Citat:
Ursprungligen postat av Frisky
Hejsan.
Jag hade tänkt byta bank eftersom att jag har märkt att det kostar en del pengar för en student som mig.
Just nu har jag Nordea. Jag skulle vilja ha hjälp med vilken bank jag ska välja. Jag vill ha en prisvärd bank som inte kostar allt för mycket att binda sig till och jag vill ha ett kort med Visa Electron. Skulle vara jättesnällt om ni hjälpte mig och skrev lite fördelar på den bank som ni föredrar och nackdelar om ni finner några. Värt att notera är att jag är en studerande ungdom så mina pengar överstriger nästan aldrig 10 000kr och dom försvinner nästan lika snabbt som dom kommer in på kontot (haha

).
Tack på förhand, Frisky.
Eftersom du hänger här så har du misstänkligen en förkärlek för lite underground. Jag avråder starkt från Swedbank, varesig du håller på med "rätt" eller "fel" affärer så är det en dålig bank. Är du, och alltid kommer att vara en vanlig svensson, så spelar det ingen roll om du väljer Nordea eller Swedbank.
För att hitta den bank som jag anser, i samtliga städer, ha god kunskap och väldigt väl tar hand om sina kunder så är det Svenska Handelsbanken. Den fungerar dessutom bra både som privatperson och företagare. I mindre städer, om du får en relation med banken, så behöver du inte ha någon förmögenhet för att dom ska bjuda dig på annars till synes dyra avgifter.
Lycka till!
//Ny Handelsbanken kund mot tidigare Swedbank!