Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 18:53
  #8941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag är fem avsnitt in. Det var tre veckor sedan. Jag tröttnade och undrar om det är värt att titta vidare, om det blir bättre?

Den är småtöntig och fastnar i irrelevanta detaljer alldeles för länge. Den förre detta eleven är bara för mycket, skrikig, korkad och allmänt enerverande. Dör han av snabbt eller får man dras med honom långt in i serien?

Jag ville verkligen se vad det handlade om. Men än så länge är jag besviken.

Det är först i avsnitt 11 i säsong 2 som en karaktär introduceras som kommer ge hela serien ett helt nytt liv. Så håll ut.
Citera
2019-02-27, 20:43
  #8942
Medlem
R.Bloodworths avatar
Började rätt nyligen följa Breaking Bad. Vet inte varför jag inte gett den en chans genom åren. Alltid hört och läst mycket om den, men av någon anledning så har jag bara vägrat/inte orkat se den.

Är halvvägs in på säsong 4 och tycker det är en sjukt bra serie. Vet att jag har en bit kvar och att mycket kommer fortfarande ske, men håller hittills inte med imdbs 9.5. Men en mycket, mycket bra serie ska erkännas. Bra skådespel, bra story, alla avsnitt är betydelsefulla och driver fram handlingen, alltså inga "fillers". Humorn i serien tycker jag är klockren och underbar. Kan ibland irritera mig på Jesse och hur dum han är, men det är väl delvis det som gör serien bra också.

Då jag är ett stort Arkiv X fan och Vince Gilligan skrivit ett par avsnitt till serien så borde jag gett denna en chans för längesedan. Men bättre sent än aldrig. Hittills en mycket bra serie, med ett par minus. T.ex alla frukostscener tycker jag är sjukt jobbiga och tråkiga, samt alla scener med Walter Jr.

Lite off topic här men The Sopranos är fortfarande oslagbar för mig. Men jag får se om de resterande avsnitten får mig att ändra åsikt, men tror inte det.
Citera
2019-03-01, 08:51
  #8943
Medlem
Har sett serien två gånger snart nu och tänkte äntligen komma till skott med att kolla på better call saul. Har hört att den är lika bra men med mer mörk humor så ska bli spännande!
Citera
2019-03-02, 10:34
  #8944
Medlem
FedupFlorences avatar
Hittade Breaking Bad för nån månad sen i tråden med tips. Tycker att den har svajat en del för att få ut mesta möjliga ur varje scen och liksom attrahera en lite mer hårdnackad seriedrönarpublik. Och Pinkman har varit för jobbig och jag har haft svårt att tro på WW:s omsorg om honom, det har inte känts trovärdigt. Men serien är fängslande och riktigt bra. Skådespelarna är faktiskt lysande och de lyckas med dynamiken mellan varann. Och sällan har jag upplevt hur sympatin man har för karaktärerna har förändrats så mycket.

Nu är jag på S5, E15. Och vad ska jag se sen?
Citera
2019-03-02, 10:41
  #8945
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hittade Breaking Bad för nån månad sen i tråden med tips. Tycker att den har svajat en del för att få ut mesta möjliga ur varje scen och liksom attrahera en lite mer hårdnackad seriedrönarpublik. Och Pinkman har varit för jobbig och jag har haft svårt att tro på WW:s omsorg om honom, det har inte känts trovärdigt. Men serien är fängslande och riktigt bra. Skådespelarna är faktiskt lysande och de lyckas med dynamiken mellan varann. Och sällan har jag upplevt hur sympatin man har för karaktärerna har förändrats så mycket.

Nu är jag på S5, E15. Och vad ska jag se sen?

Better Call Saul
Citera
2019-03-02, 10:45
  #8946
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Better Call Saul

Tackar. Det är alltså Saul Goodman i egen hög person? Han är en av mina favoriter i BB.
Citera
2019-03-02, 11:12
  #8947
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tackar. Det är alltså Saul Goodman i egen hög person? Han är en av mina favoriter i BB.
Njaaa.

Citera
2019-03-02, 17:27
  #8948
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tackar. Det är alltså Saul Goodman i egen hög person? Han är en av mina favoriter i BB.
Handlar om tiden innan BB.
Citera
2019-03-02, 19:17
  #8949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tackar. Det är alltså Saul Goodman i egen hög person? Han är en av mina favoriter i BB.

Serien handlar om Jimmys(Saul) förvandling från vanlig småfiffflande advokat till den person vi ser i BB. Serien kretsar också mycket kring lite andra filurer som vi ser i BB.

Gillar du BB lär du gilla BCS. Min personliga åsikt är att BCS är, åtminstone i sina bästa stunder, är lika bra som BB. Tempot är dock betydligt lugnare i BSC.
Citera
2019-03-19, 03:52
  #8950
Medlem
R.Bloodworths avatar
Ett avsnitt som fått en del hat, men som jag tyckte var briljant och hur jävla rolig som helst, var avsnittet "Fly". Det var seriens enda "filler" avsnitt, men så jävla bra den var. För en grej som gör Breaking Bad så bra som den är bortsett från allt det uppenbara, är att varje avsnitt leder storyn framåt, varje avsnitt har en mening. Fly var det enda avsnittet som inte gjorde det, det var en filler. Men humorn är ju genialisk! Den där satans flugan och Walts besatthet att döda den - klockren!

Någon annan som älskade den?
Citera
2019-03-19, 08:40
  #8951
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ett avsnitt som fått en del hat, men som jag tyckte var briljant och hur jävla rolig som helst, var avsnittet "Fly". Det var seriens enda "filler" avsnitt, men så jävla bra den var. För en grej som gör Breaking Bad så bra som den är bortsett från allt det uppenbara, är att varje avsnitt leder storyn framåt, varje avsnitt har en mening. Fly var det enda avsnittet som inte gjorde det, det var en filler. Men humorn är ju genialisk! Den där satans flugan och Walts besatthet att döda den - klockren!

Någon annan som älskade den?

Jag hade nog gillat avsnittet om det kom som bonusavsnitt eller liknande. Men mitt i en säsong kändes det mest tröttsamt.
Citera
2019-03-19, 10:26
  #8952
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ett avsnitt som fått en del hat, men som jag tyckte var briljant och hur jävla rolig som helst, var avsnittet "Fly". Det var seriens enda "filler" avsnitt, men så jävla bra den var. För en grej som gör Breaking Bad så bra som den är bortsett från allt det uppenbara, är att varje avsnitt leder storyn framåt, varje avsnitt har en mening. Fly var det enda avsnittet som inte gjorde det, det var en filler. Men humorn är ju genialisk! Den där satans flugan och Walts besatthet att döda den - klockren!

Någon annan som älskade den?
Bara för att det är ett ”filler” avsnitt så skulle jag inte säga att den saknar mening.
Den är proppad med karaktärsutveckling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback