Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 00:22
  #3373
Medlem
70 miljoner är inte speciellt mycket längre. Går att spara ihop på en två säsonger. Spela bara med juniorer och klara bonusarna så får det rätt snabbt.

Dom gjorde om seriesystemet nyligen så håller du dig bara aktiv så kommer du snabbt upp till 5an typ. Är du duktig så går det nog nå 4an också med sista års juniorer.

Tycker du ska köra vidare på ungdomarna och sen förstärker du laget allt efter som....
Citera
2017-10-13, 05:30
  #3374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nielsen-
70 miljoner är inte speciellt mycket längre. Går att spara ihop på en två säsonger. Spela bara med juniorer och klara bonusarna så får det rätt snabbt.

Dom gjorde om seriesystemet nyligen så håller du dig bara aktiv så kommer du snabbt upp till 5an typ. Är du duktig så går det nog nå 4an också med sista års juniorer.

Tycker du ska köra vidare på ungdomarna och sen förstärker du laget allt efter som....

Det roliga är ju att pussla ihop ett lag så jag sparkade eller sålde dom flesta så fort jag kunde börja köpa nya spelare borde haft bättre diciplin med pengarna (har ~3,5 millar) men har i alla fall ett lag jag är hyfsat nöjd med!

Spelade precis min första match i femman och vann med 11-0 så jag vill bara upp i fyran direkt. Har satsat på att bygga ut arenan så mycket jag kunnat för att ha bra cash flow


Jag började med sju juniorer från början och har skickat efter åtta till som kommer på lördag! O så skickar jag efter dom sista åtta under mitten av säsongen eller väntar hela säsongen kanske.
Borde ha kört din taktik och satsat fullt ut på juniorer från början men lite sent att ändra taktik nu.. Bära eller brista

Har dock letat riktigt billiga tränare så har nästan en tränare på varje station på juniorerna! Så vill ju egentligen skicka efter alla juniorer på en gång och få igång en bra akademi direkt men tror det kommer få min ekonomi att spricka. Får se hur jag gör, nu kliar det i fingrarna men borde egentligen fortsätta fokusera på arenan. Borde som sagt kört med bara juniorer från början så hade det ju inte varit några problem att bygga ut allt man behöver utan att oroa mig för ekonomin.

Behöver man inte köpa power tokens för att få vissa av bonusarna? Kör ju dom med träningsmatcher såklart
Citera
2017-10-13, 06:40
  #3375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
Text

Grattis till segern, även jag inledde säsongen med en seger

Tycker inte att du ska skaffa juniorer mitt i säsongen, visst det finns JKL för att ta igen den missade träningen så det går om du verkligen vill.
Juniorer är billigt så tror inte du kommer få några problem med ekonomin. Försök få iväg alla juniorer på läger varje säsong dom kommer hamna efter annars.

Vissa tourer behöver man powertokens till ja, andra går som du är inne på att fixa utan...
Citera
2017-10-14, 15:07
  #3376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nielsen-
Grattis till segern, även jag inledde säsongen med en seger

Tycker inte att du ska skaffa juniorer mitt i säsongen, visst det finns JKL för att ta igen den missade träningen så det går om du verkligen vill.
Juniorer är billigt så tror inte du kommer få några problem med ekonomin. Försök få iväg alla juniorer på läger varje säsong dom kommer hamna efter annars.

Vissa tourer behöver man powertokens till ja, andra går som du är inne på att fixa utan...

Härligt grattis! Vilken division ligger du i? Vi borde köra en träningsmatch!

Jag utökade akademin till max istället så i natt kom det 16 nya spelare 😄 Jag vet inte om alla kommer hinna få ett helt femveckorsträningsläger, jag får kanske prioritera och se till att de intressantaste spelarna får bäst träning.

Kanske blir att jag köper power tokens men någon gång i framtiden i så fall
Citera
2017-10-14, 19:28
  #3377
Medlem
Gör min andra säsong i div1 , målet är att gå upp till allsvenskan den här säsongen men det kommer bli tufft.

Låter bra, försök få iväg allihopa det gör stor skillnad på deras utveckling....
Citera
2017-12-21, 17:21
  #3378
Medlem
Lite giveaways och annat kul som händer nu i jul. Bra läge för comeback för er som inte varit inne på ett tag.
Citera
2018-07-23, 00:34
  #3379
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Gick upp division 4, och stannade där 2 säsonger. Nu åkte man ut.

Har varit ganska så nöjd med dina 60 miljoner, men förstår nu att det är ingeting egentligen?

Ska försöka kvala mig till divison 4 denna säsong annars sparkar jag mer eller mindre alla spelare förutom juniorerna. Och satsar fullt ut på Juniorakademin, har nu enbart 5 stycken för varje säsong.

Någon som kommer ihåg sidan som hete mzqinfo eller dylikt? där man kunde kolla stadium optimering, för hur stor arena man bör ha beroendes på vilken division man spelar i.
Citera
2018-07-23, 18:29
  #3380
Medlem
http://www.mzplus.info/stadium

Bra att du tar tag i arenan, det är väldigt viktigt att ha en lagom stor arena.

60 mile är inte någon jätte massa nej, försök att alltid ha en full uppsättning av juniorer och träna dom ordentligt så kommer du tjäna pengar på dom....
Citera
2018-07-23, 20:17
  #3381
Medlem
fel
__________________
Senast redigerad av coloz 2018-07-23 kl. 20:27.
Citera
2020-12-04, 07:49
  #3382
Medlem
theops avatar
Är det någon här som fortfarande lirar?
De har gjort några förändringar i spelet.
Ska man lira nu måste man nästan vara medlem dock.

Själv ligger jag i Allsvenskan just nu!
Citera
2020-12-18, 00:40
  #3383
Medlem
Comeback efter många års frånvaro. Spelat till och från sedan 2002. Senaste vändan var dock 2013. Roligt tidsfördriv, dock en simulator som liknar arkad mer än fotboll.
Citera
2020-12-19, 17:03
  #3384
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theop
Är det någon här som fortfarande lirar?
De har gjort några förändringar i spelet.
Ska man lira nu måste man nästan vara medlem dock.

Själv ligger jag i Allsvenskan just nu!

Grattis är det stora skillnaden från typ .... ja vad fan är det nu 8-9 år sen :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback