Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 23:43
  #5461
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DatorRunkarn
Jag klickade på din länk till "sandbox", men när jag försökte ladda ner programmet så varnar F-Secure programmet för "harmful website".

Hur kan denna sida vara klassad som skadlig av telias virusprogram?


Olika datorskydds program har varandra satta som obetrodda. Konkurrens skäl, illvilja?? Men konstigt är det i detta fallet då Sandboxie är ett av de mest betrodda säkerhets programmet som finns.
Citera
2017-06-08, 23:06
  #5462
Medlem
Darwins avatar
Hur bra är Windows egna brandvägg i Windows 10? Är det (som normal användare) någon mening med att ha en annan mjukvarubrandvägg? (Jag kör nu på ZoneAlarm, men tänker om det går lika bra att skippa den och köra på Windows egen istället?).
Citera
2017-06-09, 09:14
  #5463
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Hur bra är Windows egna brandvägg i Windows 10? Är det (som normal användare) någon mening med att ha en annan mjukvarubrandvägg? (Jag kör nu på ZoneAlarm, men tänker om det går lika bra att skippa den och köra på Windows egen istället?).


Har du en router, med STARK lösen, sittandes före Bv`n så räcker det oftast så och man kan istället använda Windows mer passiva Bv. Det är bra skydd som är viktigt på en dator och inte en Bv, om den inte har H.I.P.S = skydd, numera. Man tar sig oftast in på en dator på andra sätt idag så en Bv stoppar sällan något.

Bra skydd och bra backup lösningar är vad som är viktigt numera.
Citera
2017-06-11, 16:05
  #5464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ja det var ju korkat. Kolla med företaget om du kan få en refund, men med tanke på att det är McAfee vi pratar om borde du nog vara glad om du ens lyckas avinstallera programmet.
Skräpprogrammet försvinner inte hur jag än försöker. Vad ska jag göra?
Citera
2017-06-11, 22:53
  #5465
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprsae
Skräpprogrammet försvinner inte hur jag än försöker. Vad ska jag göra?
Vad har du försökt hittills? Kört avinstalleraren?
Citera
2017-06-22, 18:31
  #5466
Medlem
Mx_1337s avatar
Malwarebytes har plötsligt slagit av "skydd mot skadlig kod". Går inte att få den att gå från "Av" till "På". sen igår har det inte funkat åtminstone.

Malwarebytes Premium 3.1.2
Citera
2017-06-22, 19:29
  #5467
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Malwarebytes har plötsligt slagit av "skydd mot skadlig kod". Går inte att få den att gå från "Av" till "På". sen igår har det inte funkat åtminstone.

Malwarebytes Premium 3.1.2


Uppdatera till senaste versionen.

Avinstallera med MBAM`s avinstallerings verktyg - https://www.bleepingcomputer.com/dow...-cleanup-tool/ - och gör en ny ren installation.

Det har varit mycket problem med v.3 och är fortfarande så en ominstallation är att föredra om det krånglar mycket.
Citera
2017-06-24, 21:44
  #5468
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Uppdatera till senaste versionen.

Avinstallera med MBAM`s avinstallerings verktyg - https://www.bleepingcomputer.com/dow...-cleanup-tool/ - och gör en ny ren installation.

Det har varit mycket problem med v.3 och är fortfarande så en ominstallation är att föredra om det krånglar mycket.
Tack för tipsen! Har upplevt en del mindre problem sen uppdatering till v.3. De flesta har dock försvunnit/åtgärdats förr eller senare. Nu verkar även problemet jag nämnde här ha försvunnit.
Citera
2017-06-26, 08:24
  #5469
Medlem
Lite frågor:

1. Vi start kommer hppusg.exe upp. Hur tar man bort? Vad har orsakat detta?
2. AVG, vad har man för nytta av denna egentligen år 2017? Verkar inte upptäcka något.
3. Vad för gratisprogram bör jag köra för bästa säkerhet och prestanda som gör att datorn inte blir slö av massa skit?
Har Windows 10
Citera
2017-06-26, 12:59
  #5470
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
Lite frågor:

1. Vi start kommer hppusg.exe upp. Hur tar man bort? Vad har orsakat detta?
2. AVG, vad har man för nytta av denna egentligen år 2017? Verkar inte upptäcka något.
3. Vad för gratisprogram bör jag köra för bästa säkerhet och prestanda som gör att datorn inte blir slö av massa skit?
Har Windows 10
1. Har du någon produkt från HP hemma? http://www.file.net/process/hppusg.exe.html
2. Måste ett antivirus hitta virus på datorn regelbundet för att vara bra, eller vad menar du? Är det inte bara bra att du inte har virus?
3. http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
Bästa idag är Avast och AVG.
Citera
2017-06-26, 19:24
  #5471
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
Lite frågor:

1. Vi start kommer hppusg.exe upp. Hur tar man bort? Vad har orsakat detta?
2. AVG, vad har man för nytta av denna egentligen år 2017? Verkar inte upptäcka något.
3. Vad för gratisprogram bör jag köra för bästa säkerhet och prestanda som gör att datorn inte blir slö av massa skit?
Har Windows 10

1. Enligt nätet så handlar det om ett HP printer program. Det kan vara en kvarvarande drivis som orsakar det. Såå, vilken ändring gjorde du innan detta uppstod.
2. Avg är väldigt bra som du kan se i en länk i tidigare post så om inget upptäcks så betyder du ju att du är en "säker surfare" .
3. Ett bra Av, se tidigare nämnda länk. Det som är lättast på datorn är nog Panda Av men det som ger minst märkbar effekt på prestanda totalt sett är Tencent vilket också är högpresterande. Säkerhetsmässigt så är det en sandbox i kombo med ett bra Av som ger utmärkt säkerhet.

Glöm inte göra backups!!!
Citera
2017-06-29, 19:54
  #5472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
1. Enligt nätet så handlar det om ett HP printer program. Det kan vara en kvarvarande drivis som orsakar det. Såå, vilken ändring gjorde du innan detta uppstod.
2. Avg är väldigt bra som du kan se i en länk i tidigare post så om inget upptäcks så betyder du ju att du är en "säker surfare" .
3. Ett bra Av, se tidigare nämnda länk. Det som är lättast på datorn är nog Panda Av men det som ger minst märkbar effekt på prestanda totalt sett är Tencent vilket också är högpresterande. Säkerhetsmässigt så är det en sandbox i kombo med ett bra Av som ger utmärkt säkerhet.

Glöm inte göra backups!!!

Angående backups, hur gör man detta nuförtiden? Har Windows 10 utan manual här och inte haft tid att leta fram och inte gjort backups på år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback