Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-03, 13:55
  #8725
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
För att det är bra. Man gillar just den känslan i just den serien/filmen. Har du aldrig sett om en film du tyckt var bra? Det här är exakt samma sak, fast lite mer fanatiskt...
Jo det har jag väl, men inte 7-8 gånger på några år. Komedier kan jag se om igen, men inte filmer/serier med någorlunda handling eftersom all spänning är borta. Då kollar jag hellre på något nytt.
Citera
2015-07-03, 17:20
  #8726
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Jo det har jag väl, men inte 7-8 gånger på några år. Komedier kan jag se om igen, men inte filmer/serier med någorlunda handling eftersom all spänning är borta. Då kollar jag hellre på något nytt.

Nä jag håller med. 7-8 gånger är lite överdrivet. Själv har jag sett serien 2 gånger i sin helhet och kanske säsong 1 och 2 tre gånger. Kommer garanterat se om BB i framtiden, men jag väntar nog ett par år. Gillar att se om serier som är bra, men det är ju trist när man minns exakt vad som kommer att hända hela tiden.
Citera
2015-07-03, 20:05
  #8727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Jo det har jag väl, men inte 7-8 gånger på några år. Komedier kan jag se om igen, men inte filmer/serier med någorlunda handling eftersom all spänning är borta. Då kollar jag hellre på något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Nä jag håller med. 7-8 gånger är lite överdrivet. Själv har jag sett serien 2 gånger i sin helhet och kanske säsong 1 och 2 tre gånger. Kommer garanterat se om BB i framtiden, men jag väntar nog ett par år. Gillar att se om serier som är bra, men det är ju trist när man minns exakt vad som kommer att hända hela tiden.
Jag tycker helt klart det är värt. Ser väl om BB var 6e månad eller så. Snappar upp nya detaljer hela tiden. Jag minns (nästintill) exakt allt som kommer hända i varje scen, men det är mysigt på något sätt.

Är faktiskt avslappnande och man behöver inte koncentrera sig så hårt. Om man sätter på en thriller-film (t.ex) och måste gå in i "film mode" - full koncentration och inte tänka på annat (skönt också, på sitt sätt) men gillar att jag kan tänka på annat utan missa massa viktiga detaljer!


Sen kollar jag självklart massa andra serier och en del film. Blev bara lätt deprimerad när jag försökte börja se 4-5 nya serier som kommit i år, flera avsnitt som försök men tyckte de var så pissiga så bestämde mig för se igenom BB igen.
Citera
2015-07-03, 23:16
  #8728
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Jag tycker helt klart det är värt. Ser väl om BB var 6e månad eller så. Snappar upp nya detaljer hela tiden. Jag minns (nästintill) exakt allt som kommer hända i varje scen, men det är mysigt på något sätt.

Är faktiskt avslappnande och man behöver inte koncentrera sig så hårt. Om man sätter på en thriller-film (t.ex) och måste gå in i "film mode" - full koncentration och inte tänka på annat (skönt också, på sitt sätt) men gillar att jag kan tänka på annat utan missa massa viktiga detaljer!


Sen kollar jag självklart massa andra serier och en del film. Blev bara lätt deprimerad när jag försökte börja se 4-5 nya serier som kommit i år, flera avsnitt som försök men tyckte de var så pissiga så bestämde mig för se igenom BB igen.
Well. Breaking bad är värd en titt igen, så är det bara. Världens näst bästa serie.
Ska köra på.
Men 7-8 gånger.. (psyket nästa väl??, allvarligt. )
Citera
2015-07-22, 21:35
  #8729
Medlem
Durcherrss avatar
Den stora frågan är väl egentligen hur Hank fick för sig att han kunde arrestera Walt? De fanns inga bevis mot Walt förutom erkännandet på telefon och pengarna i reservatet, som Hank fixade fram illegalt.

Och efter Ozymandias så fanns det inte heller några bevis för att Walt varken var Heisenberg eller involverad i DEA-polisernas död. Så hur sedan snuten och hela USA kunde vara helt säkra på att Walt var Heisenberg är ett mysterium.

Det här är nånting som Gilligan måste förklara.
Citera
2015-08-21, 11:13
  #8730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Well. Breaking bad är värd en titt igen, så är det bara. Världens näst bästa serie.
Ska köra på.
Men 7-8 gånger.. (psyket nästa väl??, allvarligt. )
vilken är bäst då? Säg inte games of trones bara😜
Själv sätter jag BB på 2a el 3e!
Tveklös 1a är självklart prison break
Och sen är det jämnt mellan BB och lost
Jag har sett prison break,Breaking bad och lost ca 10-15ggr MINST och då snackar vi hela serierna, alla avsnitt!! Kan dom flesta repliker utantill och det är lika bra varje gång!
Har tyvärr inte hittat några andra serier som kan mäta sig med dessa... Finns några hyfsat bra men tyvärr inte lika bra....
Citera
2015-08-21, 15:54
  #8731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
vilken är bäst då? Säg inte games of trones bara😜
Själv sätter jag BB på 2a el 3e!
Tveklös 1a är självklart prison break
Och sen är det jämnt mellan BB och lost
Jag har sett prison break,Breaking bad och lost ca 10-15ggr MINST och då snackar vi hela serierna, alla avsnitt!! Kan dom flesta repliker utantill och det är lika bra varje gång!
Har tyvärr inte hittat några andra serier som kan mäta sig med dessa... Finns några hyfsat bra men tyvärr inte lika bra....
Prison Break var bara bra i en säsong (och knappast en dunderserie till att börja med) och Lost är ju bara pretentiös smörja. Hur du kan jämföra dem med Breaking Bad undgår mitt förstånd totalt men vi har alla olika smak.

Personligen sätter jag Breaking Bad i "klass 2" av tv-serier, tillsammans med t.ex. Sopranos, The Shield och True Detective (säsong 1, naturligtvis). Klass 2-serier kan man se om och om igen utan att tröttna, däremot saknar de den intelligenta/filosofiska twisten som behövs för att bli en riktig klassiker (TD kom nära men har för många brister). Serierna i klass 1 är dock oangripliga
__________________
Senast redigerad av Netzach 2015-08-21 kl. 15:57.
Citera
2015-08-22, 06:39
  #8732
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Den stora frågan är väl egentligen hur Hank fick för sig att han kunde arrestera Walt? De fanns inga bevis mot Walt förutom erkännandet på telefon och pengarna i reservatet, som Hank fixade fram illegalt.
Jesses vittnesmål? Och hur menar du att Hank fixa fram pengarna illegalt?
Citat:
Och efter Ozymandias så fanns det inte heller några bevis för att Walt varken var Heisenberg eller involverad i DEA-polisernas död. Så hur sedan snuten och hela USA kunde vara helt säkra på att Walt var Heisenberg är ett mysterium.

Det här är nånting som Gilligan måste förklara.
Skyler, Marie och senare Walt Jr visste om Walters alter ego.

Inget mysterium.
Citera
2015-10-25, 05:19
  #8733
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Nu när jag sett klart Narcos ser jag om BB Jag kom bara till avsnittet Fly för att sen ta ett långt uppehåll. Glömt hur bra avsnitten är Nu ska Krazy 8:s öde avgöras.
Citera
2015-12-05, 15:01
  #8734
Medlem
werto66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Nu när jag sett klart Narcos ser jag om BB Jag kom bara till avsnittet Fly för att sen ta ett långt uppehåll. Glömt hur bra avsnitten är Nu ska Krazy 8:s öde avgöras.

Samma sak här, började kolla om för ett par dagar sedan. Sitter nu på S03E09. Som det kan gå.
Citera
2016-02-03, 16:14
  #8735
Medlem
elliot1990s avatar
Nu går ryktet att Gus Fring faktisk ska få en egen spin off? Någon som har läst något eller hört något mer?

Jag såg avsnittet Salud igår.

Gav mig gåshud. Musiken på det gjorde mig gråtfärdig När tv är som bäst. Tuco och Tio får flytta på sig. Gus är definitivt den bästa boven. Beräknande, kall, välklädd och uppfostrad.
__________________
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-03 kl. 16:26.
Citera
2016-02-07, 15:42
  #8736
Medlem
Rippless avatar
Serien börjar närma sig sitt slut nu och det är ju aldrig kul.

__________________
Senast redigerad av Ripples 2016-02-07 kl. 15:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback