Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 18:34
  #145
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Självklart, tycker folk borde lärt sig efter Ghost in the Shell mfl andra okulära våldtäkter och korporativa missfoster.

Redan vid PG13 märket borde folk bojkottat filmen. Stephen King är fan inte PG13! Allt Hollywood gör om till PG13 som egentligen borde vara R enl referensmaterialet borde brännas på bål.

Äckliga jävla kostymnissar.

Ord och inga visor, håller med om precis allt.

PG13 är ett jävla gissel.
Citera
2017-08-09, 23:07
  #146
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ord och inga visor, håller med om precis allt.

PG13 är ett jävla gissel.

Det hemska är att skräpet redan tjänat in 50% av sin ynkliga 60 miljoner dollar budget och kommer säkert gå med vinst tack vare den ovetande pöbeln som likt får marscherar rätt in i slakthuset genom marknadsföringens honungslena ord och de oligopolistiska styrmedlen som garanterar att ingenting kan konkurrera om visningstiderna så när väl dammet lagt sig kommer bossarna stå där med troligtvis 100 miljoner i näven och tänka "Fuck you, vi gick med vinst!" Budgeten de la ner skulle de inte sakna även om de gick med "noll" i intäkter, allt över 60 mille kommer de direkt stoppa i fickan sen kommer de bara säga "Ok, det sket sig, vi skiter i uppföljaren" och slänga hela grejen på komposthögen för att sedan leta efter nästa "grej" de kan utnyttja som en billig hora.

Är övertygad om att Randall Flagg själv ligger bakom denna ondska, man kan nästan se honom stå där bakom kulisserna i de tomma scen-lokalerna i Hollywood med lysande röda ögon, skrattandes högljutt över denna komplott samtidigt som mörka moln cirkulerar över kullarna som bär "Hollywood"-skyltarna och cheferna i kostym står på rad med händerna kring sina mörka stenar med ett blodrött märke i mitten viskandes "Våra liv åt dig...."

__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-08-09 kl. 23:17.
Citera
2017-08-18, 13:32
  #147
Medlem
Tänkte kolla på filmen ikväll, men kommer att skita i det efter läst allt.
Böckerna vill jag gärna minnas som de var...
Citera
2017-10-08, 14:24
  #148
Medlem
Nochillss avatar
Hur kunde självaste Stephen King skriva en på sådan här torftig historia under så många år?

Är The Dark Tower en lämplig berättelse för ungdomar?
Nej, den är på tok för mörk för det är inte Harry Potter-magi vi snackar om här.

Är The Dark Tower en lämplig berättelse för vuxna/fantasy-fantaster?
Nej, det är bara löjligt med en pojkvasker som oroar föräldrarna med sina hallucinationer.


King har lånat friskt från det Gamla Testamentet där Babels torn var tänkt för att splittra människorna och ge de olika språk inför Gud.

Det hade varit en intressantare berättelse där en tonårspojke börjar fantisera om att han är en vuxen revolverman i Vilda Western.
Citera
2017-10-10, 03:50
  #149
Medlem
Haha, sitter här helt mållös. Detta kan vara botten från hollywood om man ser till filmer av böcker, skillnaden är så brutal att de verkar ha ansträngt sig för att sabba det sista kornet av respekt som ens finns kvar. Det djupaste av rövhål har de verkligen fiskat fram denna från.


Vad i helvete alltså när eftertexten kom rullandes vet jag inte om de kände sig stolta över att ha producerat kvalitet i sin bubbla eller om de verkligen skämdes. Lättad att jag inte betalade för denna.
Citera
2017-10-10, 18:23
  #150
Medlem
Fyfan! blev förbannad att jag la all den tiden på denna skiten.
Citera
2017-10-13, 23:59
  #151
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Bara läst första boken och halva andra.

Enda likheten med bok 1 verkar vara i namnet, och kanske några kärnord som "gunslinger".
Samtidigt verkar de få in massa av de andra böckerna redan i första. Ingen känsla av mystik här inte.

Förstår inte varför de köper in rättigheter till namn när en bra story ingår och halva jobbet är gjort för att pissa bort det så här.


Stängde av efter halva. Skitfilm också om jag inte läst någon av böckerna.
Citera
2017-10-14, 02:33
  #152
Medlem
Neofytens avatar
Vettefan om man vågar slå på den alltså. Nu har jag iofs inte läst böckerna så den kan inte våldföra sig på något jag tycker är heligt men ändå...

Edit: Jag kanske vill läsa de någon gång i framtiden och vill inte bli avskräckt haha!
__________________
Senast redigerad av Neofyten 2017-10-14 kl. 02:38.
Citera
2017-10-15, 19:49
  #153
Medlem
Moll-Es avatar
För en som inte läst någon av böckerna eller på annat sätt bekantat sig med Stephen Kings "Dark Tower"-universum/värld så var filmen något förvirrande. Med en speltid på dryga 90 minuter var det svårt att utveckla såväl karaktärer som handling. Speltiden borde ha utökats till minst 120 minuter, helst 180, så att mer tid kunde ha lagts på att dels förklara hur saker och ting ligger till för oss som var nyfikna på "eposet" och samtidigt göra filmen mer trogen originalverken så att redan frälsta fans känner sig hemma.

Jag vet att det inte är en regelrätt adaption utan att de lånat delar från Kings verk, men jag tror att det hade blivit bättre om de faktiskt tagit ut det essentiella ur berättelsen och sen gjort en film om det. Handlingen hade fungerat lika bra om det endast hade varit Roland och Jake som tagit sig an uppdraget och att vi bara fått se deras relation växa fram istället för hela gruppens relation. Nu blir det för många frågetecken hos en person som inte har någon förförståelse för verken som gör en ofokuserad på själva filmen.
Citera
2017-11-21, 00:00
  #154
Medlem
Lasermopsens avatar
Såg den nyss o tyckte den var bra.

Jag har inte läst böckerna, jag har svårt att koncentrera mig på att läsa. Men jag vet i.a.f. att Stephen King har skrivit 6-7 böcker om denna, o att det är hans största verk. Så jag var lite skeptisk till hur det skulle få plats på 90 minuter.
Citera
2018-08-31, 11:02
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Såg den nyss o tyckte den var bra.

Jag har inte läst böckerna, jag har svårt att koncentrera mig på att läsa. Men jag vet i.a.f. att Stephen King har skrivit 6-7 böcker om denna, o att det är hans största verk. Så jag var lite skeptisk till hur det skulle få plats på 90 minuter.
Tror nog det blir en filmserie, kanske en triologi? Har dock inte läst böckerna men har svårt å tro att allt fick plats i filmen från sex böcker.

Men filmen i sig tyckte jag inte alls var någon höjdare faktiskt. Hade förväntat mig mer speciellt med tanke på att matthew mcconaughey var med. Inte alls hans typ av rulle egentligen så förstår inte varför han tackat ja till den
Citera
2018-08-31, 14:24
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tror nog det blir en filmserie, kanske en triologi? Har dock inte läst böckerna men har svårt å tro att allt fick plats i filmen från sex böcker.

Men filmen i sig tyckte jag inte alls var någon höjdare faktiskt. Hade förväntat mig mer speciellt med tanke på att matthew mcconaughey var med. Inte alls hans typ av rulle egentligen så förstår inte varför han tackat ja till den

Filmen har ingenting med böckerna som finns att göra, Filmen utspelas långt efter sista boken så det finns ingenting i denna film som finns med i böckerna än Roland.

De har helt gjort upp om en helt ny story som påminner om det som händer i böckerna, och jag tvivlar på om det blir någon fortsättning, allt det som var bra med böckerna är borta från denna film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback