Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-18, 22:18
  #1
Medlem
Daniel_s85s avatar
Hejsan!

Är så att jag har en W850i på 18 månaders bindningstid sen 2006-10 och har nu inte lång tid kvar innan den går ut.

Undar därför om det går fortsätta att använda sig av sitt abonnemangsnummer om man byter över till kontantkort?

/Daniel
Citera
2008-01-18, 22:26
  #2
Medlem
mockrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Hejsan!

Är så att jag har en W850i på 18 månaders bindningstid sen 2006-10 och har nu inte lång tid kvar innan den går ut.

Undar därför om det går fortsätta att använda sig av sitt abonnemangsnummer om man byter över till kontantkort?

/Daniel
Du kan portera ditt nummer till valfri operatör, tar ett par veckor dock.
Vidare så måste du även låsa upp din telefon,om du byter till annan operatör än Tre. Tre tar 350:- för detta ingrepp, finns ställen på stan som låser upp telefoner för 99:-
Citera
2008-01-19, 13:21
  #3
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mockrim
Du kan portera ditt nummer till valfri operatör, tar ett par veckor dock.
Vidare så måste du även låsa upp din telefon,om du byter till annan operatör än Tre. Tre tar 350:- för detta ingrepp, finns ställen på stan som låser upp telefoner för 99:-

Nu hade jag tänkt att gå från Tre abonnemang till Tre kontantkort. Då behöver man väl inte låsa upp telefonen?
Citera
2008-01-19, 13:22
  #4
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Nu hade jag tänkt att gå från Tre abonnemang till Tre kontantkort. Då behöver man väl inte låsa upp telefonen?

Nej, inte eftersom du fortfarande kommer att ringa i samma nät så behöver du inte göra det.
Citera
2008-01-19, 14:18
  #5
Medlem
RallyRallys avatar
Jag vet inte hur snabba Tre är på att byta Abonnemang -> Kontantkort.
Men nu när jag ringde för några veckor sen (Tele2Comviq) och skulle byta till kontantkort från abonnemang så skulle det ta 3 månader (!!!)
Lite överdrivet?
Citera
2008-01-19, 16:28
  #6
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Jag vet inte hur snabba Tre är på att byta Abonnemang -> Kontantkort.
Men nu när jag ringde för några veckor sen (Tele2Comviq) och skulle byta till kontantkort från abonnemang så skulle det ta 3 månader (!!!)
Lite överdrivet?

Det var inte för att du hade uppsägningstid? De kan inte ha så lång administrationstid....
Citera
2008-01-19, 19:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Jag vet inte hur snabba Tre är på att byta Abonnemang -> Kontantkort.
Men nu när jag ringde för några veckor sen (Tele2Comviq) och skulle byta till kontantkort från abonnemang så skulle det ta 3 månader (!!!)
Lite överdrivet?

rent skitsnack!!!!! 3 mån handlar om uppsägning/kvar för att skaffa nytt abbonemang etc.....
Citera
2008-01-19, 20:06
  #8
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Det var inte för att du hade uppsägningstid? De kan inte ha så lång administrationstid....

Har inte uppsägningstid nej...

Men jag köpte telefonen från katching med 12 månaders bindningstid. Fast ett annat nummer. Telefonen ska vara låst till Tele2, vilket den inte är?

Dom sa 3 Månader iallafall

EDIT: Hade gamla Comviq.Net förut. Ringde i September och bytte till Kompis (abonnemang). Tog ca 1 dag. Ville först byta till kontantkort, men även då sa dom att det skulle ta 3 månader... Och jag ville inte vänta. Skickar otroligt mycket sms inom Tele2 =/ Den här räkningen var 4300 sms
__________________
Senast redigerad av RallyRally 2008-01-19 kl. 20:10.
Citera
2008-08-07, 17:03
  #9
Medlem
bozzs avatar
Lånar tråden lite...vill inte göra ny.
Någon som vet vad det KOSTAR, och om det går, att säga upp ett TRE abbonemang före bindningstiden är över. jag har 7 månader kvar...men vill inte ha tre längre...

undrar du varför?? därför.
Citera
2008-08-07, 17:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozz
Lånar tråden lite...vill inte göra ny.
Någon som vet vad det KOSTAR, och om det går, att säga upp ett TRE abbonemang före bindningstiden är över. jag har 7 månader kvar...men vill inte ha tre längre...

undrar du varför?? därför.

Det går, och troligtvis får du betala de resterande månaderna i förskott. Altså har du 3bomen 299kr + 49kr för telefonen så får du betala 348kr x 7 månader i förskott. Ibland tar det även ut någon slags extra avgift tror jag.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback