Citat:
Ursprungligen postat av karan
OK, kul att du inte är avundsjuk, fine. Ingen som kräver att du skall vara det, inhouse är säkert också kul och utvecklande på något plan.
Sprid inte ut felaktig info bara, fact: INGEN och då menar jag INGEN tjänar så lågt på de stora byråerna som du påstår, de lägsta jag har hört talas om var en trainee på en medelstor byrå som fick 22' (som snabbt höjdes till 23' efter nån månad), ingångslönen för en biträdande jurist ligger så gott sin alltid över 24', oftast mer. Vet en nyexad som fick 26,5' som ingångslön för några månader sen. Fakta no 2: år två går så gott som alla upp på en lön över 30' (oftast runt 32-34) och då får man inte glömma bonusen. Fick själv ut ca 70' rent i min första årsbonus och då jobbade jag inte särskilt många helger och nätter samt tog ut 4 veckors semester.
Och den lägsta ingångslönen jag hört talats om var 21'. De flesta får säkert lite mer och visst är löneutvecklingen bra om man är duktig och fogar sig.
Jag försöker bara för flashbacks samlade begåvningsreserv avglamourisera vad som ofta är ett ganska slitsamt, och inte särskilt välbetalt, jobb de första åren.
Du har ingen aning om vad jag jobbar med så skippa översittarattityden. "På något plan"...
Så, nu kan vi dödförklara tråden igen.