2008-01-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Det har ju förekommit väldigt många fall där pappersvändarna på f-kassan ifrågasatt läkares sjukskrivningar och förklarat dem ogiltiga, bara för att de ska "strama åt" bidragen nu för tiden. Att människor faktiskt är sjuka brukar inte tas någon hänsyn till. Min kompis pappa som är läkare hatar f-kassans tjänstemän.
Jag antar att det är vad som brukar kallas ironi

Haha...okej. Det är knepigt, men läkarnas uppgift är att skriva ett sjukintyg och där beskriva hur arbetsförmågan påverkas. Att matcha detta mot kraven på arbetsplatsen är någonting annat.

Menade inte att göra en debatt av det här. :-)

Mitt bidrag är journalister. Politisk korrekhet eller chockförsök, blandat med överdrivet västerländskt fokus. Det händer saker av stor internationell vikt på många ställen idag. Det här är egentligen mer ett uttryck för irritation än en misstro till journalistkåren.
Citera
2008-01-31, 22:24
Medlem
Klart som korvspad att det är handläggare vid Arbetsförmedlingen.. Mer vilsna och menlösa människor har jag faen aldrig stött på. Tycker verkligen synd om arbetslösa stackare som måste gå och träffa de där idioterna.
Citera
2008-01-31, 22:31
Medlem
Agent|Os avatar
För mig är Polisen den givna kandidaten. Tillåt mig på rak arm presentera ett urval av debacler: Palme-utredningen, Göteborgs-kravallerna, Lindome-mordet, Rödeby. Listan kan göras precis hur lång som helst.
Citera
2008-01-31, 22:39
Medlem
najass avatar
För mig är det jämt skägg mellan journalister och försäkringskassan.

Journalister eftersom de är den grupp som är mest inkompetenta i förhållande till hur viktg roll yrkesgruppen faktiskt har i samhället.

FK på grund av sin monumentala, kafka-inspirerade, fradgatuggande-inducerande, himlastormande inkompetens kopplad till en vi-har-våra-regler-fast-jag-kan-de-inte-själv-men-du-måste-lyda-dom-mentalitet.
Citera
2008-01-31, 23:15
Medlem
[quote=najas]

Journalister eftersom de är den grupp som är mest inkompetenta i förhållande till hur viktg roll yrkesgruppen faktiskt har i samhället.

QUOTE]

Word!
Citera
2008-01-31, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Nu är ju frågan om politiker räknas som en yrkeskår eller vad man ska kalla det.

Utan tvekan politiker.
Citera
2008-02-01, 02:15
Medlem
Sartres avatar
Poliser, journalister, knarklangare, Horor m.fl. samma pack, olika namn.
Citera
2008-02-01, 02:33
Medlem
kenth44s avatar
Får väl komma med mina bidrag då.

Väktare, snuten, försäkringskassan, AMS, politiker, fackpampar, förtroendevalda sossar, journalister och i synnerhet liberala ledarskribenter och idioter som hakelius och hildebrandt på Aftonbladet...

Ja i stort sett alla ondskans axelmakter.
Citera
2008-02-01, 02:36
Bannlyst
Poliser.
fan nu kan man gå en 2 årig utbildning och läsa den på distans
SJUKT VAR ORDET
Citera
2008-02-01, 02:53
Medlem
wises avatar
Lärare, fick mina misstankar bekräftade när jag började på högskolan.
Citera
2008-02-01, 03:03
Medlem
Försäkringskassan, stordelen av personlig assistans styrkan, då 90% saknar yrkesutbildning och enbart jobbar för att ha ett jobb.
Citera
2008-02-01, 03:26
Medlem
Sartres avatar
wise: Lärare räknas in under horor-delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in