• 1
  • 2
2008-01-29, 22:18
Medlem
Dr.Gs avatar
Hej..

Jag har en dvd-spelare med inbyggd hårddisk och när jag kopierar en filmsekvens i ngn brännbar skiva så kan jag inte spela upp det på andra dvd-spelare. Vad kan anledningen till detta vara, tro?

Om det är ngt ni undrar över dvd-spelaren är det bara att skriva.

Måste ha omedelbar hjälp från kunniga!! Tusen tack på förhand..
Citera
2008-01-29, 22:19
Bannlyst
Finalize. Avsluta. Färdigställ.

Du måste tala om för skivan att den är klar. Förmodligen med nåt som liknar nåt jag just skrev.
Citera
2008-01-30, 15:22
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Du måste tala om för skivan att den är klar. Förmodligen med nåt som liknar nåt jag just skrev.

Jag fattar inte vad du menar. Hur ska jag tala om för skivan dessa saker??

Mycket tacksam för svar!! Har hållt på med detta ganska länge faktiskt..
Citera
2008-01-30, 18:03
Medlem
gribis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.G
Jag fattar inte vad du menar. Hur ska jag tala om för skivan dessa saker??

Mycket tacksam för svar!! Har hållt på med detta ganska länge faktiskt..

Det som "En jävla smartskalle" sa ska du gå efter. Leta alltså efter något när du bränner skivan som liknar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
som inställning för bränningsmomentet.
Bocka i om det inte redan är så.

Du bör alltså kunna spela upp skivan på andra DVD-spelare efter det.
Citera
2008-01-30, 20:04
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gribi
Det som "En jävla smartskalle" sa ska du gå efter. Leta alltså efter något när du bränner skivan som liknar som inställning för bränningsmomentet.
Bocka i om det inte redan är så.

Du bör alltså kunna spela upp skivan på andra DVD-spelare efter det.

Jaha så den inställnigen finns antagligen på min dvd-spelare?! Jaha då ska jag försöka kolla upp det snart!

Jäkligt bussigt av er att hjälpa en n00b, heheh..

Återkommer med resultat om jag hittat det eller ej. Tror faktiskt inte att jag har speciella inställningar för bränning i dvd-spelaren men ska ta o kolla upp det iaf.
Citera
2008-01-30, 22:29
Medlem
Dr.Gs avatar
Jag förstår vad ni menar med finalize, avsluta och färdigställ nämligen så att det blir en fullständig bränning men jag hittar tyvärr inte den inställningen.

Har sökt igenom meny utan resultat.

Detta är min dvd-spelare:
http://www.pricerunner.se/pl/4-94672...RH-257H-priser

Vart brukar den inställningen göras i vanliga fall, om det nu inte är automatiskt inställlt?

Danke schön
Citera
2008-01-30, 22:47
Medlem
Ondkvists avatar
Du kan slänga in skivan i datorns DVD-brännare och stänga sessionen med hjälp av Nero och många andra bränningsprogram, om du inte får till det via DVD-spelarens funktioner.
Citera
2008-01-30, 23:21
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Du kan slänga in skivan i datorns DVD-brännare och stänga sessionen med hjälp av Nero och många andra bränningsprogram, om du inte får till det via DVD-spelarens funktioner.

Personligen använder jag Nero Express och hittar inte den funktionen i options. Det kanske heter ngt annat på engelska under ngn speciell inställning, eller hur är det??

Kom på att skivan kanske borde vara full innan jag testar "finalize".. Den här gången testade jag på en tom skiva liksom. Får ta och testa det med en "full bränd skiva" och återkomma senare.
Senast redigerad av Dr.G 2008-01-30 kl. 23:30.
Citera
2008-01-31, 00:17
Medlem
Ondkvists avatar
CTRL + I för mediainfo inne i egentliga Nero (starta den istället för Express), därefter får du upp en funktion för att stänga sessionen/skivan, om det har indikerats att det behövs.
Citera
2008-01-31, 10:48
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
CTRL + I för mediainfo inne i egentliga Nero (starta den istället för Express), därefter får du upp en funktion för att stänga sessionen/skivan, om det har indikerats att det behövs.

Hm, jag tror inte att jag har den egentliga Nero. Däremot har jag Nero Express, Nero BurningRom och Nero StartSmart och liknande program.

Finns det inga andra sätt eller hur ska jag gå tillväga?? help me
Citera
2008-01-31, 13:19
Medlem
Ondkvists avatar
Det är Nero Burning ROM som avses.
Citera
2008-01-31, 17:24
Medlem
Dr.Gs avatar
Hm då får jag bara fram disc info och där finns ingen funktion eller möjlighet för finalize saken.

Ngt annat som jag kan testa??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in