Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 12:56
  #8785
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Såg om hela serien igen. Känns lite sorgligt allt ihop.

Men glad att Jessie klarade sig med livet i behåll. Innerst inne verkade han relativt god. Men svårt att se han klara sig från fängelse om serien fortsatt. Hans fingeravtryck måste ju finnas i hela methlabbet som Walt sköt sönder.

Fattade inte varför de inte eldade upp eller sprängde hela labbet. Men Walt kanske var för svårt skadad. Eller så fanns det ingen tid. Mest för Jessies skull, för Walt fanns ju ingen räddning länge. Men fanns inga vittnen kvar längre.

Hoppas på en fortsättning på serien. Följa Jessies liv och familjen whites öde, och Sauls.

Skall CP-sonen "break bad" då eller? Serien centrerade kring Walter, att han gick från god till ond och han är borta.
Citera
2016-08-22, 19:44
  #8786
Medlem
NonPlusUltras avatar
Jag har kollat igenom serien igen och jag fattar inte hatet mot Skyler. Hon var något jobbig, men inte alls på samma nivå som Marie. Walt drog in henne i grov brottslighet och hon accepterade det och hjälpte honom. Han berättade aldrig något för henne och blev förbannad när hon undangömde minsta lilla sak.
Citera
2016-08-22, 22:08
  #8787
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonPlusUltra
Jag har kollat igenom serien igen och jag fattar inte hatet mot Skyler. Hon var något jobbig, men inte alls på samma nivå som Marie. Walt drog in henne i grov brottslighet och hon accepterade det och hjälpte honom. Han berättade aldrig något för henne och blev förbannad när hon undangömde minsta lilla sak.

Rätt hjärndött faktiskt att hata en karaktär i en TV-serie för att denne är "jobbig". Både Skyler och Marie är välskrivna karaktärer som gestaltas bra av skådespelarmässigt. Att Skyler är jobbig och sätter käppar i hjulet för Walt är liksom halva grejen med den karaktären. Som tittare är det inte så konstigt att man oftast står på Walts sida, men det är ju för att vi som tittar oftast har hela bilden klart för oss, vilket inte Skyler faktiskt aldrig har. Därför tycker jag det är ganska motiverat att hon typ bryter ihop och blir typ halvgalen.

Tycker den karaktären är väldigt väl skriven och funkar bra som en motsatts till Walt och hans mörka sidor.

Ärligt hur bra tror ni serien hade blivit om hon bara accepterade allt som Walt gör utan att ifrågasätta?
Citera
2016-08-22, 22:10
  #8788
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonPlusUltra
Jag har kollat igenom serien igen och jag fattar inte hatet mot Skyler. Hon var något jobbig, men inte alls på samma nivå som Marie.
Så jävla sant.
Citera
2016-08-22, 22:37
  #8789
Medlem
bytnamns avatar
Lätt den bästa serien som är skapad i amerika! Kollat på den nu 2 gånger hela serien mycket krävs för att toppa breakingbad!
Citera
2016-08-23, 00:45
  #8790
Medlem
Verkligen en magnifik serie, men jag tycker avslutet var en del förhastat när man fått följa dem så noggrant så lång tid.
Citera
2016-09-08, 23:42
  #8791
Medlem
Beeenjamins avatar
Vi fick aldrig se vilka lik det låg på Mr White uppfart vid garget.
Minns någon den scenen? Den visades några gånger om.
Citera
2016-09-08, 23:59
  #8792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Vi fick aldrig se vilka lik det låg på Mr White uppfart vid garget.
Minns någon den scenen? Den visades några gånger om.
Identiteten på dem är väl irrelevant, att kropparna landade just där var ju mest för att bygga upp ännu mer spänning.
Citera
2016-09-09, 00:05
  #8793
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Identiteten på dem är väl irrelevant, att kropparna landade just där var ju mest för att bygga upp ännu mer spänning.


Falsk spänning?
Hur bra är det egentligen för serie att bygga falska scener?


Är det kanske kroppar efter flygplans olycka?
Citera
2016-09-09, 00:34
  #8794
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Jag fattar inte hur folk kan vara ett fan av Walter White. Han är ju så jävla patetisk att det blir pinsamt, men han tror att han är självaste Pablo Escobar typ. Avskyr fan Walter.
Citera
2016-09-09, 00:38
  #8795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Falsk spänning?
Hur bra är det egentligen för serie att bygga falska scener?


Är det kanske kroppar efter flygplans olycka?
På vilket sätt är det falska scener? Missade du hela grejen med introscenerna i säsong 2?
Citera
2016-09-09, 20:33
  #8796
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Verkligen en magnifik serie, men jag tycker avslutet var en del förhastat när man fått följa dem så noggrant så lång tid.

Är inte det en ganska vanlig reaktion när en serie är slut? Det känns lite frustrerande när en serie är slut, speciellt om man verkligen gillat den.

Jag kan inte påminna mig att jag gillat avslutningen i någon serie jag tittat på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback