Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 03:48
  #8749
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jesse går ut och röker på sjukhuset och upptäcker att hans ricincigarett är borta. Han blir panikslagen och springer in igen, skriker till Andrea att det är ricin som Brock har blivit förgiftad av. Direkt efter kör han till Walt och hotar honom med en pistol mot Walts panna. Walt lyckas manipulera Jesse till att det var Gustavo som hade förgiftat Brock.

Jesse går på detta men blir anhållen på sjukhuset när han och Walt sitter och pratar om hur de ska mörda Gus. Anledningen är att Jesses chansning på ricin är så pass träffsäker och ovanlig att det skapade många misstankar. Jesse sitter i förhörsrummet med de två douchebag-snutarna och någon kommer med beskedet att det inte var ricin, utan liljekonvalj som Brock blivit förgiftad av.

Alla misstankar mot Walt försvinner alltså här då det är rätt uppenbart att ricinet inte har använts. Detta skedde i säsong 4, som avslutas med att man ser en kruka med liljekonvalj i på Walts bakgård (för att visa oss tittare att det var Walt som var hjärnan bakom allt ändå).

Alltså har ricinet inte ens använts. Jesse funderar på vart det har tagit vägen. Det är ju Walt som har (på något vis) stulit ricincigaretten och lagt den i Jesses dammsugare när de söker efter den hemma hos Jesse.

Trots detta övertygande om att det inte alls var ricin så kommer Jesse på det ändå. Saul erkänner och så är det igång. Tycker dock att det var lite dåligt att de sa "ricin" och inte "liljekonvalj" då det faktiskt inte var ricin som förgiftade Brock.
Fetstilta är det jag korrigerat. Ja jag känner till historien, när enligt dig var det dåligt att de sa ricin och inte liljekovalj?
Citera
2016-02-11, 13:06
  #8750
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fetstilta är det jag korrigerat. Ja jag känner till historien, när enligt dig var det dåligt att de sa ricin och inte liljekovalj?

När Walt kör med bilen till öknen och pratar med Jesse i telefon.

Du har rätt angående säsong 4, det är i samma avsnitt som Gus mördas tillsammans med Tio.

EDIT: vem hade ni helst fått se en spin off på förutom Saul som redan finns? Många vill säkert se Jesse men jag orkar inte med honom. Tycker han ofta är irriterande och alltför trög. En hel serie med honom hade gått mig på nerverna.
__________________
Senast redigerad av Ripples 2016-02-11 kl. 14:01.
Citera
2016-02-11, 14:38
  #8751
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Upptäckte den här serien sent, har sett säsong ett och är nu inne på säsong två. Det är av de bättre TV-serierna som jag har sett.
Citera
2016-02-11, 14:49
  #8752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Upptäckte den här serien sent, har sett säsong ett och är nu inne på säsong två. Det är av de bättre TV-serierna som jag har sett.
Det är bara att avundas dig. Det är först när en fantastisk serie är slut som man kan uppskatta hur det är att ha den framför sig.

Du har ett stort antal timmar magisk tv-underhållning.
Citera
2016-02-11, 15:07
  #8753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Upptäckte den här serien sent, har sett säsong ett och är nu inne på säsong två. Det är av de bättre TV-serierna som jag har sett.

Älskar hur serien utvecklas! Skriv gärna vad du tyckte om den sen!

Kul förresten att se dig i forumet igen!
Citera
2016-02-11, 18:20
  #8754
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Upptäckte den här serien sent, har sett säsong ett och är nu inne på säsong två. Det är av de bättre TV-serierna som jag har sett.
Började titta ganska "tidigt". Har för mig att jag började titta precis innan säsong 3 hade premiär. Skönt då man inte direkt behövde oroa sig inför spoilers. Du däremot, inte vill du få denna briljanta serie förstörd? Var försiktig om du ger dig in här i tråden igen.
Citera
2016-02-12, 21:57
  #8755
Medlem
FIAF97s avatar
Vilken är eran bästa/sämsta säsong i serien? Rätt intressant fråga tycker jag då många verkar ogilla säsong 1 och 2 rätt mycket. Alla säsonger har ju sina godbitar så det är svårt att välja, men för min del skulle jag nog säga säsong 2 om jag måste välja någon då det inte händer speciellt mycket förutom Janes död när det gäller stora händelser, fortfarande bra säsong. Min favoritsäsong är förmodligen säsong 5, men Fring gjorde samtidigt 4:an väldigt bra också.
Citera
2016-02-12, 23:49
  #8756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIAF97
Vilken är eran bästa/sämsta säsong i serien? Rätt intressant fråga tycker jag då många verkar ogilla säsong 1 och 2 rätt mycket. Alla säsonger har ju sina godbitar så det är svårt att välja, men för min del skulle jag nog säga säsong 2 om jag måste välja någon då det inte händer speciellt mycket förutom Janes död när det gäller stora händelser, fortfarande bra säsong. Min favoritsäsong är förmodligen säsong 5, men Fring gjorde samtidigt 4:an väldigt bra också.

Första säsongen och till stor del andra är ju uppbyggnad för vad som ska komma, så det är ju klart att dom inte är lika händelserika eller intensiva. Man ska se det som en helhet.
Citera
2016-02-13, 16:53
  #8757
Medlem
FIAF97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Första säsongen och till stor del andra är ju uppbyggnad för vad som ska komma, så det är ju klart att dom inte är lika händelserika eller intensiva. Man ska se det som en helhet.
Ja, det är väl självklart att den ska ses som en helhet. Grunden är ju en stor anledning till att serien är så bra.
Citera
2016-02-18, 19:08
  #8758
Medlem
elliot1990s avatar


Får Hank något påtagligt bevis på att Walt är Heisenberg? Väljer han att gripa Walt nu finns inga som helst bevis. Texten i boken håller inte för häktning. Kommer Jesse få veta vad fanskapet gjorde mot Mike?
Citera
2016-02-18, 19:37
  #8759
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
När Walt kör med bilen till öknen och pratar med Jesse i telefon.

Du har rätt angående säsong 4, det är i samma avsnitt som Gus mördas tillsammans med Tio.

EDIT: vem hade ni helst fått se en spin off på förutom Saul som redan finns? Många vill säkert se Jesse men jag orkar inte med honom. Tycker han ofta är irriterande och alltför trög. En hel serie med honom hade gått mig på nerverna.
Som det är nu med Saul och delvis Mike, är väldigt intressant, så det passar bra. Men det hade jag aldrig kommit på innan Better Call Saul kom, så hade någon frågade direkt efter Breaking Bad hade jag nog svarat Gus Fring.
Mer om hans tidiga hook-ups med kartellen och hur han byggde sitt imperium så pass anonymt.
Plus svar på frågan om vem han var när han bodde i Chile. I någon flashback så säger någon dåvarande kartell-kingpin (Hector/Tio's boss) åt Gustavo att de inte tänker klippa honom för att de "vet vem han är i Chile" eller liknande. Ville ha svar på vad det innebar men det kom aldrig vad jag vet.

Men visst, ska Mike fortsätta vara birollsinnehavare i Better Call Saul så tycker kanske Fring upp snart.
Citera
2016-02-18, 20:05
  #8760
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Som det är nu med Saul och delvis Mike, är väldigt intressant, så det passar bra. Men det hade jag aldrig kommit på innan Better Call Saul kom, så hade någon frågade direkt efter Breaking Bad hade jag nog svarat Gus Fring.
Mer om hans tidiga hook-ups med kartellen och hur han byggde sitt imperium så pass anonymt.
Plus svar på frågan om vem han var när han bodde i Chile. I någon flashback så säger någon dåvarande kartell-kingpin (Hector/Tio's boss) åt Gustavo att de inte tänker klippa honom för att de "vet vem han är i Chile" eller liknande. Ville ha svar på vad det innebar men det kom aldrig vad jag vet.

Men visst, ska Mike fortsätta vara birollsinnehavare i Better Call Saul så tycker kanske Fring upp snart.

Verkar inte som att Esposito kommer dyka upp i BCS. I en intervju sa han att han kan tänka sig göra några asvnitt om Vince Gilligan tar tag i Rise of Gus spin off.

Hur är BCS i jämförelse med BB? Jag ska ta tag i den nu när BB lider mot sitt slut även för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback