Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-18, 21:05
  #1
Medlem
Vårt Norton går ut i dagarna. Har inte lust att betala för ytterligare en period.
Vilket är det bästa gratisskyddet?
(Jodå, jag har sökt, funnit en del info, men känner ändå inte att jag hittat rätt svar).

Vänligen svara inte: "Ännu en idiotfråga om virusskydd".
Citera
2008-01-18, 21:06
  #2
Medlem
Flärps avatar
Allt är gratis med rätt kontakter.

Nod32 är bäst men inte jättegratis. Avast funkar också och det är jättegratis.
Citera
2008-01-18, 21:07
  #3
Medlem
slippys avatar
Jag föredrar symantec corporate.
Citera
2008-01-18, 21:08
  #4
Medlem
Rikard_s avatar
Nod32 kör jag också med, Pirat kopia.

Norton är ingen höjdare enligt mig, dessutom ett helvete att få bort allt sen. Räcker inte med att avinstallera.
Citera
2008-01-18, 21:11
  #5
Medlem
Jag kör Avast (Antivirus) och är nöjd. Det är jättegratis på ett lagligt vis.

Behöver du brandvägg också finns t.ex. Kerio som åtminstone jag gillade.
Citera
2008-01-18, 21:27
  #6
Medlem
inkvisitivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Nod32 kör jag också med, Pirat kopia.

Norton är ingen höjdare enligt mig, dessutom ett helvete att få bort allt sen. Räcker inte med att avinstallera.
Norton (/eller Symantec som det egentligen heter numera ... ;-) ) är ett riktigt bitch att blir av med, det man MÅSTE göra är att rensa registriin först manuellt, sedan manuellt deleterar alla fysiska filer som finns lite varstans. Jag har haft förkärlek till Symantecs / Norton's (om man så vill) produkter i många år och har gjort hundratals stora (dvs- 1000+ arbetsstationer / server nät) installationer på företags nät sedan tidigt 90 tal, men numera gå jag inte ens i närhet av det.
Citera
2008-01-18, 23:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Norton (/eller Symantec som det egentligen heter numera ... ;-) ) är ett riktigt bitch att blir av med, det man MÅSTE göra är att rensa registriin först manuellt, sedan manuellt deleterar alla fysiska filer som finns lite varstans. Jag har haft förkärlek till Symantecs / Norton's (om man så vill) produkter i många år och har gjort hundratals stora (dvs- 1000+ arbetsstationer / server nät) installationer på företags nät sedan tidigt 90 tal, men numera gå jag inte ens i närhet av det.

Å tusan!?
Fan jag som är en riktig färsking på allt detta, kommer få problem!
Kommer bergis innebära att jag tvingas köpa ytterligare ett varv med Nort...Symantec. (Det är väl det dom vill, då det är så svårt att få bort det).
Citera
2008-01-18, 23:28
  #8
Medlem
Pussylovers avatar
Om du nu kört en period, förmodar ett år ungefär, så kanske du ska passa på att formatera datorn och då lägga in annat antivirusprogram.
På så sätt slipper du ju skiten med att leta upp överblivna filer efter Norton.

Rekommenderar NOD32
Citera
2008-01-19, 01:49
  #9
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Norton (/eller Symantec som det egentligen heter numera ... ;-) ) är ett riktigt bitch att blir av med, det man MÅSTE göra är att rensa registriin först manuellt, sedan manuellt deleterar alla fysiska filer som finns lite varstans. Jag har haft förkärlek till Symantecs / Norton's (om man så vill) produkter i många år och har gjort hundratals stora (dvs- 1000+ arbetsstationer / server nät) installationer på företags nät sedan tidigt 90 tal, men numera gå jag inte ens i närhet av det.

Norton är Symantecs hemanvändarversion.

Syamntec är företaget. Norton är namnet på produkten.



Symantec har en corporate edition som tydligen numera heter Endpoint Protection. Hursomhelst, den är fin. Jävligt lättvikt och inget plotter som Norton.
__________________
Senast redigerad av slippy 2008-01-19 kl. 01:52.
Citera
2008-01-19, 02:01
  #10
Medlem
Avast har jag, och det funkar klockrent.
Citera
2008-01-19, 02:54
  #11
Medlem
unikums avatar
Jag kör med AVG Free Edition. Tar knappt några resurser alls.
Citera
2008-01-19, 03:45
  #12
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Jag kör med AVG Free Edition. Tar knappt några resurser alls.


samma här...
rekommenderas varmt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback