Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-24, 22:22
  #1
Medlem
Dude The Rudes avatar
Saknar bra diskussionstrådar för ManagerZone fotboll här på FB. Tänkte därför dra igång en egen tråd. Tråden är främst ämnad till diskussion kring strategi på ManagerZone. Varför ManagerZone är ett bra/dåligt spel kan vi ta i en annan tråd.

Så, till ämnet. Jag har spelat ManagerZone i 3 år nu och tycker fortfarande det är roligt som sjutton. Har haft ett längre uppehåll pga. förpliktelser med jobb osv. men nu skall jag försöka finna mer tid. Fördelen med ManagerZone gentemot actionspel som Quake/Half-life och rpg-spel som World of Warcraft är tidsaspekten. Man behöver inte lägga ner särskilt många timmar på ManagerZone för att hålla sitt lag flytande. Givetvis kan man spela nämnda spel utan att för den sakens skull försaka en massa tid, men jag är inte typen som "spelar lite då och då" .

Berätta gärna lite om ert lag på ManagerZone. Hur länge har ni spelat? Hur mycket tid lägger ni ner? Vad har ni för strategi när det gäller att bygga laget långsiktigt?

Är nyfiken på om det finns fler MZ-entusiaster på FB
Citera
2008-01-25, 14:41
  #2
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Spelar inte längre men jag höll på ett par år från början av 2001 nånstans, när New Jersey Rockers va MZ's bästa lag utan tvekan.

Mitt lag harvade i dom lägre divisonerna upp till div6 men jag lyckades alltid rätt bra i officiella cuperna, i en av dom sista jag spelade i så slutade jag runt 100:e plats efter att ha slagit ut tidigare nämnda New Jersey Rockers som jag vill påstå var årets skräll även om jag aldrig såg nåt om det i forumet...
Hans lag var fortf topplag i Allsvenskan bör nämnas men jag hade världens flyt som bara MZ's match motor kan ge en, han vann väl chanserna med 40-5 men jag vann matchen med 3-0
Citera
2008-01-25, 16:46
  #3
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Spelar inte längre men jag höll på ett par år från början av 2001 nånstans, när New Jersey Rockers va MZ's bästa lag utan tvekan.

Mitt lag harvade i dom lägre divisonerna upp till div6 men jag lyckades alltid rätt bra i officiella cuperna, i en av dom sista jag spelade i så slutade jag runt 100:e plats efter att ha slagit ut tidigare nämnda New Jersey Rockers som jag vill påstå var årets skräll även om jag aldrig såg nåt om det i forumet...
Hans lag var fortf topplag i Allsvenskan bör nämnas men jag hade världens flyt som bara MZ's match motor kan ge en, han vann väl chanserna med 40-5 men jag vann matchen med 3-0

2001, alltså MZ's första år. Matchsimulatorn var mer slumpmässig på den tiden. Dels det och dels att klyftorna mellan div. 6 och Allsvenskan idag är ljusår gör att en sådan skräll är i princip otänkbar. Vidare kunde man på den tiden få starta med sjukt bra spelare om man hade tur. Efter 2004 fick man enbart dåliga spelare så när som på tre dugliga och efter det så fick man enbart dåliga spelare. Det har hänt en del sedan du var med

Att vinna 3-0 med en sådan chansfördelning är i vilket fall som helst en stor bedrift!

Du har aldrig funderat på att börja spela igen?
Citera
2008-01-26, 13:23
  #4
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Mjo jag startade upp ett lag häromåret och spela på ett tag men spelet tappa gnistan något år efter dom öppna MZ hockey, vilket var en riktig kalkonspel förresten.

Och han New Jersey Rockers hade ett grymt lag på den tiden, hans startelva var nog mer än tre-fyra gånger mitt värde.
Citera
2008-01-26, 15:32
  #5
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Mjo jag startade upp ett lag häromåret och spela på ett tag men spelet tappa gnistan något år efter dom öppna MZ hockey, vilket var en riktig kalkonspel förresten.

Och han New Jersey Rockers hade ett grymt lag på den tiden, hans startelva var nog mer än tre-fyra gånger mitt värde.

Nä, hockeyspelet har jag inte mycket till övers för heller. Är väll en kombination av att hockey inte gör sig lika väl i formatet och att spelet inte är lika välfungerande som fotbollen. När racingen kom var det många som propagerade för att de skulle slopa idén. Helt enkelt pga. risken för sämre kvalitét av fotbollen/hockeyn. Tror det var tur att de aldrig genomförde Racing.

New Jersey Rockers fick säkert börja med monsterspelare. Det kunde man göra i början. Samma som när Kina gick med för inte alltför länge sedan.
Där fanns spelare som hade 8+ bollar på alla attribut =)
Citera
2008-01-30, 11:00
  #6
Medlem
nacka_s avatar
jag har lirat mz sedan 2002, har kvar laget, men jag har tagit många och långa pauser från spelet. Har loggat in för att inte laget skulle försvinna.

Jäkligt kul spel faktiskt när man satt sig in i det, dock är det fortfarande så att matchmotorn är jävligt dålig!

nu ska jag inte klaga på den men jag har kikat igenom lagen i min serie och ser att deras spelare (i värde och löner) inte alls kan matcha mitt lag, och ändå så vinner jag inte, visst är det realistiskt, absolut, men det är ganska orättvist.
Citera
2008-01-30, 12:39
  #7
Medlem
Megalomanias avatar
Flyttas till huvudspelforumet.

/ Moderator
Citera
2008-01-30, 15:17
  #8
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka_
jag har lirat mz sedan 2002, har kvar laget, men jag har tagit många och långa pauser från spelet. Har loggat in för att inte laget skulle försvinna.

Jäkligt kul spel faktiskt när man satt sig in i det, dock är det fortfarande så att matchmotorn är jävligt dålig!

nu ska jag inte klaga på den men jag har kikat igenom lagen i min serie och ser att deras spelare (i värde och löner) inte alls kan matcha mitt lag, och ändå så vinner jag inte, visst är det realistiskt, absolut, men det är ganska orättvist.


Hur menar du att det är realistiskt men samtidigt orättvist?

Du får gärna visa upp ditt manskap! Använd Alt. vy och klistra in på www.oxi.se/player
Citera
2008-01-30, 17:21
  #9
Medlem
Har hållt på med MZ sedan 2002, lite till och från. Har mest harvat i de lägre divisionerna hittills och ska nu försöka vinna div 5. Har precis kommit igång med det igen efter en stunds inaktivitet.

Spana in laget och utmana gärna, behöver lite mer formbollar.

Trönödal IF (35924)
Citera
2008-01-30, 17:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka_
nu ska jag inte klaga på den men jag har kikat igenom lagen i min serie och ser att deras spelare (i värde och löner) inte alls kan matcha mitt lag, och ändå så vinner jag inte, visst är det realistiskt, absolut, men det är ganska orättvist.

Det har alltid varit så att taktik har spelat mer roll än spelarvärde. Ett lag i div. 6 - div. 5 kan enkelt slå ett lag från Allsvenskan, så länge taktiken är rätt. Minns på den gamla goda tiden då taktiker som "Pinnen" fanns, som gick ut på att sätta alla spelare i en rak vertikal linje. Såg larvigt ut men det funkade.
Citera
2008-01-30, 17:28
  #11
Medlem
Jag var forbundskapten i Thailands landslag i bade hockey och fotboll for nagot ar sedan, men sa tjallade nagon pa att jag var svensk och jag blev avsatt.
Citera
2008-01-31, 03:38
  #12
Medlem
Majestäts avatar
Vann division 5 för runt två sässonger sedan, förra sässongen fick jag kvala för att hålla mig kvar i fyran, men denna sässongen har börjat bra med tre raka segrar, mot blandannat förra sässongens bronz vinnare. Hoppas väl att formen ska hålla i sig och att vi kanske kan få ta oss upp till 3an också, men man ska väl kanske inte ha för höga förhoppningar så här tidigt i sässongen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback