• 2
  • 3
2008-02-02, 15:04
Medlem
Mad monks avatar
Nog behövs det mer män på dagis. Anledningen är att barn som växer upp utan manliga förebilder blir rätt och slätt fuckt up. Likadant med barn som växer upp utan pappa de blir ofta värstingar eller mobboffer.
Citera
2008-02-03, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Ett tag hördes det många röster om att det behövdes fler män på dagis. Idag handlar det om att pappa ska vara hemma med barnen. Ännu tidigare talades det om manliga förebilder för de bråkiga barnen.

Om det nu är, som vissa anser, att kön är en konstruktion - varför efterfrågar man då personer med en biologisk penis?
Varför efterfrågar man inte flator eller manhaftiga fruntimmer?
Varför blir inte kvinnorna mer "manliga" i sitt sätt och löser situationen på det viset?

Jag tycker att fler män ska vara med barnen, men det på grund av att de är just män, olikt kvinnor och därför kan lära ut hur en man är och vara en manlig förebild.
Vi föds lika, men uppfostras olika beroende på kön och våra roller för att passa in är olika.
Det finns barn som enbart har kvinnor i sin närhet (mamma osv) och behöver kontakt och erfarenhet med män för att förstå de olikheter som vårat samhälle och det liv vi lever har skapat.

Har däremot en bekant som slutade jobba på dagis för han inte pallade med den misstänksamheten som en man kan få när han jobbar med små barn.
Citera
2008-02-03, 14:43
Medlem
Ludd3emms avatar
Kan inte alla äckliga feminister ge sig i deras såkallade "kamp" för "jämställdhet" ?

Om feminism betyder "jämställdhet" mellan båda könen, betyder maskulinism ojämställdhet mellan båda könen?

Problematiken med samkönade äktenskap är just barnen. Ni förstår själva hur mobbat ett barn med två bögfarsor skulle bli. Självmordsstatistik?

Låt dem som vill arbeta på dagis och ni feminister, LÄGG ER INTE I!
Citera
2008-02-03, 14:47
Medlem
Ludd3emms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Vi föds lika, men uppfostras olika beroende på kön och våra roller för att passa in är olika.
Det finns barn som enbart har kvinnor i sin närhet (mamma osv) och behöver kontakt och erfarenhet med män för att förstå de olikheter som vårat samhälle och det liv vi lever har skapat.

Har däremot en bekant som slutade jobba på dagis för han inte pallade med den misstänksamheten som en man kan få när han jobbar med små barn.

Jag har levt i avsaknad av en normal mor. Min farsa har varit som en gud för mig jämfört med vad min idiotiska mamma har. En gång för något år sedan när det var 25 grader kallt ute slängde hon ut mig ur lägenheten så fick jag vänta en timma med bara jeans och tröjja utanför lägenheten tills min pappa kom och hämtade mig. Dessutom så gillar många av mina vänner deras pappa mer än deras mamma så ur etos-perspektiv kan jag inte påstå att det är kvinnor som oftast tar hand om sina barn och gör det bättre. Männen gör det oftast bättre.
Citera
2008-02-03, 15:20
Medlem
Jag känner några kvinnor som jobbar på förskola/dagis och ingen av dom tycker det skulle tillföra nåt om fler män anställdes...
Citera
2008-02-04, 19:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Två...

Citat:
Ursprungligen postat av Ludd3emm
Jag har levt i avsaknad av en normal mor. Min farsa har varit som en gud för mig jämfört med vad min idiotiska mamma har. En gång för något år sedan när det var 25 grader kallt ute slängde hon ut mig ur lägenheten så fick jag vänta en timma med bara jeans och tröjja utanför lägenheten tills min pappa kom och hämtade mig. Dessutom så gillar många av mina vänner deras pappa mer än deras mamma så ur etos-perspektiv kan jag inte påstå att det är kvinnor som oftast tar hand om sina barn och gör det bättre. Männen gör det oftast bättre.

...saker gör att det är svårt att generalisera utifrån Dina erfarenheter, blockat ovan. En normal mor tar hand om sin barn bättre än en man. Men med barn menar jag i det närmaste under tonåren. I tonåren behöver både flickor och pojkar en far som med fast hand kan styra dem rätt i livet. Kvinnor har en tendens att åldersmässigt släpa efter i sitt förhållande till barnen och behandla dem yngre än vad de är. Det fungerar dåligt i tonåren. Där kommer fadern in. Barn behöver båda sina föräldrar så gott som dagligen, men på olika sätt i olika åldrar och utvecklingar. För denna skull är kärnfamiljen den bästa lösningen för de allra flesta barn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in