Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 02:45
  #13
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Diggar Procol Harum som bara den och denna låt är bara en pärla i mängden pärlor. Kul att dom fortfarande håller på! Grym låt för övrigt!
Citera
2018-03-18, 02:49
  #14
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varre
Hörde låten precis och njöt när det slog mig..
Vad fan handlar den om egentligen?
Bra fråga det har det handlat om sedan 60-talet då Procul harum gjorde låten.
I mitt tycke världen bästa låt genom tiderna kommer att spela den på mitt bröllop
Citera
2018-03-18, 11:15
  #15
Medlem
Black.Lipss avatar
King Curtis version från Live at Fillmore West är en värdig tolkning. Den är instrumental, vilket jag finner vara ett ypperligt sätt att framföra den på.
https://youtu.be/FI8d36w_ijw
Citera
2018-04-21, 13:33
  #16
Medlem
Musikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreyspoon13
Diggar Procol Harum som bara den och denna låt är bara en pärla i mängden pärlor. Kul att dom fortfarande håller på! Grym låt för övrigt!
Jösses så jävla kul att se att det finns några procoholics även här på FB...
Denne gamle man fullständigt älskar hela deras produktion, och själv är jag ju givetvis hammondorganist...
Träffade Gary Brooker i Danmark i höstas; den rösten har inte försämrats ett dugg sen 67... Gubbfan är 73!
Keep it coming!
Citera
2020-09-18, 05:23
  #17
Medlem
KleinerSchnurrbarts avatar
Matthew Fisher på hammondorgeln är ju fenomenal.
Citera
2020-09-18, 10:36
  #18
Medlem
brianmolkos avatar
Finns det en längre version med tanke på ni säger fler verser ? Inte inspelad säger ni, men låten avbryts ju lite abrupt
Så tänkte de kanske finns därefter?
Citera
2020-09-18, 20:02
  #19
Medlem
KleinerSchnurrbarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Finns det en längre version med tanke på ni säger fler verser ? Inte inspelad säger ni, men låten avbryts ju lite abrupt
Så tänkte de kanske finns därefter?
https://www.youtube.com/watch?v=Ufah...el=TheRunner75
Citera
2020-09-18, 22:17
  #20
Medlem
VanDogs avatar
Tråden får mig att tänka på den irländska drama-komedin The Commitments. Där i en scen en av bandmedlemmarna sitter i en kyrka och spelar den på orgel. Sedan uppstår en diskussion om texten till "A Whiter Shade of Pale", vad den egentligen handlar om.
Samma undran som trådskaparen har och många andra.
Fantastisk låt, en odödlig klassiker.
__________________
Senast redigerad av VanDog 2020-09-18 kl. 22:31.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback