Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-23, 22:45
  #1
Medlem
NkpgTettes avatar
Vad ger igentligen äppelcidervinäger för funktion? Hjälper det till att bränna mer fett?
När ska man använda det?
Citera
2008-01-23, 22:48
  #2
Avstängd
rollebolles avatar
Påstås göra det. Tror dock inte det gör en märkbar skillnad.
Citera
2008-01-23, 22:50
  #3
Medlem
bergelins avatar
Trodde "funktionen" var att minska hungern.
Citera
2008-01-24, 06:50
  #4
Medlem
LD50s avatar
Borde det inte skapa en sur miljö i magsäcken och förlänga magsäckstömningen?
Om jag tänker rätt... Har dock precis slutat jobbet och ska sova nu så kan ha helt fel
Citera
2008-01-24, 08:37
  #5
Medlem
syndroms avatar
Trodde vinägern gjorde att kroppen inte tog upp fett lika lätt..
Citera
2008-01-24, 09:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NkpgTette
Vad ger igentligen äppelcidervinäger för funktion? Hjälper det till att bränna mer fett?
När ska man använda det?

Det tar bort hungern helt. Magenblir så sur och ihopdragen (i mitt fall) att du tappar aptiten. Fungerar utmärkt i mitt fall.
Citera
2008-01-24, 11:16
  #7
Medlem
Hur intar du vinägern?
Citera
2008-01-24, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daaaaavid
Hur intar du vinägern?

Antar att du syftar på mig. Häller i mig några klunkar ren äppelcidervinäger (blir väl 2-3 msk) sväljer och sköljer ner med ett glas vatten fort som tusan. Det smakar inte gott.
Citera
2008-01-24, 20:54
  #9
Medlem
Körde straffpoker med några kompisar och tvingades shotta äppelcidervinäger. Jag säger som föregående post.. Det var inte gott!
Citera
2008-01-24, 21:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Borde det inte skapa en sur miljö i magsäcken och förlänga magsäckstömningen?
Om jag tänker rätt... Har dock precis slutat jobbet och ska sova nu så kan ha helt fel

du tänker nog rätt för jag har läst att det sänker GI't på måltider och det är typ samma sak som du menar
Citera
2008-01-24, 22:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Keno
Körde straffpoker med några kompisar och tvingades shotta äppelcidervinäger. Jag säger som föregående post.. Det var inte gott!

Nä du, luktar man snabbt för någon nanosekund kan man tro att det är koncentrerad fotsvett.
Citera
2008-06-12, 01:18
  #12
Medlem
Hundvalps avatar
Jag har börjat köra med äppelcidervinäger också, ska tydligen vara bra för kroppen. Speciellt för personer med vidrig andedräkt. Det var nämnligen så att min bror hade det, och efter han börja med äppelcidervinägern så vart det mycket bättre.

Så varför inte köra med det själv så andedräkten blir prima. Men fy i helvetet vad det smakar. Dricker typ tre matskedar rakt av och sen ett glas med vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback