Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-29, 20:44
  #1
Medlem
ray-mans avatar
tjena

snart är det alla hjärtans dag och min tjej vill göra något mysigt.
jag har frågat henne vad hon vill göra, men hon säger bara att jag ska göra något romantiskt och något jag har lagt ner tid på.

hjälp mig!

jag har redan planerat en romantisk middag, men vad mer ska jag göra?
Citera
2008-01-29, 20:48
  #2
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Hur gamla är ni?

Anledningen till att jag frågar är väl för att efter en viss ålder så undrar jag hur allvarligt man egentligen tar på en så ogrundad högtidsdag som "alla hjärtans dag".
Citera
2008-01-29, 20:53
  #3
Medlem
ray-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Hur gamla är ni?

Anledningen till att jag frågar är väl för att efter en viss ålder så undrar jag hur allvarligt man egentligen tar på en så ogrundad högtidsdag som "alla hjärtans dag".


hon är 17 och jag är 19 år.

och ja, hon tar det ganska allvarligt
Citera
2008-01-29, 20:56
  #4
Medlem
flummeys avatar
Blommor och choklad är ju alltid lika trevligt
Massor av levande ljus och kanske en härlig massage.
Citera
2008-01-29, 20:58
  #5
Medlem
Kallessidas avatar
förmodar att nån kommer skriva "ta henne i 2an"... de gör dem alltid i sådana här trådar...


men ta med henne på en liten resturang , hade de inte varit så kallt ute så hade de varit fint med picknic ^^
Citera
2008-01-29, 21:03
  #6
Avstängd
THUG2s avatar
Jag har tänkt nåt sånt här. Kommer hem till henne, ger en bukett med rosor, 10 röda och en vit. "I varje grupp finns det en som står ut från alla andra, och den symboliserar dig här!" och sedan ge henne buketten. Sedan i smyg lägga lite gelehallon i hjärtpaket på hennes säng och så, och sedan föreslå en promenad. När vi sedan kommit till ett visst ställe (första kyssen, kanske inte låter så speciellt men vi gick väldigt långsamt fram så platsen har symboliskt värde). Så påminner jag henne om vad som hände där, och tar upp ett litet paket som hon får öppna, där ligger ett hjärtformat halsband som jag sätter på henne och sedan följer filmisk kyss. Sedan kommer man hem och äter gelehallon och dricker hallonsoda.

Något i den stilen iaf...
Citera
2008-01-29, 21:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
förmodar att nån kommer skriva "ta henne i 2an"... de gör dem alltid i sådana här trådar...

Ta henne hellre i tvåan än nåt så urvattnat och trist som restaurang och/eller blommor & choklad. Visst, det är också trevligt, men lite mera fantasi kan man ju bjuda på.

Ta henne med på bowling! Eller kanske gocart? Ridning (hästar då, alltså)?
Citera
2008-01-29, 21:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Jag har tänkt nåt sånt här. Kommer hem till henne, ger en bukett med rosor, 10 röda och en vit. "I varje grupp finns det en som står ut från alla andra, och den symboliserar dig här!" och sedan ge henne buketten. Sedan i smyg lägga lite gelehallon i hjärtpaket på hennes säng och så, och sedan föreslå en promenad. När vi sedan kommit till ett visst ställe (första kyssen, kanske inte låter så speciellt men vi gick väldigt långsamt fram så platsen har symboliskt värde). Så påminner jag henne om vad som hände där, och tar upp ett litet paket som hon får öppna, där ligger ett hjärtformat halsband som jag sätter på henne och sedan följer filmisk kyss. Sedan kommer man hem och äter gelehallon och dricker hallonsoda.

Något i den stilen iaf...

Låter skitfint. Enligt mig skulle det där scenariot te sig som följer:

"Så, killen kom med en knippe blommor i år igen. Vad ska jag med dem till? Skulle kunna torka dem, men då samlar de bara en massa damm. Sen gav han med nån dum förklarning som han hade googlat fram, antar jag. Och sen... Herregud... Sen gick vi ut på promenad! I dethär slaskvädret! Jag lovar, aldrig har jag hostat mer efter en alla hjärtans dag än då... Det goda i historien är dock att jag fick ett halsband, som i och för sig är så dyrt och fint att jag inte vågar använda det, men tanken är ju god i alla fall".

Edit: JAG skulle tycka så, eftersom det har visat sig att saker och ting sällan blir så ljuvliga och guldskimrande som det ser ut på film. Din tjej däremot kommer säkerligen att tycka att det är såååå romantiskt...
__________________
Senast redigerad av DaCat 2008-01-29 kl. 21:16.
Citera
2008-01-29, 21:12
  #9
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
förmodar att nån kommer skriva "ta henne i 2an"... de gör dem alltid i sådana här trådar...


men ta med henne på en liten resturang , hade de inte varit så kallt ute så hade de varit fint med picknic ^^

Ta henne i 2an
Citera
2008-01-29, 21:13
  #10
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag funderar på att fria till min sambo uppe på Tower Bridge på Alla hjärtans dag, mitt bland avgaser, aggressiva korpar och fotograferande japaner.

Skulle det gå hem, tro?
Citera
2008-01-29, 21:14
  #11
Medlem
Tolvans avatar
Choklad är trevligt men när de är uppätna så är de ju slut och borta. Jag föredrar att få något som jag kan ha kvar, rosor, ett enkelt smycke, sexiga underkläder eller något liknande. Retaurang är ju aldrig heller fel men för mig är det inte så speciellt eftersom jag är uppvuxen i en restaurangmiljö + att åter igen när kvällen är slut så har man bara minnet kvar.

Min sambo gav mig ett litet enkelt kort med en inplastad Förgätmigej ett år (fråga mig inte hur han fick tag på en mitt i vintern) och det är nog det mest romantiska jag fått.
Citera
2008-01-29, 21:16
  #12
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Jag har tänkt nåt sånt här. Kommer hem till henne, ger en bukett med rosor, 10 röda och en vit. "I varje grupp finns det en som står ut från alla andra, och den symboliserar dig här!" och sedan ge henne buketten. Sedan i smyg lägga lite gelehallon i hjärtpaket på hennes säng och så, och sedan föreslå en promenad. När vi sedan kommit till ett visst ställe (första kyssen, kanske inte låter så speciellt men vi gick väldigt långsamt fram så platsen har symboliskt värde). Så påminner jag henne om vad som hände där, och tar upp ett litet paket som hon får öppna, där ligger ett hjärtformat halsband som jag sätter på henne och sedan följer filmisk kyss. Sedan kommer man hem och äter gelehallon och dricker hallonsoda.
Lite väl töntigt och överdrivet kanske men ni är ju unga så varför inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback