• 1
  • 2
2008-01-22, 04:07
Medlem
djurass avatar
Jag tycker att det ar fruktansvart att det ska vara tillatet med dylik humor. Yttrandefriheten borde avskaffas och vi borde infora forbud mot sexistiska skamt och andra djupt diskriminerande och krankande liknande foreteelser. Forst nar vi lever i en san PK polisstat ar jag nojd.
Citera
2008-01-22, 09:06
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutz
Så klart att klyschiga och kanske sexistiska skämt kan vara roliga i rätt sammanhang. Men som du själv påpekar ligger det en klar dubbelmoral i feministernas upprördhet över männens sexistiska skämt samtidigt som det är helt ok för en kvinna att dra ett motsvarnade skämt om män. Men, men feminismen är ju inte direkt känd för konsekvens och logik.

Jo men precis och där i ligger min poäng. Måste man ta det så allvarligt? På något sätt så blir det ju att man visar att man tar åt sig. Tex om någon drar ett blondinskämt och jag som blondin skulle bli sur, då har jag ju på något sätt bekräftat att där ligger en sanning i det.

Skrattar jag åt klyshan så bygger jag snarare broar, på ett sätt.
Citera
2008-01-22, 17:28
Medlem
kosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrilla
Om jag minns rätt från serien du har på avataren var det en del sexistiska skämt med där.
Är det inte lite korkat tycker du?

Jo det har du visserligen rätt i, tog den som avatar för att det var min favvoserie när jag var yngre.. men jag kan byta om du vill..
Citera
2008-02-28, 20:54
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jo men precis och där i ligger min poäng. Måste man ta det så allvarligt? På något sätt så blir det ju att man visar att man tar åt sig. Tex om någon drar ett blondinskämt och jag som blondin skulle bli sur, då har jag ju på något sätt bekräftat att där ligger en sanning i det.

Skrattar jag åt klyshan så bygger jag snarare broar, på ett sätt.

YAY.

Börja förstå varandra, överallt, inte göra varandra lika.

Älska att det finns olika kulturer, gör inte allt till en.
Inse att det finns skillnader mellan män och kvinnor och försök inte att sudda ut skillnaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in