Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 20:30
  #8845
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jesse vet att Brock blev förgiftad av liljekonvalj eftersom läkarna sa det. Ciggen låg hemma hos honom. I stundens hetta kanske han tänker att Walt förgiftade Brock genom att han lät Huell ta ciggen, men han borde väl ändå komma på att det faktiskt var liljekonvalj.
Jesse är inte en posterboy för "genomtänkt", eller hur?
Citera
2017-02-21, 16:25
  #8846
Medlem
Undrar över en grej. Hur lyckades Hank leta rätt på Jesses bil när han och Walt blev kidnappade av Tuco och förda till Hector? Vad jag minns förklarades aldrig detta. Tror detta hände i säsong 2.
Citera
2017-02-21, 20:46
  #8847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Undrar över en grej. Hur lyckades Hank leta rätt på Jesses bil när han och Walt blev kidnappade av Tuco och förda till Hector? Vad jag minns förklarades aldrig detta. Tror detta hände i säsong 2.
Nu minns jag inte exakta händelseförloppet, men han spårar den via gps. Jesses mamma berättar för Hank vad Jesse kör för bil, sen ringer han Gomez och frågar eller diskuterar om bilen har LoJack. LoJack tillverkar någon sorts spårningsprogram som används i USA.
Citera
2017-02-22, 15:31
  #8848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Nu minns jag inte exakta händelseförloppet, men han spårar den via gps. Jesses mamma berättar för Hank vad Jesse kör för bil, sen ringer han Gomez och frågar eller diskuterar om bilen har LoJack. LoJack tillverkar någon sorts spårningsprogram som används i USA.

Ja, det ringer en klocka när du säger det. Tack för svar.
Citera
2017-02-23, 21:23
  #8849
Medlem
Sitter och plöjer Breaking Bad lite lågintensivt just nu. Har precis sett klart säsong 4 och påbörjat säsong 5. Mest frapperande i den övergången är ju att Skyler måste gått ner tio kilo mellan inspelningarna av de säsongerna.
Citera
2017-02-24, 12:46
  #8850
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Sitter och plöjer Breaking Bad lite lågintensivt just nu. Har precis sett klart säsong 4 och påbörjat säsong 5. Mest frapperande i den övergången är ju att Skyler måste gått ner tio kilo mellan inspelningarna av de säsongerna.
Hur mycket vet jag ej men hon tappade helt klart en del vikt.
Lite synd då jag tyckte hon såg som mest attraktiv ut under säsong 4.
Citera
2017-03-01, 16:52
  #8851
Medlem
Har nu lyckats ta mig igenom alla fem säsongerna av denna serie. Inledningsvis kunde jag endast se kanske fem avsnitt i taget då det var sån misär och känsla av att allt skulle gå åt skogen hela tiden att jag inte orkade. Då gjorde jag några veckors uppehåll innan jag orkade kolla in fem ny avsnitt. Det var först i och med den fjärde säsongen som jag blev riktigt fast och började sträckkolla kväll efter kväll. Femte säsongen var också bra, men den kunde ha varit några avsnitt längre, för i de två sista avsnitten hade de klämt in lite väl mycket olika grejer. Vä värd att se var den i alla fall.
Citera
2017-03-03, 19:25
  #8852
Medlem
RedXs avatar
Den där grejen i början av tredje(?) säsongen när psykmexarmördartvillingarna kliver ur bilen och börjar krypa bort till ett skjul där de hittar någon slags altare med en fantombild av Heisenberg - vad fan handlar det om?
Citera
2017-03-03, 20:24
  #8853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Den där grejen i början av tredje(?) säsongen när psykmexarmördartvillingarna kliver ur bilen och börjar krypa bort till ett skjul där de hittar någon slags altare med en fantombild av Heisenberg - vad fan handlar det om?
Santa Muerte-kulten... (Santa Muerte - dödens helgon, typ...)

Tydligen ganska populärt bland de skabbigare delarna av central/sydamerikas befolkning. Ska vara någon slags beskyddare över samhällets mer marginaliserade grupper, men vet inte hur det fungerar i verkligheten direkt...

Läs mer här: https://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Muerte
__________________
Senast redigerad av Netzach 2017-03-03 kl. 20:28.
Citera
2017-05-02, 17:14
  #8854
Medlem
kristofferGs avatar
Är det bara jag som tycker att Gretchen Schwartz är otroligt tight?
Citera
2017-05-18, 12:42
  #8855
Medlem
Tobias123s avatar
Grym serie! Ser om den nu, igen. Håller denna serien högt, strax under sopranos, the wire och oz!
Citera
2017-07-20, 21:53
  #8856
Medlem
Maidenmartins avatar
Ser BB för första gången nu och avslutade häromdagen säsong 3. Måste verkligen säga att serien är riktigt bra. Trots att serien har ett förhållandevis lugnt tempo, enkel handling och måttligt med action (vet med mig att det kommer ändra sig i 4an och 5an) så har den verkligen lyckats fånga mitt intresse. Till stor del beror det på det oerhört genomtänkta manusarbetet och karaktärsbyggnaden, vilket jag får säga är det bästa med serien än så länge. Alla dialoger och reaktioner känns väldigt naturliga, och karaktärerna är riktiga människor med starka personligheter och djup och inte bara några ytliga skal till karaktärer.
Som jag sade är tempot lugnt och action ganska begränsat, men det gör i ärlighetens namn inte någonting, då Breaking Bad tydligt är en serie med andra motiv än t.ex. The Walking Dead. Breaking Bad är inte en serie där action och våld ska stå i fokus för att framkalla tittarnas uppskattning. Istället är Breaking Bad en serie vars huvudsyfte är att berätta en historia, en historia där människans handlingar, motiv och känslor står i fokus och driver handlingen framåt. Breaking Bad känns i allmänhet väldigt mänsklig och realistisk, och lyckas med stor framgång visa upp en tydlig bild av hur den allmänna människan faktiskt fungerar, tänker och reagerar, och hur lätt den kan påverkas av yttre händelser och korkade beslut. Visst, Walts beslut att börja koka meth kanske inte är så realistiskt, men man lyckas ändå få fram Walts motiv och känslor såpass starkt att beslutet ändå känns ganska logiskt, och följderna av detta beslut har också känts väldigt logiska och troliga. Just den stora känslan av realism och mänsklighet skulle jag säga är vad som gör serien såpass bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback