Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-28, 00:23
  #1
Medlem
ozones avatar
Nu är det så här att jag och min kära flickvän har våra maktkamper ibland. Riktigt fett jobbigt kan jag säga att tjaffsa om vem som ska göra vad och dittan och dattan!

Så varför i h*lvete ska vi hålla på att tjaffsa om saker som t.ex. : Vi ska ses, jag säger att vi ska ses på ett ställe som ligger mitt imellan henne och mig. Då ska flicksnärtan få det till hennes fördel så hon säger att jag ska mötas på ett annat ställe som är närmare henne än den punkt jag vill ses på. Får hon inte det så blir blir det ingen träff eller så blir hon grinig på mig resten av dagen för att hon inte fick som hon ville.

Så 9/10 fall så om vi ska ses så måste jag gå dit hon vill ses, sen om jag frågar lite snällt om hon kan möta mig någon annanstans pga en anledning så går det ej, nej hon ska vinna.. hon ska ha som hon vill. Sen om hon ska gå med på det jag vill så måste hon ändå få till det så att hon vinner, som t.ex. att vi ses bara en meter längre fram mot där hon är för då vann hon iaf lite.

Nu håller inte vi jämt på så här, ibland men inte ofta händer det. Och när det händer så har vi båda en riktig skit dag då man är sur och grinig.

NU låter vi kanske som omogna femåringar och vi ska vara 18 och 22 år, men tjejer kan fan ibland vara så jäkla tjuriga och manupilerande. Riktiga bovar är dom som ska ha som dom vill 99% av alla fall!
__________________
Senast redigerad av ozone 2008-01-28 kl. 00:27.
Citera
2008-01-28, 00:31
  #2
Medlem
Sartres avatar
är brudjäveln 18?

ni är omogna femåringar.
Citera
2008-01-28, 00:41
  #3
Medlem
StoneWolfs avatar
Dumpa horan!
Citera
2008-01-28, 00:42
  #4
Medlem
Santadunks avatar
Enda jag tänker på när jag läser den här tråden är:
Oerhört barnsligt och hålla på så!!

Sen får du försöka behandla en som en gentleman. Polare kan man möta på halva vägen och sånt dära, men hon är din flickvän! Treat her like a lady!
Citera
2008-01-28, 00:46
  #5
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Enda jag tänker på när jag läser den här tråden är:
Oerhört barnsligt och hålla på så!!

Sen får du försöka behandla en som en gentleman. Polare kan man möta på halva vägen och sånt dära, men hon är din flickvän! Treat her like a lady!

Ja men vad fan, tycker inte du att det är mesigt att svansa efter en brud och göra som hon vill hela tiden?

Du kanske är en mes som bjuder din brud på allt, försörjer henne, håller upp dörrar/är dörrmatta och gör PRECIS som hon vill JÄMT.
Citera
2008-01-28, 00:49
  #6
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Dumpa horan!

Dumpa tänker jag inte göra, men där imot prata om det en dag då vi båda är på humör och säga att sånna här saker ska inte ens behövas tjaffsa om. Liksom, big deal om hon måste göra en liten sak för mig. I ett förhållande ger och tar man, inte egoism då den ena ska jämt få som den vill och den andra ska bara vara en hund som ska lyda.

Men tjejer är ju som dom är och vissa saker går att förbättra.
Citera
2008-01-28, 01:01
  #7
Medlem
Sånt där beteende har jag varit med om. Patologiskt skulle jag säga (alternativt mycket omoget). Värdelöst att tjafsa om sådana saker. Tar en massa energi från betydligt viktigare saker.
Citera
2008-01-28, 01:01
  #8
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Du kanske är en mes som bjuder din brud på allt, försörjer henne, håller upp dörrar/är dörrmatta och gör PRECIS som hon vill JÄMT.

Nej, min flickvän skulle inte missbruka min generösitet på det sättet. Om hon skulle vilja bli mött någonstans så skulle de finnas en anledning till det, typ att hon kände sig rädd eller något sånt.

Nu är du kanske lite sne på mig för jag kalla dig barnslig och inte vill svara men är hon likadan i sängen? Alltså mer krävande än givande? Eller i andra situationer än när ni ska mötas?
Citera
2008-01-28, 01:06
  #9
Medlem
Detta är ett ganska starkt varningstecken på att hon börjar tappa attraktionen till dig. Hon kommer snart börja ta dig för givet och det är viktigt nu att du visar att du är en självständig och stark man som inte tänker låtas kontrolleras bara för att få ha kvar henne.

Börja redan nu med att höra av dig lite mindre, bli lite mer upptagen, vägra gå med på hennes grejer och förklara att du inte har tid med hennes fjanteri när hon börjar leka så där med dig. Låt henne ringa dig, ring inte henne. Träffa inte henne på ett par dagar. Efter ett tag kommer hon känna att hon inte vågar riskera att vara sån mot dig eftersom du nu visar att du klarar dig bra utan henne. När detta händer, vilket kommer hända ganska snabbt om hon fortfarande har känslor för dig, så är det viktigt att du inte faller tillbaka i samma grej igen.

Lyssna inte på grabbarna som snackar om att vara gentleman och liknande. Sånt gör man bara när tjejen förtjänar det. Aldrig annars - det visar bara att man är en klen och patetisk individ.
Citera
2008-01-28, 01:09
  #10
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Nej, min flickvän skulle inte missbruka min generösitet på det sättet. Om hon skulle vilja bli mött någonstans så skulle de finnas en anledning till det, typ att hon kände sig rädd eller något sånt.

Nu är du kanske lite sne på mig för jag kalla dig barnslig och inte vill svara men är hon likadan i sängen? Alltså mer krävande än givande? Eller i andra situationer än när ni ska mötas?


Nej jag blir inte sne, jag vet själv att det är löjligt och även hon när irritationen har lagt sig. Ibland är det bara så att man tjaffsar om skit saker som är onödiga. Igentligen så tror jag att 50% av alla gräl vi har kan undvikas om vi bara tänker efter och får inse hur löjliga saker det är.

Och nej inte i andra situationer, det är som sagt små små skit saker. Vi bråkar ungefär

och det su säger att din flickvän aldrig skulle missbruka din generösitet på det sättet. Ungefär så här känner jag: när jag ett ganska bra tag gör för mycket saker för henne och hon inget för mig, det är då jag blir sne. Det är då jag känner att hon utnytjar min generösitet och då måste jag sätta stopp.
__________________
Senast redigerad av ozone 2008-01-28 kl. 01:11.
Citera
2008-01-28, 01:13
  #11
Medlem
DDKs avatar
Du är precis lika delaktig i den här maktkampen som hon är. Kaka söker maka och förmodligen fastnade ni för varandra omedelbart när ni träffades för att ni är så lika.

Er relation har ungefär lika stor chans att överleva som en snöboll i helvetet. Sorry polarn, but that's what you get when you hook up with a clone.
Citera
2008-01-28, 01:15
  #12
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockafella
Detta är ett ganska starkt varningstecken på att hon börjar tappa attraktionen till dig. Hon kommer snart börja ta dig för givet och det är viktigt nu att du visar att du är en självständig och stark man som inte tänker låtas kontrolleras bara för att få ha kvar henne.

Börja redan nu med att höra av dig lite mindre, bli lite mer upptagen, vägra gå med på hennes grejer och förklara att du inte har tid med hennes fjanteri när hon börjar leka så där med dig. Låt henne ringa dig, ring inte henne. Träffa inte henne på ett par dagar. Efter ett tag kommer hon känna att hon inte vågar riskera att vara sån mot dig eftersom du nu visar att du klarar dig bra utan henne. När detta händer, vilket kommer hända ganska snabbt om hon fortfarande har känslor för dig, så är det viktigt att du inte faller tillbaka i samma grej igen.

Lyssna inte på grabbarna som snackar om att vara gentleman och liknande. Sånt gör man bara när tjejen förtjänar det. Aldrig annars - det visar bara att man är en klen och patetisk individ.

Det du säger om att tappa attraktionen till mig stämmer inte. Ibland så brukar jag göra det su sa, jag brukar visa att jag är självständig och ibland hör jag inte av mig osv, typ som att hon inte finns i min värld.. inte riktigt så men en lätt lätt variant av att hon inte finns och då blir hon jätte orolig och hör av sig. Ibland stänger jag till och med av mobilen, ibland bryter jag faktiskt mönstret. Och ibland är hon precis så, då är det jag som börjar visa mer intresse. Sen om jag vänder på det hela så blir det hon som springer efter mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback