Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-21, 12:33
  #1
Medlem
Disarmes avatar
Det är så att jag håller på att få anställning på McDonalds. Jag kan dock bara jobba där fram till början av mars och undrar om jag på något sätt måste informera dem att jag inte kan vara kvar där längre? Eller är det bara att köra på och sluta veckan innan?
Citera
2008-01-21, 12:37
  #2
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disarme
Det är så att jag håller på att få anställning på McDonalds. Jag kan dock bara jobba där fram till början av mars och undrar om jag på något sätt måste informera dem att jag inte kan vara kvar där längre? Eller är det bara att köra på och sluta veckan innan?

vad står det på ditt ansälningsbevis/kontrakt?

oftast har du ju en uppsägningstid, vet dock inte hur dom har det på mcdonalds, men prata med chefen han kommer nog förstå, det brukar väl dessutom vara ganska stor omsättning på personal på donken
Citera
2008-01-21, 23:53
  #3
Medlem
Disarmes avatar
Är det inte så att McDonalds har provanställning i 6 månader vilket innebär att man har rätt att gå när man vill? Är det rätt uppfattat?
Citera
2008-01-21, 23:55
  #4
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disarme
Är det inte så att McDonalds har provanställning i 6 månader vilket innebär att man har rätt att gå när man vill? Är det rätt uppfattat?
De flesta provanställningar brukar väl ha en uppsägningstid på 2 veckor?
Citera
2008-01-22, 00:07
  #5
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
De flesta provanställningar brukar väl ha en uppsägningstid på 2 veckor?

1 dag arbetstagare gentemot arbetsgivare.

2 veckor arbetsgivare mot arbetstagare.

Om inget annat står i anställningsbeviset.
Citera
2008-01-22, 16:09
  #6
Medlem
Deannas avatar
Två veckor hade jag på McD. Men jag förhandlade mig till så att den blev kortare.
Citera
2008-01-22, 17:41
  #7
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
vad står det på ditt ansälningsbevis/kontrakt?
Vad som står i anställningsbeviset har oftast ingen betydelse då detta är en ensidig utfästelse.

Finns det däremot ett kontrakt som båda parter samtyckt till så är detta bindande. Så har du inte uttryckligen gått med på annat så får du gå ifrån provanställning på dagen om du så önskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback