Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-21, 02:47
  #1
Medlem
Pangbullens avatar
Finns inte så mycket skvaller om denna donna...var bl a med i Babels Hus som sjuksköterske-elev. Vad har hon mer gjort, startat Backa Teatern, var morsa i Fucking Åmål vad jag minns, plus en hel del annat. Riktigt läcker dessutom.
Citera
2008-01-21, 08:54
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
Eftersom trådskaparen inte vet vad google är och personen i fråga inte direkt är nån superstjärna så gjorde jag TS-jobbet. Vassego, här kommer en länk.
http://www.stadsteatern.goteborg.se/...hedborg-maria/
Citera
2008-01-21, 13:00
  #3
Medlem
Pangbullens avatar
Tackar för det. Och vet utmärkt vad Google är och har redan sett det där, var mer ute efter lite mer 'intim' info. Men visst, överdrivet känd är hon inte...
Citera
2008-01-21, 14:02
  #4
Medlem
0U812s avatar
Annars finns ju den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=140165
Citera
2008-01-22, 03:28
  #5
Medlem
Celerons avatar
Här är hennes filmroller så här långt:


Gyllene år, 1975, flicka

Babels hus, 1981, Martina Bosson

Kurt Olsson. Filmen om mitt liv som mej själv, 1990, sekreteraren

Nånting levande åt Lame-Kal, 1990, Ella

Villfarelser, 1991, Emily

Den ena kärleken och den andra, 1993, Anita

En på miljonen, 1995, väktaren

Fucking Åmål, 1998, mamma Karin

Familjen, 2002, Lisbeth

Själsfränder, 2002

Den sista trippen, 2005

Sanningen om Marika, 2007, Ingela Klingbohm, Marikas mamma

Nattrond (under produktion), 2008, Gunilla Landén

edit:
Hittade dessa bilder på en blogg. Lite mörka dock, men går kanske att justera. Ser ut som bilder från "Babels Hus".
http://apgap.blogspot.com/search?q=Maria+Hedborg
__________________
Senast redigerad av Celeron 2008-01-22 kl. 03:43.
Citera
2008-01-22, 06:48
  #6
Medlem
Månsans avatar
Hon fyller 60 nästa år. Fan vad tiden går. Minns att jag tyckte hon var en rätt sexig donna i den där sjukhusserien för massa år sedan.
Citera
2008-01-22, 11:02
  #7
Medlem
Pangbullens avatar
Man bockar för info. Trist att bilderna var så mörka. Den scenen i Babels Hus var minnesvärd annars...
Citera
2008-01-22, 11:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druganaut
Hur kommer det sig att folk på vänsterkanten av den politiska skalan burkar hävda att invandrare diskrimineras i rättegångar och anställningsförfaranden medan folk på den högra kanten påstår tvärtom?

Jag får det inte riktigt att gå ihop...
Vad bra att du då har Mona Muslim-gänget som kan hjälpa dig med en sanningsenlig verklighetsbeskrivning.


Du kan dock inte dra in anställningsförfaranden, hyreskontrakt eller andra situationer med någorlunda anonyma förhållanden med "deniability"-faktor i samma resonemang. Jmf. ett bussbolag som skulle neka Aschlam Terror med familj att kliva på en buss eller ett fastighetsbolag som väljer bort dem till förmån för en annan presumtiv hyresgäst.
Citera
2008-01-23, 16:20
  #9
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
Man bockar för info. Trist att bilderna var så mörka. Den scenen i Babels Hus var minnesvärd annars...

Spara bilderna och öppna sedan i photoshop. Då är det bara att öka ljusstyrkan på dem. Då ser du dom bra. Sedan så är det bara att spara ändringen så har du en permanent bättre bild/bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Minns att jag tyckte hon var en rätt sexig donna i den där sjukhusserien för massa år sedan.

Det var hon också.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2008-01-23 kl. 16:24.
Citera
2017-04-13, 05:41
  #10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
Finns inte så mycket skvaller om denna donna...var bl a med i Babels Hus som sjuksköterske-elev. Vad har hon mer gjort, startat Backa Teatern, var morsa i Fucking Åmål vad jag minns, plus en hel del annat. Riktigt läcker dessutom.
Läkarstudent spelade hon....Eller som de säger i serien "medicinkandidat"..
Citera
2017-04-13, 08:42
  #11
Medlem
Hon var med i "Albert&Herbert" där hon spelade Alberts flickvän och polis.
__________________
Senast redigerad av Mafouz 2017-04-13 kl. 08:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback