Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 12:08
  #5749
Medlem
hipp-hipps avatar
Köp Logic istället.
Så att det inte blir sen att du fick med en keylogger.
Citera
2018-11-22, 16:57
  #5750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Köp Logic istället.
Så att det inte blir sen att du fick med en keylogger.
Har du länk? Googlade men hittade inget.
Citera
2018-11-22, 17:18
  #5751
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAUsername
Stort tack! Ska kolla alla länkar. Jo, backup är viktigt. Jag gör det ofta, kanske varannan månad iaf och allt viktigt sparas direkt på usb. Aldrig drabbats av nåt men räcker ju att datorn kraschar så är saker borta.

Med en återställningspunkt kan man återställa ifrån de flesta vanliga datorproblem, inklusive malware, så en sådan bör man göra lite då och då.

Vill du ha ett än potentare skydd så använd även syshardeners "storebror" OSArmor som övervakar processer i realtid - https://www.novirusthanks.org/products/osarmor/.
Citera
2018-11-24, 07:34
  #5752
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAUsername
Har du länk? Googlade men hittade inget.

Vad googlade du?
Keylogger för Mac?
Det finns både billiga och dyrare variant.
Citera
2018-12-15, 12:11
  #5753
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Med en återställningspunkt kan man återställa ifrån de flesta vanliga datorproblem, inklusive malware, så en sådan bör man göra lite då och då.

Vill du ha ett än potentare skydd så använd även syshardeners "storebror" OSArmor som övervakar processer i realtid - https://www.novirusthanks.org/products/osarmor/.

Tack så mycket för tipset. Går det att göra sökningar med OSArmor också? Tänkte jag skulle sluta betala för Norton360 och letar efter en gratis ersättare.
Citera
2018-12-15, 15:20
  #5754
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Tack så mycket för tipset. Går det att göra sökningar med OSArmor också? Tänkte jag skulle sluta betala för Norton360 och letar efter en gratis ersättare.

Om du menar efter malware, nej. W.defender och OSArmor bör räcka om du inte är ovanligt stor risktagare eller klumpig. W.defender är riktigt bra numera. OSArmor ger bättre processkydd än de "stora" skyddslösningarna gör.

De 2 tillsammans ger väldigt kompetent skydd.
Citera
2018-12-15, 15:59
  #5755
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du menar efter malware, nej. W.defender och OSArmor bör räcka om du inte är ovanligt stor risktagare eller klumpig. W.defender är riktigt bra numera. OSArmor ger bättre processkydd än de "stora" skyddslösningarna gör.

De 2 tillsammans ger väldigt kompetent skydd.
Okej, tack så mycket för info! IT-forumet här på FB har fan de trevligaste användarna må jag säga.
Citera
2019-01-09, 19:19
  #5756
Medlem
Har ett sjukt störigt problem som dyker upp ett par ggr i veckan. När jag startar upp datorn så har windows brandvägg blockerat all form av internettrafik. jag tvingas då gå in och återställa/reseta windows brandväggs inställningar varpå allt funkar igen. detta leder såklart till att jag efterhand måste godkänna alla appar på nytt i brandväggen allteftersom jag använder dem och allt funkar frid och fröjd. ett par dagar senare är det dags igen och jag måste återställa brandväggens inställningar igen och upprepa ovanstående moment. håller på att bli galen på detta och har inte hittat någon förklaring online. överväger nu att stänga av windows brandvägg och använda ex. zonealarm eller liknande.

någon som har förslag på lösning eller vad problemet kan bottna i? tack på förhand! kör med senaste Windows 10-version på datorn fullt patchad och trådad via Asus RT-AC66U_B1 router med senaste mjukvaran. Wifi via routern fungerar felfritt.
__________________
Senast redigerad av gg 2019-01-09 kl. 19:22.
Citera
2019-01-09, 21:07
  #5757
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Har ett sjukt störigt problem som dyker upp ett par ggr i veckan. När jag startar upp datorn så har windows brandvägg blockerat all form av internettrafik. jag tvingas då gå in och återställa/reseta windows brandväggs inställningar varpå allt funkar igen. detta leder såklart till att jag efterhand måste godkänna alla appar på nytt i brandväggen allteftersom jag använder dem och allt funkar frid och fröjd. ett par dagar senare är det dags igen och jag måste återställa brandväggens inställningar igen och upprepa ovanstående moment. håller på att bli galen på detta och har inte hittat någon förklaring online. överväger nu att stänga av windows brandvägg och använda ex. zonealarm eller liknande.

någon som har förslag på lösning eller vad problemet kan bottna i? tack på förhand! kör med senaste Windows 10-version på datorn fullt patchad och trådad via Asus RT-AC66U_B1 router med senaste mjukvaran. Wifi via routern fungerar felfritt.

Någonstans här borde lösningen finnas - https://www.google.se/search?q=windo...hrome&ie=UTF-8
Citera
2019-01-09, 21:29
  #5758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Någonstans här borde lösningen finnas - https://www.google.se/search?q=windo...hrome&ie=UTF-8
tro mig, jag har googlat mig fördärvad.
Citera
2019-01-10, 08:36
  #5759
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
tro mig, jag har googlat mig fördärvad.

Har du kört sfc /scannow eller DISM?

Det kan vara ett stort antal fel så om du har provat det mesta via Google så är din bästa chans MS community forum.

Lycka till.
Citera
2019-01-10, 17:04
  #5760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du kört sfc /scannow eller DISM?

Det kan vara ett stort antal fel så om du har provat det mesta via Google så är din bästa chans MS community forum.

Lycka till.
Ska testa, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback