2008-01-31, 22:24
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish7
Där ser man. Har letat på FB efter denna händelse. Minns denna händelse ganska väl då man bor i Hbg. Den var ju rent makaber.Nästan lika makaber var detta inslag som är ett ännu ett bottenmärke av HD. Är det bara jag som får känslan att dom närmast glorifierar mördarna i artikeln? Vi var ett flertal som undrade vad fan den ville säga egentligen. En liten liten artikel om offrets mamma. Sedan det här med att bröderna nu bor i 2 skilda städer och lever ett Svenssonliv.Skulle man som läsare glädjas med dom? Nej,fy fan säger jag. Man blir äcklad över att ha 2 såna sjuka människor fria i vårt land. Jag bara väntar på ett samtal från HD där man vill sälja sin skitblaska.Händer titt som tätt. Vidrig tidning,vidrig redaktion,vidriga Monaåsikter dom står för.

...och som tidigare sagt så har den överväldigande delen av juristerna, BORGERLIGA värderingar! så man undrar varför högermänniskor i Sverige är så förtjust i att släppa ut sådant här slödder på gatorna, och det så snart efter utdömt fjantstraff.

Är ingen anhängare av Sahlin, men det börjar bli fjantigt att läsa div. pojkrumsskribenters hänvisningar till Mona Sahlin, så fort man skriver om något man inte tycker om. Såådant stort inflytande på svensk politik, har hon väl inte haft...?!

Betänk också att det är under en moderat justitieminister (Ask) som mördare i allt högre utsträckning döms till tio år istället för livstid.
Senast redigerad av charlieparker 2008-01-31 kl. 22:27.
Citera
2008-01-31, 22:31
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker

...och som tidigare sagt så har den överväldigande delen av juristerna, BORGERLIGA värderingar! så man undrar varför högermänniskor i Sverige är så förtjust i att släppa ut sådant här slödder på gatorna, och det så snart efter utdömt fjantstraff.

Är ingen anhängare av Sahlin, men det börjar bli fjantigt att läsa div. pojkrumsskribenters hänvisningar till Mona Sahlin, så fort man skriver om något man inte tycker om. Såådant stort inflytande på svensk politik, har hon väl inte haft...?!

Betänk också att det är under en moderat justitieminister (Ask) som mördare i allt högre utsträckning döms till tio år istället för livstid.

Oj då http://regeringen.se/sb/d/9865/a/93744

Känd dig ägd!
Citera
2008-02-01, 13:10
Medlem
General Nogis avatar
Ratta mig om jag har fel nu men skylldes inte Bjuv-mordet pa rollspel i medierna? Sarskilt var det val det gamla harliga "Kult" som figurerade (och Steve Jackson Games "Killer")?
Citera
2008-02-01, 13:19
Medlem
Konrad Haifas avatar
Vilka är bröderna då? En outning vore inte fel i detta fall, fyra år för överlagt mord är billigt. Då kan de gott ha att människor börjar titta snett på dom i deras nya liv..
Citera
2008-02-01, 20:05
Medlem
MartinGurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Vilka är bröderna då? En outning vore inte fel i detta fall, fyra år för överlagt mord är billigt. Då kan de gott ha att människor börjar titta snett på dom i deras nya liv..

Här nämns de vid namn http://www.bjornsoder.net/nyheter.ph...=fullnews&id=8

Det verkar som att de är bosatta i Gbg respektive Borås numera.

En annan sak som dök upp när jag googlade http://sv.wikipedia.org/wiki/Szilvia_Molnar

Undra om det kan vara deras lillasyster eller om det är en slump att de är födda samma år i Budapest och flyttade till Bjuv vid 4 års ålder och har samma efternamn.
Citera
2008-02-03, 02:25
Medlem
substitutes avatar
Har brottsplatsbild från händelsen,
bilden är inscannad från Nordisk Kriminalkrönika.
Bäst att fråga mod dock: om det är ok att länka till den?
Citera
2008-02-04, 12:15
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Har brottsplatsbild från händelsen,
bilden är inscannad från Nordisk Kriminalkrönika.
Bäst att fråga mod dock: om det är ok att länka till den?

Ja länka på!!
Citera
2008-02-05, 20:24
Medlem
javisst...

...är det lillasystern du hittat.
Ett kort konstaterande bara.
Citera
2008-02-07, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Ratta mig om jag har fel nu men skylldes inte Bjuv-mordet pa rollspel i medierna? Sarskilt var det val det gamla harliga "Kult" som figurerade (och Steve Jackson Games "Killer")?

Jo, media har ju en tendens att förvränga verkligheten för att kunna tjäna lite extra pengar på såna här händelser. De hade rollspel som hobby men det hade ingenting med mordet att göra
Citera
2008-02-07, 23:53
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinGurra
Här nämns de vid namn http://www.bjornsoder.net/nyheter.ph...=fullnews&id=8
"När Thomas föräldrar skildes började han hänga ihop med ett zigenskt brödrapar: Andras och Gergeley Molnar"

Aha, ungefär vad man kunde förvänta sig med andra ord. Stackars grabb som inte hade vett att sky zigenare som pesten. Och typiskt att media skulle skylla på fjolliga rollspel och inte det som verkligen ledde till hans död: mångkulturen.
Citera
2008-02-11, 19:00
Medlem
Lord Ralphs avatar
Fängelse? Är det inte lite konstigt för deras unga ålder? OBS säger inte fel, jag säger ovanligt.
Citera
2008-02-15, 15:52
Medlem
Tveksamt...

Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
"När Thomas föräldrar skildes började han hänga ihop med ett zigenskt brödrapar: Andras och Gergeley Molnar"

Aha, ungefär vad man kunde förvänta sig med andra ord. Stackars grabb som inte hade vett att sky zigenare som pesten. Och typiskt att media skulle skylla på fjolliga rollspel och inte det som verkligen ledde till hans död: mångkulturen.

...att du har rätt. Dina åsikter lägger jag mig inte i, men jag tror inte att "Molnar-bros" var zigenska.
Det var nog inte heller så att media skyllde på rollspel, utan det var snarare ett tanke polisen förde fram ganska tidigt i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in