2006-01-27, 14:37
Medlem
toMishs avatar
Är det någon som kommer ihåg det där gamla slalomspelet som man spelade i mitten/slutet av nittiotalet med skitgrafik, där man i slutet alltid blir uppätet av ett troll? I så fall, vad heter det och var kan man få tag i det? Jag börjar nästan få abstinens när jag tänker på det!
Tack på förhand.
Citera
2006-01-27, 14:43
Medlem
TheDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Är det någon som kommer ihåg det där gamla slalomspelet som man spelade i mitten/slutet av nittiotalet med skitgrafik, där man i slutet alltid blir uppätet av ett troll? I så fall, vad heter det och var kan man få tag i det? Jag börjar nästan få abstinens när jag tänker på det!
Tack på förhand.

Spelet du söker är nog "skifree", kommer ihåg att jag spelade det för länge sen när jag körde Win95
Citera
2006-01-27, 14:46
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor
Spelet du söker är nog "skifree", kommer ihåg att jag spelade det för länge sen när jag körde Win95

Blev man uppäten av ett troll i det?

Men annars var det nog det som var det "populära" skidspelet för ett antal år tillbaka, häftig bakgrundsmusik kommer jag ihåg att det hade också.

Fanns väl ett "skatefree" som var samma slags spel fast med skateboard också om jag inte minns fel?
Citera
2006-01-27, 14:48
Medlem
heartagrams avatar
Borde väl gå att tanka någonstans tycker man, det var väl ett DOS-spel? Det gick rykten om att man kunde klara sig utan att bli uppäten på slutet, men jag lyckades aldrig med det, var det bara BS eller fanns det något sätt?
Citera
2006-01-27, 14:54
Moderator
tobess avatar
Gjorde en snabb sökning på skifree..

http://nimbus.dcsc.tudelft.nl/users/xtc/games_q_s/skifree.zip
Citera
2006-01-27, 15:16
Medlem
IMPlicits avatar
Jag var pytteliten när jag spelade det och jag vågade aldrig åka hela banan ut på grund av att den där trollsaken var så läskig
Citera
2006-01-27, 16:22
Medlem
RoboSnuts avatar
Länken ovan funkar inte, postar ny: http://ski.ihoc.net/
Citera
2006-01-27, 16:46
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoboSnut
Länken ovan funkar inte, postar ny: http://ski.ihoc.net/

Jahapp, för mig fungerar den iaf..
Citera
2006-01-27, 20:11
Medlem
Blodigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Blev man uppäten av ett troll i det?

Men annars var det nog det som var det "populära" skidspelet för ett antal år tillbaka, häftig bakgrundsmusik kommer jag ihåg att det hade också.

Fanns väl ett "skatefree" som var samma slags spel fast med skateboard också om jag inte minns fel?

Det var riktigt cool bakgrundsmusik i Ski or die.
Citera
2006-01-27, 20:51
Medlem
BrotherLouies avatar
Jag hörde att man kunde undkomma monstret genom att hoppa på ett gupp när han kommer.. Någon som orkar testa eller vet sanningshalten i det?
Citera
2006-01-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Jag hörde att man kunde undkomma monstret genom att hoppa på ett gupp när han kommer.. Någon som orkar testa eller vet sanningshalten i det?

Det fanns en tangent man kunde trycka så fick man mycket högre fart, så att man kunde köra ifrån, vad det nu va. Tillslut så körde man in i nått träd och vart uppäten. Men att undkomma den gick.
Citera
2006-01-27, 21:04
Medlem
Det var väl snarare någon slags plåtrobot snarare än ett troll? Vad jag minns så kunde man komma ifrån det genom att hoppa så man fick extra fart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in