• 1
  • 2
2008-01-20, 19:47
Medlem
notNs avatar
Någon som har personlig erfarenhet om denna? Har svårt att hitta information om den på google(redan beställd till nya burken.)

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=533447 <- går att dra upp rätt så mycket, anser ni att inviduell Core clokning är bra/bättre än att man clockar dela kortet på samma gång?

- underfråga;

Logitech Z-10. Någon som har dessa och vet om det går att fixa programvara till dom så man tex. kan se msn i den? (som det går på Logitechs G11 bla.)
Citera
2008-01-20, 19:58
Medlem
Jag vet inte, men jag skulle överklockat alla kärnor på en gång. Att stänga ner en kärna är väl främst för att spara ström?

Sedan är 3 GHz ingenting jämför med vad du kan klocka Q6600 som är billigare, snabbare och drar mindre ström :P.
Citera
2008-01-20, 20:17
Moderator
memymos avatar
kommer köpa GP9600... inte så dyra pengar för den lilla extra prestandan i min mening.. men när du får hem den får du gärna ge lite feedback på hur den fungerar osv
Citera
2008-01-20, 20:18
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
kommer köpa GP9600... inte så dyra pengar för den lilla extra prestandan i min mening.. men när du får hem den får du gärna ge lite feedback på hur den fungerar osv

ska göra det

någon som har lite information ang. högtalarna?
Citera
2008-01-20, 20:46
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Logitech Z-10. Någon som har dessa och vet om det går att fixa programvara till dom så man tex. kan se msn i den? (som det går på Logitechs G11 bla.)

han alldrig testa dom så mycket innan den lokala datorbutiken gick i konkurs...
men det ser ut som om det borde fungera då den ser ut att ha samma system på displayen som G15 (G11 kan du inget se på då den itne har dispaly )

som man kan se Här och Här

du kan även läsa om det här

så får du tag i rärr mjukvara så borde det funka

Ps: lita inte på mig helt... bara det jag läst om just nu när du stälde frågan.. men eftersom dom har samma display så borde det funka
Citera
2008-01-21, 19:49
Medlem
notNs avatar
ah okay nice, tack för länkarna

(ah, G15 )

okay, men dom har samma programvara så borde det väl gå att få till(efter som det går till tangentbordet, hehe )

litet tag kvar nu innan dom kommer, så denna hinner väl dö ut men postar väl lite resultat senare
Citera
2008-01-21, 21:45
Medlem
GabbeLiTos avatar
Har ett par Logitech Z-10 och måste säga att jag endast köpte dem för designens skull, ursnygga enligt mig. , ljudet tycker jag är ganska gräsligt iaf basen men sen får man ju vad man betalar för.
Påtal om displayen så vet jag inte om man kan omprogrammera den, men får jag fråga varför vill du se msn i den? , har du ingen skärm eller?
Citera
2008-01-21, 21:47
Medlem
notNs avatar
haha näe när jag lirar så är jag bara jävligt taskig på att svara, har inget ljud på msn(fungerar inte) och glömmer jämt bort mig i att tabba ner, hehe tänkte att det kunde vara en kul grej om det faxtist gick
Citera
2008-01-21, 21:51
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Påtal om displayen så vet jag inte om man kan omprogrammera den, men får jag fråga varför vill du se msn i den? , har du ingen skärm eller?

antagligen för att man vill kunna göra saker när man ändå har det framme...

leker som satan med mitt G15 för att det går att få fram så mycket info :P

här har du en bra sida för att skaffa skoj grejer till din display(kanske funkar till z-10 med... vet dock inte) http://www.g15forums.com/
Citera
2008-01-22, 14:49
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
antagligen för att man vill kunna göra saker när man ändå har det framme...

leker som satan med mitt G15 för att det går att få fram så mycket info :P

här har du en bra sida för att skaffa skoj grejer till din display(kanske funkar till z-10 med... vet dock inte) http://www.g15forums.com/

oh, tack så mycket ! ska ta o testa lite sen när som kommer
Citera
2008-01-22, 15:13
Medlem
project_xs avatar
notN är väl medveten om att AMD's phenom processorer har en ganska allvarlig bug som orsakar blåskärm? Det man kan göra för att fixa buggen är en patch som sänker prestandan med 13-20%, alternativt en fix i OS'et.

Buggen ska fixas till med de nyare steppingarna, men när de kommer ut återstår att se.

http://www.informationweek.com/blog/..._amds_qua.html
Citera
2008-01-22, 15:22
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
notN är väl medveten om att AMD's phenom processorer har en ganska allvarlig bug som orsakar blåskärm? Det man kan göra för att fixa buggen är en patch som sänker prestandan med 13-20%, alternativt en fix i OS'et.

Buggen ska fixas till med de nyare steppingarna, men när de kommer ut återstår att se.

http://www.informationweek.com/blog/..._amds_qua.html

Gäller detta även GP9600 med ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här