Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-22, 17:48
  #1
Avstängd
Hej alla insatta i detta

SNälla hjälp, min tjej köpte med sig min PS3 från usa och kom hem idag, knäpp som hon är köpte hon inga spel med sig.

Så jag åkte direkt till butiken GAME och köpte ett äventyrsspel.

OCH DET GÅR INTE SPELA!!

Jag stoppar in skivan och det låter och morrar i motorn i säkert 10sekunder sen slutar det, och det finns liksom inget alternativ att gå in på den hittar inte spelet...bara typ sparade spel o sånt.


Vad jag hörde så var PS3 regionsfritt och ska kunna spela alla spel i alla länder.

Dessutom var kontankt uttaget till den annorlunda med tre piggar istället för två som svenskar har. Så jag fick köpa en extra adapter så jag kan plugga in uttaget.

Vad kan jag göra? Kan jag bara köra amerikanska spel? I så fall vart köper jag amerikanska spel. Jag vill helst köra och spela svenska känns bättre på nått sätt .

Tack för hjälpen grabbar, jag är så spelsugen att sprutar i byxan snart.

snälla hjälp!
Citera
2008-01-22, 17:53
  #2
Medlem
Avon Barksdales avatar
PS3 är itne regionsfritt. I.o.m att du köpte det i USA, så kan du bara spela NTSC-spel (alltså inte PAL som används i Sverige). Var man kan köpa dessa spel har jag inte en aning om.
Citera
2008-01-22, 18:00
  #3
Avstängd
SailerRipleys avatar
Har dom inte annat Volt och Ampere antal i det amerikanska elnätet även?
Eller nått sånt?
Kanske därför den inte funkar..
Citera
2008-01-22, 18:04
  #4
Avstängd
MEN FITTA!!

Säg att ni skojjar =(


Fan ska jag göra med en skit maskin till nu? Om de nån som vill köpa den PM mig. Jag köpte extra handkontroll och guld hdmi kabel.


FIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAA!

Kan man göra den regionsfri?

Vilka konsoler är regionsfria? bara dom man köper i europa??

HJÄLP MIG
Citera
2008-01-22, 18:04
  #5
Medlem
PS3 är regionsfri med PS3-spel. Filmer och PS2-spel är dock fortfarande regionskodade.

Låter som att diskläsaren kan vara trasig om den inte hittar skivan. Låna något spel av nån polare och testa med detta för att vara säker att det inte är skivan det är fel på. Eftersom du har köpt den i USA blir det nog problem med garanti osv om den skulle vara trasig då jag inte tror att Sony har internationell garanti. Tough luck :/
Citera
2008-01-22, 18:07
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vivid
PS3 är regionsfri med PS3-spel. Filmer och PS2-spel är dock fortfarande regionskodade.

Låter som att diskläsaren kan vara trasig om den inte hittar skivan. Låna något spel av nån polare och testa med detta för att vara säker att det inte är skivan det är fel på. Eftersom du har köpt den i USA blir det nog problem med garanti osv om den skulle vara trasig då jag inte tror att Sony har internationell garanti. Tough luck :/


Spelet är helt orepat men begandat var den, den heter drakes fortune
Citera
2008-01-22, 18:08
  #7
Medlem
Nemokuns avatar
PS3 är visst regionsfri, men endast när det gäller PS3 spel, inte PS2 eller PS1. Men jag antar att det var ett PS3 spel du testade.
Har du en HD-TV? eller är det en "gammal" vanlig CRT TV? CRT TVs klarar inte alltid den upplösningen/frekvensen som vissa PS3 spel kräver. Det kan ha varit nåt sånt som är problemet.

Annars om du har en HD-TV inkopplad med en HDMI kabel och den ändå inte funkar, så skulle jag tro att det kanske är något fel på själva PS3:n

Edit: Du kan testa att ladda ner nån Demo från Playstation Network och se om dom går att köra, om det går så kan det vara skivan det är fel på, eller kanske BD-läsaren.
__________________
Senast redigerad av Nemokun 2008-01-22 kl. 18:11.
Citera
2008-01-22, 18:10
  #8
Medlem
xynzs avatar
Som någon annan påpekade så kan du inte bara plugga in en amerikansk nätdel i svenska uttag. De använder ungefär hälften så hög spänning som vi och något annat Hz värde också.
Citera
2008-01-22, 18:13
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nemokun
PS3 är visst regionsfri, men endast när det gäller PS3 spel, inte PS2 eller PS1. Men jag antar att det var ett PS3 spel du testade.
Har du en HD-TV? eller är det en "gammal" vanlig CRT TV? CRT TVs klarar inte alltid den upplösningen/frekvensen som vissa PS3 spel kräver. Det kan ha varit nåt sånt som är problemet.

Annars om du har en HD-TV inkopplad med en HDMI kabel och den ändå inte funkar, så skulle jag tro att det kanske är något fel på själva PS3:n


Jag har en samsung lcd full hd. Vad ska jag ha för insällningar??? Den har två hdmi utgångar

Men varför morrar, och brusar det så otroligt kraftigt när jag kör in spelet i början i ca 10 sekunder??
Citera
2008-01-22, 18:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xynz
Som någon annan påpekade så kan du inte bara plugga in en amerikansk nätdel i svenska uttag. De använder ungefär hälften så hög spänning som vi och något annat Hz värde också.

vad ska jag göra då då??
Citera
2008-01-22, 18:14
  #11
Medlem
Nemokuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xynz
Som någon annan påpekade så kan du inte bara plugga in en amerikansk nätdel i svenska uttag. De använder ungefär hälften så hög spänning som vi och något annat Hz värde också.
Min importerade PS3 från USA klarar vår svenska 220V 50Hz utan problem. Jag behövde bara byta ut den medföljande kabeln till en som passade. (Funkar med en sån som man har till datorer)
Citera
2008-01-22, 18:17
  #12
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avon Barksdale
PS3 är itne regionsfritt. I.o.m att du köpte det i USA, så kan du bara spela NTSC-spel (alltså inte PAL som används i Sverige). Var man kan köpa dessa spel har jag inte en aning om.


Dumprat!


En polare till mig köpte en PS3 från USA och den har vi spelat både svenskköpta och amerikanska spel på. Han hade inte heller något problem med elen. Han bytte bara kabel till en svensk och det funkade. Antar att den känner av själv om det är 110(USA) eller 220(sverige) volt man kör. Däremot låter det som att det skulle vara något hårdvarufel. Tråkigt såklart men säkert inte omöjligt att fixa. Prova som sagt med lite andra spel (PS3 då, för PS1an är den inte kompatibel med alls vad jag förstått och 2an är den regionskodad för) och se om det funkar bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback