Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 00:21
  #73
Medlem
carminaburanas avatar
vi sprang på honom på i baren efter sista kent konserten och pappa gled fram och skakade hand och tackade honom för solsidan. han blev glad och tackade tillbaka. Mycket trevlig.
Citera
2017-12-16, 09:40
  #74
Medlem
"Det var en härlig ton på den köttflöjten!"

- Papi Raul (med en flöjt som han bokstavligen virat kött runt)

Felix Herngren är ett humorgeni. Han kanske inte är rolig jämt som nån sa, men tillräckligt ofta och han har gjort verkligt minnesvärda grejer.

Den när Papi Raul ska demonstrera hur man kan lägga in träning i vardagen och börjar stretcha när han firar att han vunnit 10 000 på lotto: "Åh, va roligt!" 😂
Citera
2017-12-16, 11:40
  #75
Medlem
Herngren? Det är Fritzes Hovbokhandel. Nedlagd. Låg vid Gustav Adolfs Torg. Branschen är utplånad - bara Akademibokhandeln och E-handel. Kanske därför Felix är så bitter?
Citera
2017-12-16, 13:29
  #76
Medlem
Arne Bajses avatar
Härligt klipp där A. Schulman pressar stroppen F. Herngren:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-alex-schulman

A. Schulman är även han en dryg högfärdig stropp. Alltså två dryga typer som gillar att skämta på andras bekostnad, det blir en ljuvlig konflikt.
Citera
2017-12-16, 16:06
  #77
Medlem
Alex Schulman har en superkulturell bakgrund - mamman var Sven Stolpes dotter. Morfarsmorfar var en tysk kemist som flyttade till Stockholm och fick Nobelpriset och även dennes son. Den skarpa blicken har Alex ärvt av tysken. Sättet av Sven Stolpe? Hans far Allan Schulman (adel) är ett eget kapitel - TV-producent och mkt känd.
Citera
2018-08-24, 11:16
  #78
Medlem
Patetiskt av TV4

TV4 har stoppat en av Dagens Nyheters reklamfilmer inför det kommande riksdagsvalet.*
Den stoppade reklamfilmen anses för tydligt anspela på Sverigedemokraterna, skriver tidningen själv.
– Jag begriper inte att det skulle kunna vara känsligt, säger regissören Felix Herngren till DN.*

https://www.expressen.se/noje/tv4-st...ns-reklamfilm/
Citera
2018-08-24, 11:22
  #79
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Patetiskt av TV4

TV4 har stoppat en av Dagens Nyheters reklamfilmer inför det kommande riksdagsvalet.*
Den stoppade reklamfilmen anses för tydligt anspela på Sverigedemokraterna, skriver tidningen själv.
– Jag begriper inte att det skulle kunna vara känsligt, säger regissören Felix Herngren till DN.*

https://www.expressen.se/noje/tv4-st...ns-reklamfilm/


Fast Felix har bar snott Jimmie Åkessons svärmor rakt av https://www.youtube.com/watch?v=cS8ZjBzl6hs

så inte så schysst, när hittade han på något själv ? han måste betala royalty till SD
Citera
2018-12-31, 11:46
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag kan tycka att Felix är rolig i många av hans roller, Tim Hibbins t.ex. Men sedan jag såg han och Bert Karlsson mobba en företrädare för Piratbyrån i TV med billiga poänger så har jag helt tappat respekten för människan. Nu när jag ser honom eller något av honom är det det enda jag kan tänka på.

Han var rysligt osympatisk i det klippet, ja. Men vem vet han kanske har ändrat sig? Det är ju ändå drygt tio år sen.
Citera
2018-12-31, 18:00
  #81
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Han var rysligt osympatisk i det klippet, ja. Men vem vet han kanske har ändrat sig? Det är ju ändå drygt tio år sen.

Tror jag inte. Han var lika fullvuxen då som nu. Dessutom stör jag mig på hans TV-serier han spottar ur sig. Visst, nog kan det tidvis vara underhållande men det är mycket skitnödigt, nutidsorienterat, tacky medelklassigt svammel. Jag gillar inte Felix, han är oskön.
Citera
2019-03-25, 23:42
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Vad vet FB:s allvetare om Felix Herngren? Nåt smaskigt? Skelett i garderoben?

Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Känner honom delvis(har gjort jobb åt honom).
Har en oerhörd förmåga att vrida på sanningen så att det blir snudd
på lögner.

Inlägg 1 och 2 i denna tråd från 2008. Jo just det, lögner...
Tycker såklart egentligen att det är den djävulske Ramberg som ska ha all skit i världen. Men i fall som dessa (med Josefin Nilsson) blir det ju så tydligt hur viktigt det är att omgivningen re/agerar. Så jag tycker att Felix Herngren och andra som visste, men ändå lät svinet fortsätta sin fantastiska karriär genom att ge honom nya roller kan ha någon miljondel av den tidigare nämnda skiten.
Felix skriver på instagram att han då han gav Örjan rollen i Solsidan hade hört rykten om att han betett sig uselt men inte hade någon aning om att det var så här fruktansvärt. Media skrev nämligen inget om sånt här på den tiden, enligt Felix. Media... när brorsan sitter på första parkett som bästis med Hannes.
”Förlåt Josefin” skulle det ha stått i inlägget. Inga genomskinliga bortförklaringar.
Citera
2019-03-27, 13:04
  #83
Medlem
Giant Squids avatar
Ska vara så att den unge Felix var väldigt osäker på sin sexualitet under en period och spelat i bägge lagen.
Citera
2019-07-10, 06:42
  #84
Medlem
https://www.expressen.se/noje/felix-...ar-for-eliten/

Citat:
Men samtidigt bygger Felix Herngren ett av Sveriges mest framgångsrika nöjesimperier och hans FLX-koncern går bättre än någonsin – bolagen omsätter flera hundra miljoner kronor.

Genom nätverk som herrmiddagar – där eliten av underhållningsbranschen medverkar – befäster mannen som en gång i tiden roade oss med Papi Raul sin position.

Han är mer framgångsrik än jag trodde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback