressant när man ska pissa sedan......

Det kan förtjänas att noteras att andra typer av sadlar (bredare) skapar betydligt mer smärta än en tävlingssadel om man cyklar i flera timmar. Tro det eller ej, men dessa sadlar har tagits fram av bekvämlighetsskäl. De förutsätter dock att man använder cykelbyxor av god kvalitet.
Intressant! Tack.
2008-02-01, 17:12
  #45
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Intressant! Tack.
Ingen orsak. Har Du fler frågor rörande cykling vs det manliga könsorganet svara jag gärna på dessa i egenskap av gammal cyklist.
2008-02-01, 17:25
  #46
Medlem
Mycket intressant frågeställning. Detta är något som Mythbusters borde fördjupa sig i så vi kan få ett svar på frågan.
2008-02-01, 17:28
  #47
Medlem
jandis avatar
nu har inte jag cyklat på flera år men man sitter inte alls på råttan (musen är så fånigt). bara om man lutar sig fram. nej, det är inte skönt.
2008-02-01, 18:22
  #48
Medlem
En angräsande kommentar är att kvinnliga sömmerskor som arbetade vid trampdrivna symaskiner på fabriker förr i tiden brukade få orgasm ibland på grund av det monotona rörelsemönstret.

Jag har också hört att en del kvinnor som rider syr in en bit rullad läder eller grovt tyg i trosorna för att uppnå en behaglig effekt under turen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback